alcohol

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bart1986

Stamgast
ik merk dat ik beter schrijf en mix als ik een paar glaasjes op heb, dit geeft mij een soort van gedachtegang die mij in staat stelt om dingen te maken die andere niet kunnen. Ik vraaag me dan ook af, hoe zit het bij jullie, als jullie alcohol drinken mix/produceer je dan beter?

ik merk dat ik beter schrijf en mix als ik een paar glaasjes op heb, dit geeft mij een soort van gedachtegang die mij in staat stelt om dingen te maken die andere niet kunnen. Ik vraaag me dan ook af, hoe zit het bij jullie, als jullie alcohol drinken mix/produceer je dan beter?

meestal kots ik dan mijn spullen onder...
een beetje speed of mdma.. gaat een heel stuk beter

Ik ben er van overtuigd dat het nuchter gewoon het best kan.
Misschien moet je dan wel leren hoe je er mee om moet gaan,
maar alles wat je kan kan je nuchter het best, zoals b.v. poolen, praten, krikken en dus ook muziek maken.

'k Vind 't altijd wel prettig om er wat bij te nuttigen (dorstige hobby dat muziek maken! :D ). 't Werkt meestal iets lekkerder, "soepeler". Al is het ooit wel eens achter de oren krabben als je een mix terughoort de volgende dag, terwijl het de vorige avond geweldig klonk!

Maar de stelling van PWM: "alles wat je kan kan je nuchter het best", daar ben ik 't niet helemaal mee eens. Sommige stijve harken komen juist dan wat losser en doen bepaalde dingen dan juist beter.
Ik rij beter als ik gedronken heb :D

Maar de stelling van PWM: "alles wat je kan kan je nuchter het best", daar ben ik 't niet helemaal mee eens. Sommige stijve harken komen juist dan wat losser en doen bepaalde dingen dan juist beter.

Dit komt denk ik omdat je dan minder nadenkt en meer doet.
Maar ik denk echt dat je het nuchter dan (nog) beter kan.
Je moet alleen leren hoe.
Toen ik gestopt was met blowen (zo'n 4 jaar terug)
Had ik geen rust meer in mijn kont om te luisteren naar mijn muziek. Maar ik kan dit nu misschien nog wel beter als toen, het zijn in iedergeval betere producties vind ik zelf.

groeten, Maarten.

Had ik geen rust meer in mijn kont om te luisteren naar mijn muziek. Maar ik kan dit nu misschien nog wel beter als toen, het zijn in iedergeval betere producties vind ik zelf.

groeten, Maarten.

Vergeet niet dat je nu ook 4 jaar meer ervaring hebt, ik zelf ben met een blowtje, of eigenlijk pijpje pure hasj, want ik rook verder niet meer,
in staat om met meer geduld aan iets te werken en dat dan ook helemaal af te maken, dan zonder het gebruik van, maar ik kan ook te stoned zijn dat ik het echt niet meer snap en dan kan ik beter maar een bad nemen ofzo..
Alcohol zorgt bij mij iig voor minder controle, iets wat 'controllers' tot nu toe niet voor me hebben kunnen compenseren..

Vergeet niet dat je nu ook 4 jaar meer ervaring hebt, ik zelf ben met een blowtje, of eigenlijk pijpje pure hasj, want ik rook verder niet meer,
in staat om met meer geduld aan iets te werken en dat dan ook helemaal af te maken, dan zonder het gebruik van, maar ik kan ook te stoned zijn dat ik het echt niet meer snap en dan kan ik beter maar een bad nemen ofzo..

Met de 4 jaar meer ervaring heb je een goed punt.
Maar ik merk ook dat ik nuchter veel minder snel tevreden ben en dus in mijn opinie betere geluiden/melodien ook daadwerkelijk nog gebruik na opnemen, en ook veel meer minder goede dingen weggooi die ik vroeger misschien nog wel had gebruikt.
Het heeft natuurlijk ook op iedereen een andere uitwerking.

Alcohol zorgt bij mij iig voor minder controle, iets wat 'controllers' tot nu toe niet voor me hebben kunnen compenseren..

Ha ha, lol.

