19" VST module

Vosken

Stamgast
Hallo,

Ik weet dat er al diverse topics zijn aangemaakt op dit gebied, en de meeste heb ik ook bekeken. Maar kon niet echt een antwoord vinden op mijn vraag:
Zijn er in de handel ook goeie 19 inch (rack) VST modules te verkrijgen? (19 inch modules die VST plugins kunnen afspelen).

Ik heb het een en ander gelezen over de Muse Receptor, maar die blijkt al enige tijd uit de handel te zijn.
Ben eigenlijk op zoek naar iets dat gewoon makkelijk te bedienen is vanaf het masterklavier met de mogelijkheden van een softwaresynth.

Speel zelf in een pop/rock coverband, ik ben me nu aan het orĂ¯enteren op dit gebied, en zou na verloop van tijd geleidelijk willen overstappen op het VST gebeuren.
Misschien zijn er hier op het forum nog wel meer mensen die al ervaring hebben met deze materie, en hun toepassingen in een live setup.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit nou zit, inderdaad; dus ook voor mij zijn alle reacties welkom! ;)

Mijn vraag is al direct: zijn de meeste VST's (bijv. the Grand) afgestemd op het gebruik on-stage, zodat ze goed door de mix klinken, of valt dit vies tegen?

Nou volgens mij kun je de Receptor gewoon nog kopen hoor, al is er geen Nederlandse (Belgische, Duitse) dealer meer, maar online is ie gewoon te bestellen... liefst met nog meer geheugen en meer plugins meer meer meer in elk geval....:okdan:

Er zijn voor de rest nog niet andere 19" racks waar VSTs inpassen... Enige wat ik kan bedenken is Native Instruments Kore (maar das geen rackbeest, dus die telt eigenlijk niet)

Of VSTs live goed te gebruiken zijn weet ik niet aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb (of muzikanten ken die wel VSTs gebruiken on stage) Ja technisch gezien heb ik in Apple land Audio Units ipv VST maar het principe is hetzelfde:engel:

oja.....
"Ben eigenlijk op zoek naar iets dat gewoon makkelijk te bedienen is vanaf het masterklavier met de mogelijkheden van een softwaresynth."

das toch een Neko ......http://www.openlabs.com ?

Quote:

oja.....
"Ben eigenlijk op zoek naar iets dat gewoon makkelijk te bedienen is vanaf het masterklavier met de mogelijkheden van een softwaresynth."

das toch een Neko ......http://www.openlabs.com ?

Oke, wil best zo'n Neko aanschaffen, maar ga jij dan ieder weekend met me mee dat ding versjouwen dan?? :P
Is maar gein, maar ben eigenlijk wel op zoek naar een ding met het gebruiksgemak van de Neko, maar dan in een 19" uitvoering...

Dat is natuurlijk ook een punt van discussie: De plugins worden natuurlijk ook steeds uitgebreider.
En als ik zo een beetje op internet rondkijk is die Turion processor (die in de Receptor Pro zit) nu al ongeveer 2 jaar oud.

Is er dan echt niks te vinden dan?
Lijkt me dat het gebruik van VST's live op het podium juist de toekomst is....

Is er dan echt niks te vinden dan?
Lijkt me dat het gebruik van VST's live op het podium juist de toekomst is....

daar heb je toch een laptop voor?
Ik zie het voordeel van een 19" module in dat opzicht niet zo. Elke (electronische) live act heeft tegenwoordig wel 1 of meer laptops op het podium dus wat voegt zo'n Receptor dan nog toe?
Zolang je het toch bedient vanaf een midi-controller en master klavier maakt het toch niet uit uit wat voor doosje het geluid komt lijkt me.

voordeel van een 19 inch rack is dat je dus alles wat je nodig hebt kunt inbouwen: kistje eromheen, paar wieltjes eronder, en hoplakee sjouwen met die zooi, niks geen geknutsel met losse kabeltjes naar een laptop enzo, gewoon onder op het frontpaneel een paar chassisdelen met de essentiele aansluitingen (midi in/out en een paar audiokabels). Dat was eigenlijk mijn idee...

voordeel van een 19 inch rack is dat je dus alles wat je nodig hebt kunt inbouwen: kistje eromheen, paar wieltjes eronder, en hoplakee sjouwen met die zooi, niks geen geknutsel met losse kabeltjes naar een laptop enzo, gewoon onder op het frontpaneel een paar chassisdelen met de essentiele aansluitingen (midi in/out en een paar audiokabels). Dat was eigenlijk mijn idee...

Nou eh, ik heb een 4 HE rackbag met 19" rackmixer/MIDI patcher/Firewire audio interface (okee niet 19", maar is klein genoeg om in de rackbag op MIDIpatcher te 'klittebanden') Bovenop de rackbag leg ik dan m'n Macbook, Firewirekabel en USBkabel erin (okee ook de poweradapter als het optreden lang duurt) en we kunnen rocken.... Als ik een racklade koop dan kan ik m'n laptop erinschuiven en heb ik alles in m'n "bag" zitten...

trouwens, je kunt wel VSTs in een 19" rack hebben maar dan heb je nog geen beeldscherm of iets erbij, wat bij plug ins wel een beetje essentieel is......

beeldscherm of iets erbij, wat bij plug ins wel een beetje essentieel is......

Om alleen live een VSTi te bespelen natuurlijk niet echt. Je speelt vanaf een keyboard en tweakt parameters vanaf een controller. Switchen doe je met program changes. Ik denk niet dat je daarvoor de VSTi per se moet zien. Het is misschien handig als visuele controle, maar ook zonder scherm komt dat geluid er wel uit.

Of wat dacht je van een 1U/2U 19" serverbehuizing met fatsoenlijk moederbord/processor-combietje, gecomineerd met een 19" firewire/USB2 geluidskaart in een flightcase, evt. met 19" 1U terminal-lade (keyboard/mouse/TFT inklapbaar). Zit in die Receptor niet veel anders (behalve een embedded OS en wat draaiknopjes)

wat is een embedded OS trouwens??

Een operating system dat is 'ingebakken' in de hardware, dus geen gedoe met corrupt os etc..
Soms kan men ook bedoelen een OS dat 'aangepast' is voor een speciale toepassing (zoals live-audio)

Brainspawn Forte software op een PC word ook live gebruikt. Als Vst-host. Mark Kelly van Marillion is iig ook een user.

Back