FR-777 : Vreemd gedrag met oscilator A

Features v3.0

Features v3.0

Voor mij is v3.0 alleen nodig vanwege onderstaande verbeteringen. De overige punten vind ik niet interessant.

MIDI Sync Start/Stop Feature

Als de 777 als slave staat ingesteld kun je in v2.0 de sequencer niet stoppen en vervolgens starten. De sequencer van de master moet dan ook opnieuw gestart worden. Dit is irritant voor als je tijdens een live sessie patterns wilt kopieren of als de 777 out of sync begin te lopen. Gebeurt zelden maar ik heb het weleens gehad.

MIDI Clock transmission

In v2.0 kan de 777 niet als master sequencer fungeren en dat is toch wel wenselijk voor mij.

Permanent Pattern Transpose

In v2.0 is transpose een instelling die geldt voor alle patterns en ik zou toch liever hebben dat je dit per pattern kunt vastleggen.

Overigens heb ik versie 2.01, geen idee waar dat vandaan komt aangezien ik alleen informatie kan vonden over v1.0, 2.0 en 3.0.

Als foetus ook v3.0 wilt kunnen we deze inmiddels met drie personen aanschaffen dus als er meer mensen zijn dan graag voor volgende week aangeven. Misschien dat Jered een kortinkje geeft al stelt 26 dollar niets voor.

gewoon alles op 0 zetten en langzaam je osopen draaien. zoek je even een afstelling van een tb-303.. als dat werkt aan een midi seq. hangen
als hij echt niet goed werkt hoor je dat meteen.

he foetus nu moet je heel vervelend ook je onderschrift bij werken..ojaaa foto ..natuurlijk.. ik ben heel benieuwd naar hoe hij er uit ziet. :doei:
Foetus, wat je bij nader inzien ook kunt testen is of je "het vreemde gedrag" wat in deze thread staat beschreven ook hebt. In het begin had ik er niet zo veel last van maar naarmate ik haar steeds beter leer kennen ik ook meer hele kleine (ongewenste) variaties begin te horen. Het is echt zo minimaal dat een niet-kenner het waarschijnlijk niet hoort maar ik wel en dat stoort mij. Het is alleen met vlagen dus begrijp nog niet goed hoe dit precies zit. Ik dacht eerst opwarming ofzo maar soms is het ook na 20 minuten dus dan zou die wel opgewarmd moeten zijn. Als dit erger gaat worden laat ik hem echt wel repareren en dan kan ik meteen de CUTOFF knop vervangen/vaster zetten. Toevallig iemand ervaring met reparaties op een 777?

foto van mijn fr777 om iedereen lekker te maken ;) klik klikklik

Laatst gewijzigd:
He jij hebt een ouder model (zilver) waarbij de houten zijkantjes ook minder netjes lijkt afgewerkt te zijn :duivels:

Ik wordt eerder leip van 2 808jes, een 777 vind ik wel leuk vooral als je hem net hebt maar aan het eind van de rit heb ik liever een tb.

welke 808 klinkt beter? die met oranje start/stop of die andere? ik haal er morgen 1 op met kadi midi, en een binnnekort weer een tb, ik vind dat oude spul toch echt veel mooier klinken..

Hij gaat morgen de deur uit ,zo zeldzaam zijn ze niet.

Ik zie ze erg vaak de laatste tijd,het kan zo zijn dat ik er wel weer een keer 1 haal maar eerst weer een tb,

He jij hebt een ouder model (zilver) waarbij de houten zijkantjes ook minder netjes lijkt afgewerkt te zijn :duivels:

ik heb vandaag die houten zijkantjes zelf gemaakt van hardhout ..maar het was wel erg veel hard dan hout ..ik moet nog maar eens mijn vrees er langs halen

welke 808 klinkt beter? die met oranje start/stop of die andere? ik haal er morgen 1 op met kadi midi, en een binnnekort weer een tb, ik vind dat oude spul toch echt veel mooier klinken..

