Synthforum Vista draad

Op mijn nieuwe laptop stond ook Vista. Ik werd er helemaal gek van en heb het er toen na een week maar afgegooid.
Ik heb 3.11, 95, 98, ME en XP gedraaid en nooit moeite gehad met een switch, maar ik overweeg nu overtegaan op Linux. Zodra XP begint te verouderen omdat er geen updates meer komen zal ik wel moeten,
Nu heb ik er spijt van dat ik geen Mac heb gekozen :( Maja, die waren niet betaalbaar. Als je nog kan kiezen dan zou ik een Apple nemen als ik jou was. Vista zuigt en XP zijn op een gegeven moment geen updates meer voor te krijgen,
MS geeft zelf toe dat Vista slecht is. Windows 7 heet 7, maar is eigenlijk een kernelupdate van vista. Het zou dus eigenlijk Vista2.0 moeten heten, of ServicePack 2. Door de slechte naam heeft MS er voor gekozen het dus 7 te noemen, en daar doen ze goed aan volgens mij. Maar om terug te komen op je probleem, download de beta van Windows 7 en probeer hem. Hij is echt heel erg goed, en ik weet zeker dat je bijMS gaat blijven. Probeer hem..

ff tussendoor: Mac en PC kan je gewoon niet vergelijken.
Moest men OSX of iets dergelijks schrijven voor een onbekende hardware, compatibel met eender welke software enzovoorts, zou het niet zo 'über' zijn...
MS moet gewoon een berg van drivers enzo overwinnen...
MS krijgt als het ware de opdracht een snel en licht OS te ontwerpen, waar iedereen (dus de oma, het kind, de gamer, de muzikant....) tevreden mee is, op alle mogelijke hardware, mét voldoende gadgets, die dan sommigen eisen, anderen verwerpen etc....

Mac heeft ook zijn fouten hoor...

Anyway, geen mac vs pc aub, dat is zeker nutteloos.

Ik ben wel blij dat MS gewoon een nieuwe OS uitbrengt ipv de oude OS telkens te vernieuwen met zware updates. Geeft nooit die gewenste verbeteringen.
Die nieuwe OS is dan misschien gewoon een geoptimaliseerde versie van het oude, maar waarom is dat slecht? mensen met Vista blijven gewoon bij Vista (zie niet in waarom niet, tenzij voor de nieuwe eye-candy ofzo, installeer dan een skin hé) en als je een nieuwe pc koopt, zit er de nieuwe OS in, voilà.
Problemen?

windows_7.png

Vista lijkt inderdaad een beetje de 'ME' te worden van deze generatie. Maar goed, bij mij werkt het nog steeds prima allemaal. Ik denk ook niet dat mensen moeten verwachten dat wat nu niet onder Vista draait, straks onder Windows 7 opeens wel zal draaien...

Fietsa werkt in mijn studio eigenlijk helemaal prima. Alle drivers zijn ondersteund e.d. Het is alleen jammer dat Vista zoveel geheugen 'inpikt'

Volgens betrouwbare bron mogen leveranciers omstreeks juni dit jaar nieuwe pc's alleen nog maar verkopen met Vista van Microsoft.. Wat nog wèl mogelijk is om de pc "gedowngrade" naar XP te laten leveren (je betaalt volgens mij wel op de 1 of andere manier voor Vista, lijkt me maar goed). Al is Microsoft daar ook mee bezig om dit een halt toe te roepen (schijnt voor de wet wat moeilijker te zijn??)
Overigens is Vista ook maar een 'tussenfase besturingssysteem': vanaf 2010 zou Viena (of Vienna) het moeten worden.. heb ik van dezelfde betrouwbare bron.

Lekker geld verdienen zo, die B. Gates!! :frons:

Beetje offtopic, maar in reactie op Zoidsity:
Tegen de tijd dat Vista dus stabiel loopt en doet wat wij allemaal willen, gaan ze gelijk een nieuw OS uitbrengen...?! Handig :P (no offence naar degenen waarbij het wel stabiel loopt natuurlijk)....

Okee... het heet dan geen Vien(n)a, maar toch......... :frons:

Vraagje

heb net quad core laptop aangeschaft volgens leverancier moet je hier vista opdraaien
om volledig gebruik te maken van de capaciteit klopt dat? en zo ja 32 9f 64 versie?

grtz jeroen
Onzin! zowel Vista als XP ondersteunen quadcore processors, zolang ze in dezelfde fysieke processor zitten. Quadcores voor servers bijvoorbeeld kunnen verdeeld zijn over twee of vier fysieke processors maar voor jouw laptop praat je over twee aan elkaar geplakte dualcores in één fysieke processor. Ik praat hier over Pro en Home editie, 32 en 64 bit. Het aantal bits is enkel van belang bij meer dan 3.2GB, maar ik kan je aanraden gewoon 32bit XP te draaien.

http://www.lockergnome.com/blade/20...core-processors-will-windows-xp-support-both/
http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx

Tarabass,

Bedankt voor duidelijke antwoord.
Heb toch nog even contact gehad met fabrikant BTO, zij zeggen hun technische mensen xp getest hebben en dat het echt problemen geeft. Vreemd toch?

Zeker aangezien microsoft zelf zegt dat het geen probleem moet zijn. hmm

Grtz jeroen

Weet er iemand welk OS/systeem dan wel met meer dan 4 gig aan ram om kan gaan?

