FR-777 : Vreemd gedrag met oscilator A

Ik heb het probleem gevonden denk ik. Kun je dit eens proberen:

- alle knoppen naar links
- resonance naar rechts
- mod amount naar rechts
- mainvolume naar rechts

- dan voorzichtig de res max open draaien

Ik hoor dan oscilator B terwijl de level hiervan uit staat. Ik weet dat dit B is omdat het geluid reageert op de frequency van B.

Ik ben erg benieuwd of jij dit ook hebt.

ik wil zo graag meedoen in deze discussie maar mijn fr777 laat maar op zich wachten, ik denk dat hij nu toch al op het vasteland zou moeten zijn... maar nog altijd geen nieuws... ajajaj

kwil hem steeds meer na het luisteren/lezn van deze discussie

Balen dat je nu al zo lang moet wachten. Het lijkt mij ook dat je hem deze week toch wel al binnen moet krijgen. Ik ben benieuwd hoe die je bevalt en in welke staat die is. Op die van mij zitten geen gebruikerssporen dus ljkt als nieuw alleen de cutoff zit ietsjes los maar dat is misschien niet heel vreemd. Ik wil dit wel een keer laten maken ofzo want ik heb zelf 2 linker handen.

Hou eens gauw op met het posten van MP3tjes, nu wil ik er namelijk 1. Damn dat klinkt lekker zeg!

Die kick klinkt wel erg vet.......ik zit te wachten tot de XS klaar is, nog een aantal weken wachten.

grtzzz Bruce

Hou eens gauw op met het posten van MP3tjes, nu wil ik er namelijk 1. Damn dat klinkt lekker zeg!
Mijn vriendin is het daar dus niet mee eens en vindt het een enorme miskoop. Maarja dat vond ze ook van mijn machinedrum...

Ik heb het probleem gevonden denk ik. Kun je dit eens proberen:

- alle knoppen naar links
- resonance naar rechts
- mod amount naar rechts
- mainvolume naar rechts

- dan voorzichtig de res max open draaien

Ik hoor dan oscilator B terwijl de level hiervan uit staat. Ik weet dat dit B is omdat het geluid reageert op de frequency van B.

Ik ben erg benieuwd of jij dit ook hebt.

ja precies het zelfde, bij a doet hij niets bij b wel

woo das wel heftig hè hehe potver :duivels:

Ik ben al 2 dagen zowat non-stop aan het freaken zonder drums of wat dan ook maar krijg die frequency modulation maar niet getempered. Wat kan dat ding agressief zijn zeg.

Mijn FR had ook een raar probleem.

Als ik 'haar' aanraakte dan had ze een soortgelijke afwijking.
verder hoor ik een detune in het eerste stukje.
De cutoff zit iets los... Als je de houten zijkantjes bekijkt, zit er ook een amper voelbaar plekje in, een soort van rastertje? misschien is het mijn ex ;-)

-C-

Die kick klinkt wel erg vet.......ik zit te wachten tot de XS klaar is, nog een aantal weken wachten.

grtzzz Bruce
Jah de xs... :zucht:

Zit die van jou in de eerste shipment?

n303y, weet je nog hoe de setting was van die 2.wav van jou die wil ik eens na maken eens kijken hoe het zelfde hij klinkt.

bij mij zit decutoff ook best los hoor, dat zal dan wel bij iedereen zijn

n303y, weet je nog hoe de setting was van die 2.wav van jou die wil ik eens na maken eens kijken hoe het zelfde hij klinkt.
Nee ik heb die settings niet opgeslagen. Eigenlijk zou je net als in Rebirth de knoppen moeten kunnen opnemen :) Een tip voor de bassdrums is om de accent als attack te gebruiken.

Maar hier een nieuwe poging:

STEP PITCH NOTE GLIDE ACCENT LOOP
1 C-3 1 1 1 0
2 C-3 0 1 0 0
3 C-3 0 1 0 0
4 C-3 0 0 0 1
5 C-3 0 0 0 0
6 C-3 0 0 0 0
7 C-3 0 0 0 0
8 C-3 0 0 0 0
9 C-3 0 0 0 0
10 C-3 0 0 0 0
11 C-3 0 0 0 0
12 C-3 0 0 0 0
13 C-3 0 0 0 0
14 C-3 0 0 0 0
15 C-3 0 0 0 0
16 C-3 0 0 0 0

Laatst gewijzigd:
idd!
Denk dat m'n 777 ook een dergerlijk probleem heeft.
Zal ook 1s kijken voor geluidsfile te uploaden.
En de 777 is zeker een supervette bak!:okdan:
Je kan er uren op bezig zijn met dezelfde pattern en op iets volledig anders uitkomen, lekker al die knopen om aan te draaien. en maar twaeken!:{
Toch vindt ik dat het 303 geluid niet 1:1 goed klinkt!
De TB-303 is toch nog iets vetter!:D
voor de 777 staan er ook enkele patches op internet, bv BD
:kroon:

hier stond een bericht met een link maar die bestaat nietmeer

Laatst gewijzigd:
Back