Ik gebruik Vista op mijn 4GB / Quad Core PC met de volgende direct aangesloten muziekhardware:
- Emu Xboard 25 controller - probleemloos
- Emu 1212m geluidskaart - probleemloos
- Akai S5000 USB met Ak.sys - werkt op zich goed, maar focus van window afhalen bij transfer sounds crasht Ak.sys
- Motu Midi Express 128 USB - probleemloos
- Clavia Nord Modular G2 Engine - nu nog workaround nodig voor starten editor, Vista drivers zijn in de maak
Daarnaast gebruik ik de volgende PC editors via MIDI voor synths:
- FS1r Sound Diver - probleemloos
- Virus Sound Diver - probleemloos
- Sound Tower Evolver - probleemloos
Over het algemeen moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben over Vista en het geeft eigenlijk geen problemen. Ik gebruik verder wel alleen hardware en geen plugins/VST's etc.
Ik heb inmiddels met zo'n beetje alle Windows versies sinds 3.0 gewerkt, en ik vind Vista in het dagelijks gebruik zeker zo goed en stabiel als XP, al zou ik willen dat de hardwarefabrikanten van (legacy) hardware wat vlotter zouden zijn met driverupdates. Het feit dat Clavia ruim anderhalf jaar na release van Vista nog steeds geen G2 driver heeft voor een actueel product zegt meer over hen dan over Microsoft wat mij betreft. Vooral als Akai meuk van 10 jaar oud wel gewoon normaal draait.
weet je dat eigenlijk het aan microsoft is om hun systeem compatibel te houden of drivers te maken die whql certified zijn? je draait de rollen om. als zij zo nodig een nieuw systeem maken mag dat toch wel vlekkelozer draaien dan het vorige. nee bij microsoft is dat altijd aan de hardware fabrikant. zo gaan we nooit ergens komen vrees ik.

In de praktijk betekent het gewoon dat als ik de handel heb draaien dat het ook blijft draaien. Dus vandaar de quote 'geen problemen'. Oh, en ik draai 32 bit. Dit omdat compatibiliteit op 64 bit helemaal ver te zoeken is!
(kies die laatste optie dan zit je gebeiteld op dit forum en kan je vrienden zijn met lex)

Maja, die waren niet betaalbaar. Als je nog kan kiezen dan zou ik een Apple nemen als ik jou was. Vista zuigt en XP zijn op een gegeven moment geen updates meer voor te krijgen,