FR-777 : Vreemd gedrag met oscilator A

idd!
Denk dat m'n 777 ook een dergerlijk probleem heeft.
Zal ook 1s kijken voor geluidsfile te uploaden.
En de 777 is zeker een supervette bak!:okdan:
Je kan er uren op bezig zijn met dezelfde pattern en op iets volledig anders uitkomen, lekker al die knopen om aan te draaien. en maar twaeken!:{
Toch vindt ik dat het 303 geluid niet 1:1 goed klinkt!
De TB-303 is toch nog iets vetter!:D
voor de 777 staan er ook enkele patches op internet, bv BD
:kroon:
post dan maar eens een een stukkje vettere 303 noise man (altijd die worden)=)

idd!
Denk dat m'n 777 ook een dergerlijk probleem heeft.
Zal ook 1s kijken voor geluidsfile te uploaden.
En de 777 is zeker een supervette bak!:okdan:
Je kan er uren op bezig zijn met dezelfde pattern en op iets volledig anders uitkomen, lekker al die knopen om aan te draaien. en maar twaeken!:{
Toch vindt ik dat het 303 geluid niet 1:1 goed klinkt!
De TB-303 is toch nog iets vetter!:D
voor de 777 staan er ook enkele patches op internet, bv BD
:kroon:
Ja daar kwam ik gister ook achter. Bedoel je deze? Ik vind dat ie beter klinkt dan de tb-303 :) Ik zal vandaag eens een 303-simulatie proberen te maken en hier te posten want ik vind dat ie >95% overeenkomt.

Blablablabla :kont:
Geef 1s dezelfde pattern in op je 777 en op je 303!
Je hoort het verschil, zal zelf ook 1s vgl opladen!
Ik heb dit al gedaan! Jij ook?
En natuurlijk kan je er veel meer uithalen qua geluid (breder bereik) dan een 303! Het zou pas erg zijn als dat niet kon!
een hele meute knoppen waar de 303 er maar 6 heeft en toch maar hetzelfde kunnen! :D
Ben enkel bezig over bereik van de 303 in de 777. Bv aan de knoppen draaien heeft ook niet hetzelfde gevoel (niet lett. gevoel, bedoel verandering van klank/klankkleur als je aan "dezelfde knoppen" (=functie) draait) als bij de 303.

@n303y:
is inderdaad de site die ik bedoelde, handig om je knoppenpositie te onthouden ook.
Hij klinkt anders, persoonlijk vind ik de 303 iets voller/breeder/dieper klinken.

toff daar kan ik niet tegen op :okdan:

meer dan dit lukt me niet www.ilistening.nl/18.mp3 game over :p sorrie voor het slecht geluid. haha
Dat gepiep tussendoor is echt irritant maar je zit denk wel in de buurt. Op die patch site staan ook kicks die een goed uitgangspunt geven. Aan de andere kant zou ik niet zo snel mijn 777 inzetten voor kicks. Hiervoor zou ik liever een virus hebben :) Ik mis hem eigenlijk wel een beetje al...

Blablablabla :kont:
Geef 1s dezelfde pattern in op je 777 en op je 303!
Je hoort het verschil, zal zelf ook 1s vgl opladen!
Ik heb dit al gedaan! Jij ook?
En natuurlijk kan je er veel meer uithalen qua geluid (breder bereik) dan een 303! Het zou pas erg zijn als dat niet kon!
een hele meute knoppen waar de 303 er maar 6 heeft en toch maar hetzelfde kunnen! :D
Ben enkel bezig over bereik van de 303 in de 777. Bv aan de knoppen draaien heeft ook niet hetzelfde gevoel (niet lett. gevoel, bedoel verandering van klank/klankkleur als je aan "dezelfde knoppen" (=functie) draait) als bij de 303.

@n303y:
is inderdaad de site die ik bedoelde, handig om je knoppenpositie te onthouden ook.
Hij klinkt anders, persoonlijk vind ik de 303 iets voller/breeder/dieper klinken.
Als je flink aan de cutoff en resonance gaat draaien is het uiteraard hoorbaar want het is een andere synth. Dit maakt het een of ander niet vetter aangezien dit een kwestie van smaak is. Ik heb nog nooit aan een 303 mogen draaien maar luister er wel al 15 jaar naar. Mijn mening is dat wat ik mooi vind aan de geluiden van de tb-303 ook zit in de 777. En gelukkig meer want dat mag ook wel voor dat geld. Helaas kan ik dit voor de tb niet zeggen anders had ik die allang gehad.

