FR-777 : Vreemd gedrag met oscilator A

n303y

Ouwe rot
Na een aantal uren gespeeld te hebben met mijn 777 kom ik erachter dat er misschien iets mis is met oscilator A. Zoals je in attachement hoort is er een verschil tussen de eerste en 2de loop. Het geluid wat je hoort bij de eerste loop klopt volgens mij niet. Het lijkt net alsof de suboscilator van A ietsjes hoorbaar is. Als ik hetzelfde probeer met B klinkt ie als de 2de loop. Wat ook vreemd is dat ie soms 10tallen keren als de eerste loop klinkt en dan opeens verspringt ie naar de tweede. Soms klinkt ie meteen als de tweede en een andere keer blijft ie op de eerste staan.

Ik heb geen ervaring met analoge bakken dus ik zou ook niet zeker weten of dit normaal is. Het verschil lijkt minimaal maar nu ik dit weet ga ik erop letten ik kom ik erachter dat het vaker gebeurt ook bij andere patterns. Niet alle patterns laten dit probleem horen echter. Kan het zijn dat oscilator A getuned moet worden, een defect is of gewoon het karakter van analoog is?

Attachments

• 777.wav
    207 KB · Bekeken: 107
Als je alle osc's uitzet hoor je dan nog mischien een sub osc?
Kan zijn dat de sub osc potmeter defect is.

je hebt een se7en se7en se7en das cool. als je nu even alle standen door geeft kan ik ook eens luisteren of zo iets bij mij is. zal vast wel namelijk.

Als alle (sub)oscs uit staan hoor ik niets dus daar ligt het niet aan. Ik ben er net achter dat ik het kan soms kan reproduceren met elke pattern op alle oscilatoren door de stepkey van de pattern op een specifiek moment ingedrukt te houden. Het iets lichtvervormde geluid is dan weer hoorbaar totdat ik de stepkey loslaat. Kun je kijken of jij dit ook hebt Dre?

Ik kan nu in ieder geval mijn 777 herkennen :)

zoals ik nu luister is het bij mij niet te horen, maar dat wil niet zeggen dat het niet hoort.

Dre, met deze pattern is het goed te horen:

Step Pitch Note Glide Accent
1 G-2 1 1 0
2 G-2 1 0 0
3 G-2 1 1 1
4 G-2 1 0 0
5 A-2 1 0 1
6 G-2 1 0 0
7 A-2 1 1 0