Origineel geplaatst door Yoozer
Mijn computer. Daar staan de foto's allemaal op voor de verzekering.
Het lijkt me toch handiger om dat (ook) off-site te bewaren. Al mail je het maar naar een eigen gmail account o.i.d.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Yoozer
Mijn computer. Daar staan de foto's allemaal op voor de verzekering.
Edit: Ik denk dat je CO2 met CO verwisseld?Origineel geplaatst door c20h25n3o
Sorry mods, heel ff off-topic..over die brandblussers. Ff wat algemene info en tips...
Een poederblusser = niet goed.
Bluspoeder is een natriumbicarbonaat. Met ander woorden: zout. De werking van een poederblusser is subliem. Alleen tasten die zouten alles aan wat er maar aan te tasten valt. Circuits, printplaten noem maar op. En omdat die poederdeeltjes zo verrekte klein zijn gaan ze overal in/tussen/onder zitten. Je zit dus achteraf met meer nevenschade dan brandschade. En dat wordt door de verzekering niet vergoed.....
Een schuimblusser = twijfelachtig.
Schuim legt een laagje over het brandende object waardoor er geen zuurstof meer bij het vuur komt en zorgt er van de andere kant voor dat brandbare, uitdampende gassen niet met lucht vermengt worden. Op zich dus een heel geschikt blusmiddel, voor vloeistofbranden wel ja.....Voor elektronische apparatuur niet zo geschikt omdat blusschuim voor het grootste gedeelte uit water bestaat. Water en synths (of andere elektrische apparatuur) gaan nu éénmaal niet zo goed samen.
Een CO2-blusser = goed alternatief.
CO2 (koolstofdioxide oftewel koolzuursneeuw) is op zich wel geschikt maar : CO2 is zuurstofverdrijvend. Je hebt maar weinig CO2 in een ruimte nodig om voorgoed je ogen te sluiten (ik dacht zelfs zo weinig als 6%). Daarbij komt ook nog dat het spul wat eruit komt (de koolzuursneeuw) een temperatuur van -80 graden celsius....En door het expanderen (de CO2 zit als vloeistof in de blusser) word je ook nog eens statich opgeladen. Daar kun je een behoorlijke oplawaai van krijgen.
Mijn advies zou dan ook zijn om een blusdeken aan te schaffen. Maar bedenk je wel:
het zijn KLEINE blusmiddelen; bedoeld voor KLEINE brandjes.
Thanks for watching.....and take of yourselves...and your loved ones (of hoe zei Jerry Springer dat ook alweer??? Jerry, Jerry,Jerry !!!!)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Edit: Ik denk dat je CO2 met CO verwisseld?
Een blusdeken is natuurlijk het beste middel, maar die kun je alleen gebruiken voor grotere, makkelijk te bereiken oppervlakten. Een brandje in een stekkerdoos achter-de-kast-in-de-hoek blus je er niet zo makkelijk mee, dan is een CO2 blussertje een stuk makkelijker.
yepOrigineel geplaatst door ProtoHuman
Wat is een goede blusser om een beginnend brandje in je studio te stoppen? CO2 denk ik?
)Origineel geplaatst door MatthewLeBlom
De vraag is: wat je je zou redden als je naar je studio rent in geval van brand.
Mijn kleren liggen niet in de studio, mijn kat, vriendin enz enz ook niet.
nog zo`n softieHecht ook weer niet ZOveel waarde aan gear.

nog zo`n softie![]()
Dan maar een softie..Zorg dat je je verzekeringen op orde hebt, dan komt de rest vanzelf wel goed.