ja das eigenlijk raar dat daar dan weer net geen treat over is hier op het forum want die kicks van 808s zijn zoveel verschillend dat daar nou eigenlijk een draadje over vou moeten. ik zal even een hele korte review geven...de oudere (met witten stop en start )klinkt heeeeeeeeeeel laag ..zolaag dat je je boxen zo molt .. (de rode stop en start) klinkt meer als een bassdrum dus minder laag. de nieuwere klinkt helderder de oude stoffiger maar wel zoveel lager. ...een wereld van verschil deze twee 808s ...de decay van de rode (start en stop) is veel langer. als je mij zou vragen wat is de echte 808 zou ik zeggen de witte maar dat kan zijn dat omdat ik die langer heb. :W

Hij gaat morgen de deur uit ,zo zeldzaam zijn ze niet.

Ik zie ze erg vaak de laatste tijd,het kan zo zijn dat ik er wel weer een keer 1 haal maar eerst weer een tb,

Ik zou er niet te veel op rekenen dat je er ooit weer wel eentje kunt bemachtigen. 700 units is beduidend minder dan 10000. Ze staan inderdaad vaker te koop laatste tijd maar dat is denk ik slechts een vlaag. Ik doe die van mij nooit meer weg in ieder geval. Of ik ooit een tb wil kopen weet ik niet. Waarschijnlijk eerst maar een xbase en een virus en dan kijk ik wel verder.

Ik hoop voor je dat je gelijk hebt want zul je dan moeten missen :duivels:

Kan toch geen tb tegenop?

Attachement verplaatst naar hier

Laatst gewijzigd:
leuk maar ik vind een tb toch echt veel vetter.

Heb je hem wel geluisterd? Er staat namelijk 0x gelezen.

Tja..over smaak valt niet te twisten. Tb is wel puurder/cleaner en klinkt daarom naar mijn gevoel ook liever. Ik hou denk ik meer van het zwaardere geschut. Post eens een stukje tb als je hem binnen hebt. Wil wel een specifiek stukje horen van wat een tb volgens jou anders maakt.

rombrazzz alsje voor een tb gaat ga je voor een tb ..als je voor een fr-777 gaat ga je voor een ..nou je snapt me wel.een retro is newstyle en gaat veel verder dan die oud bak(je) het ligt er maar net aan wat je crispy(er) vind klinken. in mijn geval hoef ik geen tb maar dat is voor iedereen anders (ik ga niet denken is dit wel een echte.(terug spoelen ...op nieuwe haha old scool)..ik luister gewoon naar muziek en ik vindt het goed of niet goed). dus als je een dis..dis..dis cusssiieee wilt begin je maar een eigen d.d.draadje

dr.DRé, beide is nog leuker :)

Post s wat gefreak op je 777, dan lijkt mij fijner dan een discussie over wat beter klinkt. Waarschijnlijk heeft Roel gelijk en kun je ze niet vegelijken al is het toch altijd wel leuk om ze naast elkaar te horen.

Ik heb het wel geluisterd zekers, het klinkt idd wel lekker niet neerbeguid nar de 777 maar ik ben er gewoon klaar mee denk ik.
De 777 klinkt wel dik en produceert zeker veel geborrel en nattigheid maar die pulse van en tb zweeft veel meer en gaat naar mijninziens veel dieper.

Ik heb toen ik de 777 net had geprobeerd mezelf er continue van te overtuigen dat die vetter was als een tb maar uiteindelijk niet gelukt hehe.

tja ik ben gewoon gek op die oude sound, morgen gaat al het nieuw analoog de deur uit en er komt weer oud analoog voor terug.

Het is uiteindelijk allemaal een kwestie van smaak.

Ik heb het voorbij zien komen al die vette apparatuur die je verkoopt. Jammer hoor maar ja zo gaat dat. Ik hoop dat ik jou pad niet ga volgen omdat ik mijzelf nu ook heb overtuigd dat ik dit veel vetter vind klinken (is het ook :D). Ik kan mij dus wel heel goed in je positie verplaatsen en hoop dat je wel rust krijgt met een tb-303 want het kan zo zijn dat je dan nog steeds zoiets heb van...ik mis iets. Misschien kom je uiteindelijk uit op ReBirth :duivels:

Wat wordt je nieuwe setup dan? tr-808, tb-303 ...

Back