Een tijd terug wilde ik me nog weleens in windows-zaken verdiepen/vastbijten (ook voor m'n werk) maar sinds een paar jaar is er een knopje omgegaan bij me.. ik wil nu gewoon dat het werkt zoals het hoort, en wordt eigenlijk lichtelijk depressief als ik me moet verdiepen in al die uitzonderingen en combinatie-problemen van half-bakken producten.. 't interesseerd me ook gewoon geen * meer dat hele windows niet. Wil gewoon lekker muziek maken :)

Ik zie niks anders dan > nieuw OS = vraagt meer resources = uiteindelijk weer zelfde functionaliteit/performance = ook nieuwe/betere/snellere PC = gaat je nog meer geld kosten = je bent gelijk beta-tester voor Bill :doei: een paar versies verder en wat meer grijze haren, en het begint erop te lijken (= tijd voor een nieuw OS, en riedeltje begint opnieuw)

Tarabass,

Bedankt voor duidelijke antwoord.
Heb toch nog even contact gehad met fabrikant BTO, zij zeggen hun technische mensen xp getest hebben en dat het echt problemen geeft. Vreemd toch?

Zeker aangezien microsoft zelf zegt dat het geen probleem moet zijn. hmm

Grtz jeroen
Ik heb zelf een quadcore (Q6600) en draai op dit systeem een dualboot van XP 32bit en 64bit. De 64bit voor games (ivm 4gb ram), de 32bit voor muziek en software ontwikkeling. Dit heeft nog nooit problemen gegeven! Is echt onzin, en ik weet ook niet waarop ze dit baseren. Waarschijnlijk kunnen ze xp niet meer leveren of iets dergelijks, maar het zeker compatible :)

Weet er iemand welk OS/systeem dan wel met meer dan 4 gig aan ram om kan gaan?

Een tijd terug wilde ik me nog weleens in windows-zaken verdiepen/vastbijten (ook voor m'n werk) maar sinds een paar jaar is er een knopje omgegaan bij me.. ik wil nu gewoon dat het werkt zoals het hoort, en wordt eigenlijk lichtelijk depressief als ik me moet verdiepen in al die uitzonderingen en combinatie-problemen van half-bakken producten.. 't interesseerd me ook gewoon geen * meer dat hele windows niet. Wil gewoon lekker muziek maken :)

Ik zie niks anders dan > nieuw OS = hogere resources = zelfde functionaliteit/performance = nieuwe Pc = gaat je geld kosten.
Alle 32bit OS-en niet, alle 64bit OS-en wel :)

Heb de quad BTO laptop binnen.

Eerst xp geprobeerd, helaas werkt dit niet, wordt tijdens de installatie onderbroken. De cd werkt correct aangezien ik er meerdere machines mee heb geinstallerd.

Vervolgens beta versie van vista die werkte wel.

Contact met bto gehad , zij zeggen dat xp echt niet gaat werken aangezien hun processor dit niet ondersteund. Volgens BTO werkt alleen vista.
Ik kan nu langskomen dan zetten zij vista erop. Maar dat geintje koste me wel 140 euris.
Kan iemand mij helpen met dit probleem , aangezien op alle forum zie dat xp wel quadcore ondersteund. Kan het zo zijn dat deze specifieke processor xp niet ondersteund?

specs:

17 inch WXGA+ Glare TFT, (res. 1440x900)

NVIDIA 9600M GT 512 Mb DDR3

Intel® Cantiga PM45 1066MHz FSB + ICH9M

Intel® Core2 QUAD Q9000 2GHz - 6Mb (FSB-1066MHz)

2Gb DDR2-800MHz (slot 1)

2Gb DDR2-800MHz (slot 2)

320GB 7200 rpm (16Mb cache)

8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM

Intel® WiFi Link 5100 Series , AGN , 300Mbps

Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)

HDMI connector voor HD ready LCD schermen

Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon

E-SATA aansluiting voor snelle schijven

Notebook keyboard incl Numeriek keypad

4x Surround speakers + 1xSubwoofer

Grtz

Jeroen

Bij BTO langsgeweest zijn gaan de laptop toch van xp voorzien ondanks dat dit een hoop aanpassingen vergt. Super service van de service manager aldaar hij heeft mij goed geholpen.

Bij BTO langsgeweest zijn gaan de laptop toch van xp voorzien ondanks dat dit een hoop aanpassingen vergt. Super service van de service manager aldaar hij heeft mij goed geholpen.
Ik ben erg benieuwd naar de aanpassingen die gedaan moeten worden. Iig top dat het geregeld wordt, maar blijf het verhaal nog steeds erg dubieus vinden. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt, en ben werkzaam in de ict. Ik weet dus hoe de klant soms voorgelogen kan worden, vandaar mijn argwaan. Je bent nooit te oud om te leren 8>

Waarom wil je perse XP op een machine draaien die voor Vista is gemaakt?

Ik denk dat ik wel weet waarom de installatie van XP er uit klapte.
Heeft volgens mij niks met je processor te maken, maar meer met de controller voor je harddisk. Out of the box ondersteunt XP geen sata schijven of raid controllers volgens mij en Vista wel. Tijdens de setup van XP kun je op F6 drukken en alsnog de juiste sata/raid driver via een floppy toevoegen.

Vista draait bij mij goed. Beter als XP zelfs. Ik draai nu ook nog eens Vista SP2 (beta) en daarmee is alles soepel en vlot.

Back