Maar dit is eig. afwijken van de thraed!
Er wordt sowieso al flink afgeweken van de oorsponkelijk thread daarom dacht ik een apparte thread te maken voor de mp3'tjes maar dit werkt ook niet echt handig. Misschien kan de moderator de threads samenvoegen en de titel wijzigen naar "Alles over de Future Retro 777...".

Er wordt sowieso al flink afgeweken van de oorsponkelijk thread daarom dacht ik een apparte thread te maken voor de mp3'tjes maar dit werkt ook niet echt handig. Misschien kan de moderator de threads samenvoegen en de titel wijzigen naar "Alles over de Future Retro 777...".

denk niet dat er veelmensen zijn die zoon ding hebben of willen dus het blijft een onder een paar mensen heb ik het gevoel

denk niet dat er veelmensen zijn die zoon ding hebben of willen dus het blijft een onder een paar mensen heb ik het gevoel
Dat maakt het wat mij betreft er niet minder interessant op :)

das natuurlijk waar

mijn exemplaar is bij de douane gearriveerd dus ik verwacht hem midden/eind volgende week.

weet er iemand waar ik best mee begin bij wijze van soundcheck?? of zaken die ik moet bekijken??

Os 3.0

Os 3.0

Beter! Heeft wel lang geduurd zeg. Qua soundcheck zou ik dat ook wel willen. Wat ik nog wilde wilde vragen of er misschien meer geinteresseerden zijn voor v3.0. Ik heb nu 2.0 en wil toch wel v3.0 vanwege de verbeterde midi functionaliteiten. Ik heb geen creditcard dus als er meer zijn kunnen we het misschien samen bestellen, dan maak ik wel eerst geld over. Hier is de mail van Jered hierover.

Hi,
We can provide you with the V3 OS for the 777.
Price including shipping to Belgium would be $26 USD.

We do not accept wire transfers as payment for small amounts, and this is because our bank charges more than $10 just to receive a wire transfer.

For method of payment we can accept mastercard or visa credit cards, money orders, and certified checks.

To place an order by credit card we will need you to provide us with the following information:
Card type:
Card number:
Expiration date:
Security code (on back of the card):
Card's billing address (if different from the shipping address):
Shipping address:
Daytime phone number:

You may provide this information to us by email, or calling us at 785-827-9278.

If sending in a money order or certified check make payment out to:
Future Retro Synthesizers

Please send payment to us at:
Future Retro Synthesizers
336 Sunset Drive
Salina, KS 67401
USA

Please include your full name, shipping address (including country) and phone number with your payment. Your order will be shipped promptly once the payment has been received.

Thanks,
Jered Flickinger

Wie hebben er eigenlijk behalve dr.DRé, Zoltar_Basjer en straks Foetus nog meer een 777? Ik dacht dat Nederland/Belgie wel goed vertegenwoordigd was maar misschien zitten ze niet op dit forum.

ik ben eventueel wel bereid om samen te kopen. Heb zelf wel geen visa enzo... eerst even kijken welke OS er op mijn exemplaar zal zitten (hoe te checken??).

het heeft idd een tijdje geduurd maar ja, zo gaat dat nu eenmaal met USA hé ;), hopelijk is de staat waarin hij is gearriveerd dezelfde als waar hij is vertrokken.

Foetus, RUN/STOP ingedrukt houden terwijl je hem aanzet. Als de versie niet op het display verschijnt heb je v1.0 omdat deze feature pas vanaf v2.0 erin zit.

zeg n303y > wat is er zo speciaal aan die nieuwe os , als er echt iets speciaals in zit dan ben ik wel bereid om zo iets aan te schaffen, maar om maar een os drie te hebben vind ik het een beetje onlogische. hij doet het nu goed.

zeg n303y > wat is er zo speciaal aan die nieuwe os , als er echt iets speciaals in zit dan ben ik wel bereid om zo iets aan te schaffen, maar om maar een os drie te hebben vind ik het een beetje onlogische. hij doet het nu goed.

ohh weer te snel gepost ik heb r 3.00 :bekdicht:

mijn exemplaar is bij de douane gearriveerd dus ik verwacht hem midden/eind volgende week.

weet er iemand waar ik best mee begin bij wijze van soundcheck?? of zaken die ik moet bekijken??
gewoon alles op 0 zetten en langzaam je osopen draaien. zoek je even een afstelling van een tb-303.. als dat werkt aan een midi seq. hangen
als hij echt niet goed werkt hoor je dat meteen.

he foetus nu moet je heel vervelend ook je onderschrift bij werken..ojaaa foto ..natuurlijk.. ik ben heel benieuwd naar hoe hij er uit ziet. :doei:

Back