MFOS Ringmod

etaoin

Brodgar Tech

Attachments

• prototype_picture1_small.jpg
    prototype_picture1_small.jpg
    85,4 KB · Bekeken: 210
klinkt nog goed ook.

en zoals naar goede gewoonte erg volledig gedocumenteerd
ga ik zeker eens maken.

Ray, you're one of my favorites!!

jep...

AD = Analog Device .
Ik heb wel eens wat daarvan gezocht , maar kan ze zo niet vinden, wie ze in nederland op vooraad hebben.
Of ze kwamen een keertje wer nieuw binnen of ze waren net op.
Kan natuurlijk ook aan mij liggen ;)

Origineel geplaatst door Hilltree
Kan natuurlijk ook aan mij liggen ;)

Ik heb pas geleden ook gezocht voor een Ring Modulator in mijn Modular maar kon de AD633 ook niet vinden. Nog een tip gehad van Twiki: Analog devices (www.analog.com) verstuurt gratis samples, beide ic's zijn als sample te krijgen. Kan soms wel even duren, maar tis wel gratis...

Ik heb dat bekeken op de website en geregistreerd. Maar voor samples wordt ik verwezen naar het ADI sales office in Nederland. Ik heb er verder geen werk van gemaakt.

die AD633 is te vinden bij farnell voor 8 euri en rs_components heeft ze ook.
samples aanvragen kan dan wel gratis zijn maar dan moet je wel een goed smoesje achter de hand hebben (btw_nr?) of 'student ingenieur'????

$6.90 bij Futurlec is denk ik de goedkoopste. Zelfs met verzendkosten ($4) erbij nog goedkoper dan de kale componentprijs van Farnell.

Farnell Nederland rekent overigens €9,83 ex BTW voor de PDIP (plus natuurlijk minimum order 50 euro voor particulieren...)

Analog Devices is inderdaad een stuk moeilijker geworden met z'n samples. Dit is gekomen omdat mensen samples aanvroegen om ze daarna gelijk op eBay aan te bieden. Ik heb twee jaar geleden twee AD633 en twee SSM2164 laten komen. Dat ging toen nog erg goed: binnen twee dagen per koerier gratis in huis.

Laatst gewijzigd:
farnell is niet van de goedkoopste, weet ik, koop er eigenlijk alleen als je't op een ander niet vindt.
ze hebben wel een enorme keuze en ik heb wel het geluk het BTW_nr van m'n zaak te kunnen gebruiken, (drukkerij) zodat ik niet onder particulieren val.
snel zijn ze meestal ook.

in ieder geval: die ad 633 is niet zo'n vreemde en analog devices components zijn wel zeer ok. (kwalitatief)

Ik vind bijna 10 euro voor een i.c veel geld .
Ik weet dat er duurdere bestaan , maar een simpele hct of hef [ om maar wat te noemen] kost een tiende van die ad 633.
Maar andersom gerekend, heb je met alle componenten erbij voor rond 15 euro een leuke ringmodulator :P

Ik heb de man die er over gaat eens ge-emailt met de vraag of hij misschien directe vervangers wist.
En qua prijs kan het nog erger ben ik bang.

Dit was zijn repliek:

Hello,

The AD633 is a rather expensive device at AUS$40 but I can supply them if required. If someone has done a large volume buy (and I mean at least 1000 pieces) then the price drops to a respectable AUS$9.

A replacement will depend on, amongst other things, if you have an existing pcb or are building the circuit from scratch. If you already have a pcb then the replacement will need to be pin-compatible. I don't know of any direct replacements so substitutes will probably need some of the component values around the chip to be modified.

Best Regards

(Mr) Laurie Biddulph
Phone: +61 (0)2 4340 0938

Veel zijn we er nietmee geholpen

Laatst gewijzigd:
je kan natuurlijk ook altijd een ringmodulator bouwen met de MC1496
die chip wordt daar meestal voor gebruikt en is goedkoper, maar ik vind de mfos ringmodulator toch beter klinken.
een van de vele MC1496 ontwerpjes:

Attachments

• ringmod.png
    ringmod.png
    21,3 KB · Bekeken: 155
Origineel geplaatst door Audiomoebe
Ik heb de man die er over gaat eens ge-emailt met de vraag of hij misschien directe vervangers wist.

Ehm, de man die erover gaat is Ray Wilson van Music From Outer Space.

Laurie Biddulph is van Elby Designs en heeft weinig tot niks met dit ontwerp van doen. Elby verkoopt kits en is dus puur een handelaar. Het is logisch dat hij de prijs wat omhoog schroeft zodat hij ook nog een marge heeft.

Even gevraagd bij mijn collega van de inkoop.
De ad 633 komt bij hem op 16 euro.
Het wordt natuurlijk minder als de bestelling groter word.

Zijn er nog "goedkope" nederlandse aanbieders van dit stukje electronica ?

Origineel geplaatst door etaoin
Ehm, de man die erover gaat is Ray Wilson van Music From Outer Space.

Laurie Biddulph is van Elby Designs en heeft weinig tot niks met dit ontwerp van doen. Elby verkoopt kits en is dus puur een handelaar. Het is logisch dat hij de prijs wat omhoog schroeft zodat hij ook nog een marge heeft.

Oh,dan heb ik dat verkeerd begrepen!
Ik ben met hem in contact gekomen via de MFOS site.

Dessalnietemin is er dus niet zo een,twee,drie een vervanger te noemen.
Ik vond wel een paar soortgelijke ,maar die waren in metalen behuizing en als je ze al kan gebruiken moet je ze nog zien te vinden op de NL markt.

Dessalnietemin is er dus niet zo een,twee,drie een vervanger te noemen.

Nee, de AD633 is een vrij specifiek Analog Devices product, net als bijvoorbeeld de SSM2164, die ook steeds populairder wordt in synths.

Ik wil er bij mijn volgende bestelling bij Futurlec wel een paar meebestellen als iemand interesse heeft. Die zit dus ergens rond de 5 euro, afhankelijk van de dagkoers.

Origineel geplaatst door etaoin
Ik wil er bij mijn volgende bestelling bij Futurlec wel een paar meebestellen als iemand interesse heeft. Die zit dus ergens rond de 5 euro, afhankelijk van de dagkoers.
Nou, dat is mooi! Ik wil er graag een hebben.

Bij Dick Best zijn ze €7.75 verzendkosten is gewoon briefpost.
Minimum bestel bedrag is €5,00 ,dus dat zit wel goed.

Origineel geplaatst door Audiomoebe
Bij Dick Best zijn ze €7.75 verzendkosten is gewoon briefpost.
Minimum bestel bedrag is €5,00 ,dus dat zit wel goed.

Ah, ik had Dick nog niet gevraagd inderdaad. Die kan inderdaad ook veel leveren dat niet in z'n shop staat.

Back