Vocal op kick ?

Jake'tje

Nieuwkomer
yuu,ik ben nieuw op dit forum,maar ik heb al een eerste vraag.dus :
ik heb een vocal/acapella liggen maar ik wil dat die mooi op de kick past(ik maak dus jump)
hoe doe ik dat ?
kan mij hier iemand dat mooi uitleggen aub ? eventueel een toturial ?

ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.
Alvast bedankt ;)

:D... tip: geen jump maken ;) plaag!
nee hoor, ieder zijn ding. maar tis eigenlijk gewoon een kwestie van luisteren... je kan natuurlijk of de vocal aanpassen aan jou tempo... of het tempo aanpassen aan de vocal... gewoon goed luisteren en indenken waar bepaalde zinnen woorden op de beat horen te vallen waar ze moeten herhalen etc... is een gevoel denk ik... om te beginnen goed opletten dat je vocal op t juiste moment begint en dan metellen,... sneller , langzamer... tis bijna dj-en :D wat voor soft / hardware gebruik je om dit te doen?

Wat voor software gebruik je ?

Je zult eerst de vocals moeten pitchen/stretchen om in dezelfde BPM range te komen. Als het lange vocals zijn zul je ze moeten opdelen in kortere stukjes om ze beter synchroon te laten lopen. Een lange vocal zal al gauw gaan driften

Wat voor software gebruik je ?

Je zult eerst de vocals moeten pitchen/stretchen om in dezelfde BPM range te komen. Als het lange vocals zijn zul je ze moeten opdelen in kortere stukjes om ze beter synchroon te laten lopen. Een lange vocal zal al gauw gaan driften

ik gebruik fruity loops 7
ik zou nie weten hoe ik er moet aan beginnen voor die vocal er netjes op te krijgen :D bestaat er geen video tutorial ervan?

Dat zeggen ze toch? Opknippen in stukjes met een wave-editor. Vervolgens die stukjes in de sampler laden en op het zelfde moment afspelen. Desnoods de aparte woorden eruit knippen als het MCing of een rap is; tja, is een hoop werk, maar zo heb je wel volledige controle.

Als je "Zie ginds komt de stoomboot" wil ver-jumpen knip je het op in stukjes zoals 001-zie.wav, 002-ginds.wav, 003-komt.wav, 004-de.wav, 005-stoom.wav, 006-boot.wav, die laad je in Edison - onder elke toets eentje - en dan speel je elke keer dat je een kick hoort een noot in.

Tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=uYxC418G9vc - maar eigenlijk moet je daar al achter kunnen komen met behulp van de handleiding.

Dat zeggen ze toch? Opknippen in stukjes met een wave-editor. Vervolgens die stukjes in de sampler laden en op het zelfde moment afspelen. Desnoods de aparte woorden eruit knippen als het MCing of een rap is; tja, is een hoop werk, maar zo heb je wel volledige controle.

Als je "Zie ginds komt de stoomboot" wil ver-jumpen knip je het op in stukjes zoals 001-zie.wav, 002-ginds.wav, 003-komt.wav, 004-de.wav, 005-stoom.wav, 006-boot.wav, die laad je in Edison - onder elke toets eentje - en dan speel je elke keer dat je een kick hoort een noot in.

Tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=uYxC418G9vc - maar eigenlijk moet je daar al achter kunnen komen met behulp van de handleiding.
bedankt zal eens kijken of het lukt ;)

in cubase sx is er een mooie sample warp functie waarmee je individuele stukjes van een opname in de tijd kunt verplaatsen en stretchen. werkt echt perfect om dit soort dingen te fixen :-) (wel eerst het geheel effe stretchen om in de maat met de rest te lopen uiteraard :-) ) dat doe je door de opname te selecteren, twee keer de 1 op je keyboard in te drukken, dan de boel resizen :-) klaar

in fl7 de gehele sample in de fruity slicer inladen knipt ie het in stukjes.

Back