Kabels over de vloer

bikkel

Everything is on the One
Ik heb nu een rack met synths, en een bureau met mixer, 19" apparatuur, computer, etcetera. Ik heb 8 MIDI en 8 audio kabels lopen tussen dat rack en de rest, en die lopen over een stuk vloer waar ik ook gewoon moet lopen (helaas ben ik nogal krap behuisd, dus het kan niet anders).

Nou is het volgens mij zo dat je beter niet op met name audio kabels kunt gaan staan, en dat je eigenlijk ook beter niet een hoop audio kabels moet bundelen. Ik zie op feesten etc. wel eens een soort rubber plintje, maar daar liggen ook hele dikke stevige kabels onder. Ik weet niet of er iets te koop of te maken is wat fijn werkt?

Is inderdaad niet echt goed en/ of handig om de kabels te hebben liggen waar je gewoon moet lopen. Vooral de wieltjes van een bureaustoel kunnen kabels goed het zwijgen opleggen. Langere kabels kopen is geen optie? Ik heb een aantal van die lange "recording-snakes" van Hosa. Daar lopen 8 audiokabels gebundeld door. Werkt prima, kost wel een kleine 100euro (als ik het me goed herinner).
Kabels bundelen hoeft geen probleem te zijn. Ik probeer wel altijd de midi-kabels zoveel mogelijk uit de buurt te laten van de audio kabels om mogelijke storing te voorkomen. Soms kun je dat niet voorkomen; bij mij lopen de midi's op bepaalde punten ook vrolijk naast audiokabels. Tot nu toe nooit problemen mee gehad. Zorg wel voor goede kabels met fatsoenlijke afscherming.

hier een goedkopere 5 meter variant van thomann:
http://www.thomann.de/nl/the_sssnake_sk4215_snake_klinke.htm
600_600_0_0_0c33_0c25.jpg

en anders gewoon afwerklatjes halen bij weet ik welke bouwmarkt?

schuin opstapje, kabel ertussen, schuin afstapje,. alles in het klein natuurlijk. liggen de kabels gewoon veilig en ziet er ook nog wel netjes uit. heb zelf ook kabels over de vloer lopen, kan niet altijd anders. in de vloer leggen lukt niet, dus dan moet je ze zien weg te werken in de hoogte.

hout is op zich wel te krijgen denk ik, maar zelf heb ik ook liever rubber dan hout.

Dat is niet echt een optie, dan zou ik kabels > 8 meter moeten gaan gebruiken. Ik heb wel een plintje, maar die is te klein voor zoveel kabels (ik had gedacht om die uit te hollen of iets dergelijks).

Een soort van stevige metalen of plasticen constructie van 1cm hoog, 15cm breed en 80cm lang met een soort rubber lapje er op om een 'heuveltje' te maken had ik zelf bedacht.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
@hazes

Sjezus, die dingen zijn wel zo overpriced. Ik heb er ook weleens naar gekeken maar veel goedkoper dan dat heb je ze niet volgens mij :stupid:

Conrad had wel een goedkopere oplossing. Ik weet niet of ze die nog hebben.

Dat was een plastic/rubber goot waar je je kabels in klemde en dan het geheel omdraaide en het een rubberen drempel vormde.

Tot zover het goede nieuws....

Ware het dus niet dat je zo'n ding (80 of 100 cm) opgerold aangeleverd kreeg. Maw...dat ding krulde constant terug in de foetushouding en wilde dus geen drempel vormen al had je het graag. Ik vond het zo'n sof dat ik hem meteen weer heb teruggestuurd. Dan zie ik meer in wat Hazes aan droeg. Kost ff wat, maar lijkt me wel stevig...

...en ziet er ook wel stoer uit ;)

L56 Out...

al eens gedacht om de kabels in de lucht te hangen?

ik hou liever de vloer vrij, dat stofzuigt makkelijk.

Origineel geplaatst door rvooh
al eens gedacht om de kabels in de lucht te hangen?

ik hou liever de vloer vrij, dat stofzuigt makkelijk.

Liever niet.

En stofzuigen gaat prima met zo'n ding op de vloer juist.

Ik zou voor die multikabel gaan die Hazes liet zien. Volgens mij zijn die nadelen (signaalverlies, interferentie) nagenoeg verwaarloosbaar tov het gemak wat je hebt. Want zo een kabelgoot op de vloer, daar ga je je aan ergeren, let maar op! :)

R

Of even een dagje een betonslijpschijf huren en wat gleuven in de vloer maken.
Dan zo'n kantoor plastic 'kleed' erover zodat je met je burostoel kan racen en klaar komt Klaartje. :D

Ik zou ook voor de lange multikabel gaan. Scheelt waarschijnlijk een hoop ergernis (ligt er een beetje aan waar je m allemaal langs wilt leggen natuurlijk) en is misschien iets duurder dan het zelf maken van een kabelgoot. Het is in ieder geval goedkoper dan zo'n kabelgoot van Showtec. Plus dat je gewoon door je kamer kan lopen zonder te struikelen over zo'n gootje natuurlijk!

Bij Music Store hebben ze ook multikabels van 10m: Link
Ook jack -> XLR mocht dat handiger zijn.

Wanneer je wat langere kabels gaat leggen, is het wel zinvol om -indien mogelijk- gebalanceerd te werken.

kabels over de vloer zijn altijd een ramp. ook met dorpeltjes en drempeltjes blijft altijd drama. Al was het alleen al vanwege alle stof en andere vuiligheid die er tussen gaat zitten. Handiger is om de kabels middels een goot langs de muur of muren te laten lopen (mag best wat hoger dan vloernivo) of gebundeld aan de onderzijde van buroblad etc te bevestigen. Andere mogelijkheden zijn bekabeling via het plafond (wordt nogal eens in kantoren met systeemplafonds toegepast) of het maken van een verhoogde vloer :-) Dat laatste werkt echt super, maar is wel meestal een kostbare zaak

Origineel geplaatst door Hazes
Wanneer je wat langere kabels gaat leggen, is het wel zinvol om -indien mogelijk- gebalanceerd te werken.

Een DI box er aan hangen? Ik heb op zich nog wel gebalanceerde kabels. Maar ik weet ff niet uit mijn hoofd of de gewone jacks op een Spirit Folio SX wel balanced zijn.

----------

Ja die inputs zijn balanced. Maar zo'n 8 voudige DI box gaat zeker weer aardig wat geld kosten?

Origineel geplaatst door bikkel
Liever niet.

En stofzuigen gaat prima met zo'n ding op de vloer juist.

mja

zoals anderen hier aangeven is het ook niet alles,
ik zou me er dood aan ergeren.. er lopen hier wel veel kabels langs de muren/plaffonds/in de lucht . nooit last van..
is gewoon niet zo mooi, maar als het er veel zijn ziet het er wel cool uit :maffia:

Back