Kijk uit met Windows XP

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yoonchi

Synth Dork
Dit is een waarschuwing voor degenen die Windows XP automatisch laten updaten.

Mijn PC stond vannacht aan en op de een of andere manier had ik een keer bij het maken van een profiel niet opgelet om Windows XP niet automatisch te laten updaten.

Vannochtend stond ik op en zag dat er op het scherm te lezen stond dat ik de PC moest herstarten om de update van Windows XP te voltooien.
Ik had niets in de gaten, totdat ik op zoek ging naar enkel files. Ze waren weg! Hoe kan dat?!! Alle belangrijke Office files en zip files waren ineens weg. Vooral al die files die in een folder in My Documents zaten.

Dus, geen paniek, gewoon, omdat Windows toch wel ingesteld staat op maken van restore points. Ik ging terug naar het punt voor die laatste Windows XP update, en jawel, mijn files waren weer terug!

Wat is nu het geval: Als je de Windows XP update gaat installeren, kies dan de "Custom Install(Advanced)" optie en je ziet de boosdoener meteen verschijnen. Microzuft heeft weer iets gemaakt wat zo rigoreus werkt dat het al je zips en zelf hun Office files weggooien, als ze vermoeden dat die besmet zijn. Ook als er executables(programma's) tussen zit worden die zonder pardon verwijderd!

Mijn advies is: Installeer bij die update alles behalve die Windows Malicious Software Removal Tool

Dit is gewoon te zot om los te lopen.:stupid

Hopelijk heb ik iemand bespaart van alle ellende.

Yoonchi

Dit is te wijten aan debielen die op geen enkele andere manier te bewegen zijn om hun besmette PC op te ruimen zodat andere mensen er geen last meer van hebben.

Kun je mij trouwens uitleggen hoe het mogelijk is dat al mijn Office bestanden na deze update er nog wel op staan?

Uuuuuuuhhh......

Ik weet niet precies hoe jij (Yoonchi) je Windows instelt, maar bij mij wordt niks geïnstalleerd als ik niet eerst op 'Ok' gedrukt heb en niks gescand zonder dat ik het zelf aanzet. En sowieso is het niet Microsoft dat bij mij scant of weetikhetwat. Dus verdwijnt er ook niks.

Je gaat toch zeker niks automatiseren?! :confused:

als alles toch gewoon goed werkt hoef je toch ook niet te updaten, qua muziek pc that is... if it ain't broken, don't fix it!

enne, automatische omhoogdatums is klut idd...

Alleen dan beveiligings updates die lekken dichten. Das wel handig als pc aan internet hangt

The Microsoft Windows Malicious Software Removal Tool checks computers running Windows XP, Windows 2000, and Windows Server 2003 for infections by specific, prevalent malicious software—including Blaster, Sasser, and Mydoom—and helps remove any infection found. When the detection and removal process is complete, the tool displays a report describing the outcome, including which, if any, malicious software was detected and removed."

Als die bij jou exe en office bestanden weggooit, doe dan eens een scan met een virusscanner die up to date is.

Of waren die exe bestanden soms cracks?

Bericht door een moderator:
Voor verdere discussie verwijs ik jullie door naar tweakers.net.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back