Soundtrooper
Lieutenant Korg
Origineel geplaatst door Phase
werd die niet gebruikt op de techno/electro-klassieker "Seven Stars" van Quazar
Heeej Phase, je was me al voor
Had ik nog niet gezien

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
werd die niet gebruikt op de techno/electro-klassieker "Seven Stars" van Quazar

Origineel geplaatst door bazziman
maar 8 stemmig ipv 32 stemmig
Origineel geplaatst door oli303
Correctie : De CZ-5000 heeft wel 32-stemmen, maar alleen als je maar 1 DCO-sectie gebruikt voor je klank. Als je beide DCO-secties gebruikt dan heb je maar 16-stemmen. En in tone-mix (samenmixen van 2 tonen) heb je maar 8 stemmen meer over.
De CZ-5000 vind ik echt wel de aanrader van de reeks. De CZ-101 is dan natuurlijk weer lekker compact en gemakkelijk mee te nemen naar waar je ook gaat.

Origineel geplaatst door Danny
Dus die Casio is 'normaal' binnen dat principe.
Origineel geplaatst door marco
Wat ik mis in het rijtje is een Korg 707.
Dit is een FM synth (jawel) van Korg, met een diepe FM klank.
Helaas net zo te programmeren als een Poly-800 en M-1, maar ik vind de klank beter dan de (goedkopere) Yamaha synths.
Af en toe kom ik er één tegen voor weinig geld.

Origineel geplaatst door oli303
Correctie : De CZ-5000 heeft wel 32-stemmen, maar alleen als je maar 1 DCO-sectie gebruikt voor je klank. Als je beide DCO-secties gebruikt dan heb je maar 16-stemmen. En in tone-mix (samenmixen van 2 tonen) heb je maar 8 stemmen meer over.
De CZ-5000 vind ik echt wel de aanrader van de reeks. De CZ-101 is dan natuurlijk weer lekker compact en gemakkelijk mee te nemen naar waar je ook gaat.
over de CZ serie: de beste is de CZ1, heeft velocity en Aftertouch.

Origineel geplaatst door PsychoBob
Korg Z1. Zijn enorme kracht wordt vaak over het hoofd gezien, maar dat begint inmiddels aardig bij te trekken.
Is trouwens ook weer zo'n machine met waanzinnige kutpresets (m.u.v. van de Whirly E.P).... maar als je er induikt een heel expressief apparaat: van mooie funky Fender Rhodes sounds (mijn sysex-brouwsel-patch kun je krijgen op aanvraag) tot vette Oberheim-achtige klanken.![]()

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb er weer 1 voor de lijst
De Siel Opera 6
Kosten niet veel en 6 stemmen dcos vette filters en midi !!! (op de meeste modellen)

Wat ik mis in het rijtje is een Korg 707.
Dit is een FM synth (jawel) van Korg, met een diepe FM klank.
Helaas net zo te programmeren als een Poly-800 en M-1, maar ik vind de klank beter dan de (goedkopere) Yamaha synths.
Af en toe kom ik er één tegen voor weinig geld.
Origineel geplaatst door mono-poly
De bit's ook best wel
Ik snap niet dat die dingen amper verkocht worden

Origineel geplaatst door ironfreq
....maar mijn voorzichtige stem zal desondanks toch uitgaan naar de OB12 VA-synth van Oberheim (ook al schijnt hij enkele bugs te hebben). In mijn ogen volledig ten onrechte genegeerd ....

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
big brother van de Korg 707: de Korg DS8
Ook zeer ondergewaardeerd : De Ensoniq MR-Rack / MR-61. (alhoewel dit geen echte synth is)
....
Ik ging eigenlijk naar de winkel voor een JV-2080, heb toen ook maar naar de MR-rack geluisterd en was gelijk verkocht.
Het enige nadeel is dat je Sounddiver of een andere editor nodig hebt om de ware kracht eruit te halen.