de echte 303!!!

tameesh

Ingeburgerd
Hoi allemaal! het volgende, ik wil heel graag een 303 geluid in mijn muziek plaatsen. ik maak minimal/elektro/breakbeat/trance en wil heel graag 303 geluiden. Ik heb het volgende geprobeerd: rebirth als rewire in cubase sl3. maar dit lukt niet! als ik cubase eerst start en dan rebirth dan geeft rebirth een foutmelding en als ik eerst rebirth en dan cubase opstart dan starten ze wel allebei maar kan ik rebirth niet vinden in de rewire panel van cubase. Ik denk dat hier een driver niet op de juiste plek zit.
wat ik nu doe is een 303 sample via ableton live aansturen met alle vette fliters van live 6! Dit stuur ik dan wel aan als rewire vanuit cubase. Dit werkt best goed maar ik zit natuurlijk vast aan de sample loop en heb zo weinig variatie.
een 3e optie is een oude mc303 van een vriend die ik hier te leen heb staan. Heeft iemand ervaring met dit instrument? kan ik daar echte 303 geluiden uit halen en zo ja,,,hoe dan?
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen, alle hulp is welkom....Thnks

Moet je niet ergens aangeven in qbase welke rewire kanalen je wilt gebruiken?

Een "303 achtig" geluid haal je uit elke synth.
Gewoon 1 vco met slide/glide/portamento (sommige synths hebben auto slide, andere moet je met midi controlers laten sliden.)
filter met envelope modulatie
en bij harde noten de decay korter maken en de cutoff en vca harder laten gaan.

Origineel geplaatst door Patat Met

Gewoon 1 vco met slide/glide/portamento (sommige synths hebben auto slide, andere moet je met midi controlers laten sliden.)

En dat zijn de leukste 303's, juist die die geen 303 zijn. Althans, van de emulators. De TB303 heeft ook nog wel z'n charme.

jongens bedankt! ik ga met mijn supernova aan de slag! iemand daar ervaring mee?
Origineel geplaatst door Chinetti
En dat zijn de leukste 303's, juist die die geen 303 zijn. Althans, van de emulators. De TB303 heeft ook nog wel z'n charme.

Origineel geplaatst door tameesh
jongens bedankt! ik ga met mijn supernova aan de slag! iemand daar ervaring mee?

Appeltje, eitje voor de Novas.

Kies de 18 db LP filter.

Voor zowel filter als amplitude:
Sustain op 0. Release zeer kort. Attack op 0. Decay van beiden aanpassen (beiden gelijk) naar smaak.
Nu filter naar envelop 2 routen (+50 ofzo)
Legato aan.

Spelen met de decay tijd van het filter envelop en de diepte.

Spelen met de filter frequentie.

Spelen met de resonantie.

Origineel geplaatst door Chinetti

ik vind de leukste 303's die die wel een echte zijn, maar niet meer klinken als een 303

Ik kan me helemaal suf ergeren soms aan een 303-sound-a-like die het net niet is in 'n nummer

Als ik dat niet had, dan had ik lekker mijn 100euro MAM-MB33 gehouden :bekdicht:
Scheelt me zo 900euro.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik kan me helemaal suf ergeren soms aan een 303-sound-a-like die het net niet is in 'n nummer

Als ik dat niet had, dan had ik lekker mijn 100euro MAM-MB33 gehouden :bekdicht:
Scheelt me zo 900euro.

precies.. genoeg clones.. overigens zou je nog beter af zijn met sommige software clones dan een MAM-MB33 :P

maar doe mij ook maar gewoon de echte 303 sound.. clean en swingend of zwaar overstuurd :{

die bliep alike geluidjes kun je inderdaad bijna overal wel uithalen ..

verder raad ik 303 emulaties uit de nova/supernova ook niet echt aan, kun je beter een goeie software clone pakken

303 continues

303 continues

wat ik nou zog leuk vind van een 303 zijn de ingebouwde patterns! als je daar mee aan de gang gaat kun je hele funky sounds maken. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mij supernova een heel beperkte arpeggiator heeft dus ik zit daar een beetje vast. qua geluid is ie wel heel erg vet. Het leukste wat ik tot nu toe heb bereikt is met ableton live 303 loopjes bewerken via rewire. als je dan de plugins van live gebruikt (erosion en flanger) kun je freaken zoals je nog nooit gefreakt hebt met 303 geluiden.
The saga continues

Re: 303 continues

wat ik nou zog leuk vind van een 303 zijn de ingebouwde patterns! als je daar mee aan de gang gaat kun je hele funky sounds maken.
sounds maak je door middel van synthese en die is bij de 303 ver te zoeken (uitermate beperkt)...

als je dan de plugins van live gebruikt (erosion en flanger) kun je freaken zoals je nog nooit gefreakt hebt met 303 geluiden.
met (dat soort) fx kan je de meest boeren bagger bak nog leuk laten klinken idd...

Origineel geplaatst door Patat Met
wat 'simpel' he? :D

@Tameesh...

Je hebt een mc303 staan zeg je? Dan doe je het daar mee toch...

Een Krog Electribe A kan je ook gebruiken, kost je 2e hands 125-150 als je een beetje goed oplet.

Kan je 2 basslines tegelijk mee maken...Leer je ook gelijk met een hardware sequencer werken :)

Origineel geplaatst door tameesh [...]Ik ben tot de ontdekking gekomen dat mij supernova een heel beperkte arpeggiator heeft dus ik zit daar een beetje vast.
Eh? Beperkt? Dat ding heeft honderden patterns, zowel preset als user.

je jan je Rebirth ook Rewiren in Ableton Live hoor !
Open Live
Open Rebirth
Kies in een Audiospoor als IN : Rebirth en je bent vertrokken...je kan zelfs de 909, 303 ,... allemaal op aparte audio sporen laten terugkomen, opnemen terwijl je aan de knoppen draait enz enz.

Re: Re: 303 continues

Re: Re: 303 continues

je hebt vast gelijk maar ik ben nogal lui dus nog niet handleiding doorgenomen
Origineel geplaatst door bazziman
Eh? Beperkt? Dat ding heeft honderden patterns, zowel preset als user.

dat klinkt als een goede optie,,,kan ik dat dan ook weer als audiotrack in cubase openemen?
Origineel geplaatst door seiko
je jan je Rebirth ook Rewiren in Ableton Live hoor !
Open Live
Open Rebirth
Kies in een Audiospoor als IN : Rebirth en je bent vertrokken...je kan zelfs de 909, 303 ,... allemaal op aparte audio sporen laten terugkomen, opnemen terwijl je aan de knoppen draait enz enz.

Back