[Yamaha] tyros

Wat nou slotje. Ik wil wel een demootje horen van die Tyros. :)

een yamaha gast was m een keer aan t demonstreren in n lokale muziekwinkel, en ik heb er n dik uur naar staan luisteren, en idd, t is toch wel weer een nieuwe stap op t gebied van dat soort keyboards. Leuke velocity gestuurde accenten op fluitjes en gitaars doen t m :D

Hoi Linda,

Ik denk dat je ook eens op een ander forum kunt kijken genaamd de Synthzone,
daar is een speciaal forum voor arranger keyboards zoals de Tyros, daar ben ik ook lid van en er wordt ontzettend veel over de Tyros gesproken.
Er zijn ook een groot aantal Tyros gebruikers.
Hier is de link:
http://www.synthzone.com/cgi-bin/fo...board+Forum&number=37&DaysPrune=30&LastLogin=

Je kunt ook eens kijken op www.svpworld.com of op www.tyrosworld.com
daar zijn ook styles voor de PSR's/Tyros te downloaden.

dit zijn ook nog een paar groups (forums) van Yahoo:
http://groups.yahoo.com/group/tyrosworld/
http://groups.yahoo.com/group/svpworld/
http://groups.yahoo.com/group/yamaha-psr-styles/
http://groups.yahoo.com/group/yamaha-psr-songs/

Succes en veel plezier met je nieuwe keyboard.

Marcel

Re: echt niet

Re: echt niet

Origineel geplaatst door linda
Nou misschien wel de enige gebruikster van een tyros, maar gelukkig heb ik door dit forum de ini gekregen.

Ben er heel blij mee.

En de tyros gebruikers zullen nog wel komen, heb hem vandaag even getest en klinkt fantastisch.

groetjes Linda
bedankt Ron voor je ini

je moet je niet meteen aangevallen voelen........
Je spreekt wel met de gast die de eerste tyros foto's op het internet zetten. (wereldwijd)
(www.europeanmusician.com)

We hadden foto's gemaakt op de messe in Frankfurt. Op last van Yamaha hebben we ze van het net moeten halen.
Oja, het synthforum was de 2e site ter wereld die foto's had....mijn foto's...(en ben er best trots op) ;)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=2091&highlight=tyros

Origineel geplaatst door Pim
Dinsdag aanstaande wordt de Tyros vanaf 16.00 uur gedemonstreerd bij Nederland Muziek, Almere. Zie www.nederlandmuziek.com

Wie gaat er nou vrijwillig naar almere! ;)

Trouwens dan heb ik toch VIP bezoek dusse.

*zucht* Had de EX ook maar zo'n goede support van Yammie. Gelukkig maar dat er lotgenoten zijn die elkaar gevonden hebben.

Maar het is toch een .ins file ipv een .ini file?

Sjemig wat verwarrend allemaal.

[zwaar offtopic]
Trouwens wel grappig dat Yamaha bezig is Roland af te troeven door gigantische multilayered/multikeyed samplebanken in hun synths/keyboards te bakken. Vandaar dat die Motif ook zo interessant is. Want wat je aan synthese mist bij een additieve synthese maak je hier goed door samples te combineren gerelateerd aan velocity etc. Wat je vroeger eigenlijk alleen bij digitale piano's zag. (die duur mochten zijn, als ze maar goed klonken)

Ben benieuwd of het ook voor hun nieuwe generatie samplers gaat. (als die er uberhaupt ooit nog eens komen).

Trouwens weet niet of de Tyros het ook heeft maar bij die Clavinova's hebben ze een paar DSP ingeplakt om bijv resonantie van pianosnaren en dat soort zaken na te bootsen. (Soort VL type effect of gebruik gemaakt van FDSP technologieen)

Op zich is zoiets wel interessant om bijv ook bij andere synths te gaan gebruiken. Heb je bijv een VA type synth en ga je met een extra DSP die onvolkomenheden die in analoge synths emuleren. Of heel wazig een VA die bij polofonie de onderlinge noten elkaar laten beinvloeden zodat je eerst noot die je indrukt min of meer ontstemt/onstabiel raakt door de 2e.
[/zwaar offtopic]

Nou gelukkig ook positive reacties.
Ja ik had het geluk dat ik een demo meteen kon kopen en meenemen, ben er nu een beetje mee aan het expirimenteren.

Het klinkt echt live zitten hele mooie geluiden in.
Volgende week ga ik een beetje aan de gang met de samples ben daar wel erg benieuwt naar.

Maar ik zal jullie ook een beetje op de hoogte houden.

Enne ik voel me niet aangevallen maar als er een vrouw op het forum komt word er gelijk gezegd ja je kan iedere naam aanmemen.

Als ik dat wilde had ik me wel JAN genoemd net zo makkelijk.

Maar gelukkig zijn er ook vrouwen die zich met muziek en opname bezig houden al zijn 't er niet veel.

groetjes en bedankt voor jullie reacties.

Enne ik voel me niet aangevallen maar als er een vrouw op het forum komt word er gelijk gezegd ja je kan iedere naam aanmemen.

dat zijn je eigen woorden en daar doelde ik ook niet op.
Sorry, maar je gooit het zelf op een vrouw-man discussie hier, maar daar gaat het niet om.
Wilde het alleem maar ff kwijt.

en ja jongens, IK GA WEER ONTOPIC!!!!!!!!!!!!!!!

