Clay
Stamgast
Kunnen ze niet een displaytje OP de knobs bouwen ipv eromheen, ala dat ene gare keyboard: http://www.artlebedev.com/everything/optimus/ 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

nee en die ASB's hebben geen klavier. Dat wil ik er eigenlijk toch wel bij hebben. Ik was wel onder de indruk van een demo die ik heb gehoord van de NL3.
Ik was alleen benieuwd of een NL2x ook iets voor mij zou zijn. Maar als ik dat zo lees denk ik dat dat toch niet het geval is.
Ik wil graag hands on controle (lees: veel knoppen weinig menu's), 4 octaafs klavier, mooie volle klank (ga er geen house / trance mee maken). En liefst niet 2e hands, maar dat wordt met een NL3 lastig denk ik.
Wat zijn nou concreet alternatieven voor een NL3? (ik ga toch ook nog eens ff kijken / luisteren naar een NL wave)
.Geinig! En dan telkens iets verwisselen
Doet me denken aan de NordLead3, die Clavia bij de introductie van die synth in Frankfurt bij zich had... Er was een los kastje bij die de synth aanstuurde om die Eindloze Dingen leuke beweginkjes te laten maken. Maar er was een stand bij die maar één knop deed draaien, die moest je dan snel draaien en dan gaf het display je snelheid weer. Maar ja, het was Midi, hè! Welke tijd mochten we aftrekken? 
Maar waarom verkocht'ie dan niet? Puur alleen de prijs? In Zweden vinden ze het nog steeds een raadsel...Vermoedelijk hebben ze bij Clavia dat gat in de markt ook gezien, met de vereisten die jij aangaf (én flexibel, én dikke sound én hands-on bediening / performancegericht).
Dat is uiteindelijk de NordLead 3 geworden. ...
Maar waarom verkocht'ie dan niet? Puur alleen de prijs? In Zweden vinden ze het nog steeds een raadsel...
Wout

persoonlijk snap ik niet hoe iemand een NL3 nog de deur uit kan doen nadat ie em 1 keer heeft aangeraakt ...Maar waarom verkocht'ie dan niet? Puur alleen de prijs? In Zweden vinden ze het nog steeds een raadsel...
Wout
Lekker met de Arpeggiator op Hold functie... Gewoon, voor een kwartiertje of zo. Ook leuk... Maar kijk ook op http://electro-music.com/forum/index.php?f=90 dan zie je dat het niet geheel de eenvoudigste synth is, maar dat is de NL2 natuurlijk ook niet helemaalzou je niet gewoon even doorsparen en een andromeda a6 kopen??