FR-777 : Vreemd gedrag met oscilator A

nee sorrie verkeerde qoute ingedrukt alleen als ik het wil veranderen wordt ik er voor 10 minuten uit ge*ilkerd door de surver dus nou ja

dat was voor de snelle luisteraars nu weer een ander.,, zo lekker ->*<- jammer dat het zoplat wordt gedrukt maar daarkan ik niets aan doen.

juij!
ik heb hem!

alleen, ik moet nog een convertor zien te vinden om mijn belgische stroom om te zetten naar wat hij nodig heeft. Ik heb zo'n amerikaanse adapter die dus wss in een convertor. Op de adapter staat: input: 120VAC 60Hz 35W.

Ik veronderstel dat ik dus naar een converter/omvormer op zoek moet gaan die de 230V van hier omzet naar 120VAC (gebeurt automatisch hetzelfde met de frequentie en vermogen?)

En kan ik zonder veel probleem het ding aansluiten samen met andere gear? (ik wil geen overbelasting veroorzaken)

Of kan ik een adapter kopen die het allemaal doet? De FR777 heeft een 12V AC adapter nodig, waar in Belgie vind ik dit?

juij!
ik heb hem!

alleen, ik moet nog een convertor zien te vinden om mijn belgische stroom om te zetten naar wat hij nodig heeft. Ik heb zo'n amerikaanse adapter die dus wss in een convertor. Op de adapter staat: input: 120VAC 60Hz 35W.

Ik veronderstel dat ik dus naar een converter/omvormer op zoek moet gaan die de 230V van hier omzet naar 120VAC (gebeurt automatisch hetzelfde met de frequentie en vermogen?)

En kan ik zonder veel probleem het ding aansluiten samen met andere gear? (ik wil geen overbelasting veroorzaken)

Of kan ik een adapter kopen die het allemaal doet? De FR777 heeft een 12V AC adapter nodig, waar in Belgie vind ik dit?
from the futerretro site Question: I lost my power supply and bought a replacement from the local electronics store, but now the unit sounds more distorted than usual, especially when I am in pattern edit mode?
Answer: Sounds like your using a DC output adapter. The 777, Mobius, and Revolution all use a 12v AC output adapter rated @ 1000mA or 1Amp. DC adapters should not harm the units, however they will not provide enough current to power the unit properly

dus gewoon een 230w 12v 1mA ac adapter

ik heb versie 2.1

hoe moet je die 3.0 installeren??

ik kan er nog niet mee spelen want ik heb morgen een examen en dat moet wel goed zijn!! wel net ff gepield, ben toch benieuwd naar de mogelijkheden eens ik iets deftigs geprogrammeerd heb maar dat moet ik dus eerst onder de knie krijgen (manual lezen en toetsen drukken)

een foto, tja het is de zwarte versie met bovenaan future retro op met langs weerszijden 777; SN: FR3D71499247.

ben wel beetje geschrokken, wat een lichtgewicht!! weegt echt 3 keer niks. Wel heel solide bouw en echt lekker met die houten panelen.
Resultaat is nu wel dat ik komend weekend dringend werk moet maken van een soort rekje om daar de lichtgewichten (606, 303, 777) op te stellen, bureau is nu net iets te klein om comfortabel te kunnen werken dus dat moet beter!!

En een rackcase is nu ook dringend nodig want de sherman moet ergens anders komen... twordt een drukke eindejaarsperiode!!

Gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd of tie jou ook zo beval als mij. Ik heb er toch wel al meer dan 50 uur aangezeten denk en nog steeds niet uitgekeken. Ik raak er ook steeds meer van overtuigd dat ik hem nooit meer weg zal doen.
Voor wat betreft v3.0, dat is een chip die je moet bestellen bij Future Retro en er zelf inplaatsen. De procedure leek mij vrij eenvoudig dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik heb nog iemand die hem ook wilt bestellen dus misschien kunnen we gezamelijk bestellen. Laat maar even weten of je mee wilt doen. Het is $26 USD incl. verzendkosten.

ja ik zie dit wel zitten.

het programmeren is nog niet echt gebeurd, had wel graag zo quick sheet gehad zoals bij de tb, of een simpele uitleg.

die manual is gelukkig niet zo groot dus ik zal er wel rap doorzijn.

wat ik al gehoord heb beviel me wel maar ik hoop dat ik nog word weggeblazen want dat deed hij (nog) niet.

kmoet ook wel weer nieuwe monitors gaan aanschaffen, das wel heel erg kut maar ja

Laatste pagina van de handleiding is een tb-303 patch. Elke knop heeft slechts 1 functie dus er is weinig programmeren bij. Draaien en luisteren....:okdan:

Kun je mij je email pb-en voor verdere afspraken voor de bestelling.

haha neenee

kwil trouwens een 999 kopen volgende maand :)

fuck, de 777 is zijn geld meer dan waard!! wat een sound(mogelijkheden) en i love die sequencer!

Weet ik maar was te proberen he :)

Ik mis wel "pich mode" op de sequencer. Nu moet je steeds uo/down bij elke noot indrukken (=veel werk).

Heb jij het probleem waarmee ik deze topic gestart heb kunnen reproduceren? Op youtube hoorde in van de week een stukje uit een 777 die hetzelfde probleem leek te hebben.

je hebt toch die x-pose button?

nee, heb nog niet echt ingevoerd wat jouw probleem en ik ga het ook niet doen :), die analoge bakken klinken allemaal net iets anders, zo klinkt mijn tb veel beter dan die van men maat :D en anders ga ik mij toch weer zorgen beginnen maken.

ik loop nu lekker te pielen, nootjes inbrengen, knopjes draaien, scheuren met die fuckin lekkere overdrive, man wat een power!! de toch wel leuke kick die je eruit kunt trekken... echt, heerlijke bak!!

Als je het ook hebt kom je er vanzelf wel achter :duivels:

Met xpose kun je de pitch van een hele pattern wijzigen. Wat ik bedoel met "pitch mode" is zoals dat in ReBirth gaat. Dit zou sowieso niet gaan met de 777 omdat ie geen layout van een klavier heeft.

ik heb even ingevoerd, khoor niet echt iets raars..

int kort:

dit is een schitterende bak die je niet mag bekijken als een 303clone maar een volwaardige analoge synth want dat is ie wel, de vele controls en leuke sequencer die mij wel past, zorgen vr veel plezier, ik heb bleeps gehoord die mijn tb niet kan maken en die ik niet verwacht, scheurende bassen die de tb wegblazen, kan echt diep en hoog klinken.

mijn aankoop van het jaar 2007!!

Back