Grappig genoeg had ik gehoord dat die Yamaha met zo'n mooi kleurenscherm met een speciale Windows NT versie is uitgerust. (BSOD, haha leuk ja. :z )

Is't dan nog wel een keyboard of synthesizer? Of toch gewoon een workstation? En een Yamaha.
D'r komt in ieder geval lawaai uit. Maar da's met alles als je het laat vallen. :)

Trouwens over die samples, heeft hij dan ook samplegeheugen? Kan het niet terugvinden.
Denk wel dat je de voorbeelden bedoeld? Styles enzo, iets wat hier in ieder geval niet zo snel over tafel gaat.

Denk wel dat ik je kan aanraden om een interne 2.5" harde schijf kan aanbevelen. Vooral als je er veel mee werkt en liever alles met het apparaat doet dan aan de computer te hangen. Die floppy's zijn nogal erg snel vol (minder betrouwbaar) en het geheugen van het apparaat ook (met maar 35,000 noten max). (aan de andere kant Yamaha spul is altijd duur) Of je moet veel met styles enzo doen.

[weer offtopic]

Vraag ik me even af hoe dat zit met Yamaha en synths. Bedoel dat ze zo'n moeie Tyros en Clavinova kunnen maken en aan de andere kant een Motif rack op de markt brengen snap ik even niet. Of heeft een synth geen kleurenscherm nodig en heel veel toeters en bellen. Moet zeker retestrak klinken allemaal. (en mLan zit er ook al weer niet op)

Kunnen ze niet een Tyros de binnenkant eruit rossen en de besturing laten zitten. Een analoge synthengine erin proppen ala Andromeda met een zooi knoppen arp, sequencer enzo en voila weer een lekkere bak. Hoezo 8000€ of meer?
Trouwens is CS8000 wel een mooie naam dan. (als het al geen Casio ding is)

:eureka:

[/weer offtopic]

Joh jou leven is ook niet makkelijk ge

flycase

flycase

wat voor flycase heb je te koop zoek er nog een voor de tyros.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Zijn probleem is dat ie te veel weet :)

Of niet Wouter??? hehehehehe ;)

hahaha ik dacht ook al .. als dit haar niet wegjaagd dan week het ook niet meer .. ;) :D

maar fuse is een coole gast

alleen plaats geen tracks van jezelf op dit forum want voordat je het weet krijg je een geremasterde versie terug .. :L LOL

zo en nu heb ik weer genoeg lopen geinen :L

dus als je wat hebt laat het ons horen .. ben wel benieuwd naar die 'live' sound !

Vreemd,

De Tyros is geen synthesizer, maar toch groeit deze thread buiten proporties.
Zou dat komen omdat Linda deze post is begonnen?

LOL :)

De virtuele wereld verschilt in feite niets van de hardcopy wereld.

No offense guys

Back to biznizz

:))))

Nou ik ben een kritisch iemand hoor, de sound is niet makkelijk goed bij mij.

En wat ik nog in ieder keybord workstation synthesizer mis is de vette bassen.
maar dit keybord heb ik dan ook gekocht voor het podium.

de tyros komt redelijk in de buurt maar nog niet wat ik wil.
Maar voor opname een beetje bijdraaien en finalizen komt het redelijk in de buurt. Maar gebruik dan toch m'n samples

Drums zijn vrij vet.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik hem niet echt veel beter vind geworden als de 9000 pro.
Wel de Harmonizer klinkt goed. begeleiding ook.

heb ook een een paar roland modules en in combinatie gaat het redelijk.

Maar toch kan je er mee sampelen heb vandaag het boek nog eens doorgelezen.
Maar dat ga ik van de week proberen.

En voor degene die vroeg wat voor muziek ik maak ( Commercieel).

Tyros niet goed genoeg? Zo mag ik het horen. Beetje kritisch mag je wel zijn.

Tsja het is natuurlijk nooit een EX5. Die heeft wel vette bassen. ;)
En analoge bassen zijn nog altijd het allervetst. Op zich een vette bas bouwen is al een hele kunst op zich.

En beetje mixen moet ook wel lukken met Protools. (trouwens LE of de echte?)

Misschien ben ik dan wel niet makkelijk, maar als je echte drums wilt waarom geen sessiedrummer gebruiken? Het is makkelijk gezegd, maar als je dat kan veroorloven. En zo niet dan vind ik eerlijk gezegd een computer met een Steinberg VST LM4-II met die echte 24 bits drumkit toch beter dan die van de Live! drums Tyros (irritant die '!') toch stukken beter.

Maar succes met samplen.

ps. Over dat niet makkelijk leven hebben, heb er geen moeite mee hoor. Ben nou eenmaal briljant, kan ik er wat aan doen? :P (dit is een grapje hoor)

Ja wat de vst betreft heb je gelijk in vind trouwens de vst helemaal beter als de protools heb de digi 001.

Maar ja had nu net de protools gekocht en weet er nu alles van en heb geen zin om weer die vst te gaan leren en kopen.

En voordeel van vst is 127 tracks opname dacht ik maar ja moet je ook weer wel een krachtig comp hebben.

ach ik doe het hier wel mee en om van niks iets te maken dat is nou net de kunst.

Maar ja met vst ga je niet het podium op en daar heb ik de tyros voor gekocht .

Maar ik geloof dat er voor de digi ook die vst geluiden komen die je rechtstreeks kan importeren, is nu alleen nog voor de echte grote protools.

En voor degene die vroeg wat voor muziek ik maak ( Commercieel).

# define ('commercieel');

Wat precies ? Top 40 rock of trance of ben je stiekem de producer(es?) van Marco Borsato ?

top40, countryrock, pop, nederlands noem maar op maar geen hard rock, metal.

Dat laat ik over aan andere

Back