Als ik bezig ben met muziek maken drink ik eigenlijk nooit.....wil gewoon precies weten waar ik mee bezig ben en met drank wordt je nu eenmaal iets "makkelijker". Het liefst blijf ik gewoon scherp.

Ben er wel achtergekomen dat een drankje kan helpen om het resultaat uiteindelijk terug te beluisteren :D

Alcohol hielp altijd prima tegen plankenkoorts. :)

groeten, Maarten.

Mooi gezegd, ik ben toevallig ook net een tijdje gestopt met blowen en op het begin was het even wennen met muziek maken, maar ik merk nu inderdaad dat ik iets kritischer ben en minder snel tevreden.
Vaak genoeg gehad dat ik in een stonede bui dacht van WOW dit is de shit en dan de volgende dag zo van hmmm is dit het nou.
Is hoogstwaarschijnlijk ook per persoon verschillend, maar ik denk zeker wel dat denken dat je met iets op beter muziek maakt een illusie is. Wel denk ik dat je makkelijker je gedachten kan loslaten met iets op en gewoon gaan, maar dat kan nuchter ook en als je dat doet/kan maak je denk ik wel betere muziek dan als je hetzelfde doet met iets op.

Ik kan beslist een aantal dingen veel beter met de hulp van alcohol, zo ook een aantal mensen die ik vroeger gekend heb.

Ik kan veel beter steunen en kreunen, vooral de dag erna,
ik kots beslist beter dan in nuchtere toestand,
ik bevuil m'n kleren optimaal, zowel van binnen als van buiten,
ik sla anderen veel sneller en harder, iets waar ik in nuchtere toestand nooit aan toe kom en je wilt toch ook wel eens wat,
ik ben beslist mijn portemonaie kwijt en de volgende dag kan ik de barman checken op zijn eerlijkheid,
ik raak veel zaken kwijt, zoals fietsen, schoenen en mijn vrouw, want dat is toch maar overtollig belast en
ik heb me toch een flinke dosis zelfmedelijden...

Heus, ik drink ook wel een goed glas, vooral de Oude Vijf jenever van de firma Rutte: vloeibaar goud! In smaak en in aanschaf :) Nooit meer dan één glas per avond, want daar doe je uren mee (het is net cognac)
Alcohol ontspant me, iets dat ik bij muziekmaken beslist niet wil hebben, althans, pas na afloop.

Ik heb helaas teveel mensen zien ondergaan, letterlijk.

Wout

ik ben erachter gekomen dat ik minder compressie toepas in m'n mixes als ik gedronken heb. op éen of andere manier lijkt er zich een soort lichte autocompressor in m'n hoofd te ontwikkelen naarmate ik meer drink. ik ervaar dat wel als positief in deze gruwele hedendaagse wereld van overcompressie..

ik drink sowieso wel veel, 't tracks maken schiet dan ook niet echt op omdat ik snel afgeleid ben en met zo'n digitaal pluspakket van casema is er ook altijd wel wat op tv :D.. toen ik nog een fervent drugsgebruiker was kwamen de meest vette tracks uit dat psychotische brein. dat mis ik soms wel, maar puur daarvoor zal ik 't niet meer doen

't is een kwestie van geven en nemen.. ik geef de supermarkt geld en ik neem een kratje HJ mee naar huis

op éen of andere manier lijkt er zich een soort lichte autocompressor in m'n hoofd te ontwikkelen naarmate ik meer drink

.......die de volgende dag dan weer veranderd blijkt te zijn in een zwaar dreunende TR-808? :dubbel:

Sinds ik gestopt ben met blowen een paar jaar geleden is er niet echt veel goeds meer uit mijn vingers gekomen qua producties. Dat komt nu langzaam weer steeds meer terug, maar ik merk duidelijk verschil.

Alcohol werkt bij mij heel slecht; na 2 bier ben ik te lui en tegelijk chaotisch in m'n hoofd om nog maar iets nuttigs te doen hehe..

Ik heb wel gemerkt dat als ik heel erg moe ben - als ik niet kan slapen om een uur of 5, 6, 7 bijvoorbeeld - ik creatiever word en beter muziek maak. In zekere zin ben je dan ook een soort van stoned denk ik..

..ik heb serieus overwogen om weer te gaan blowen om mijn creativiteit wat te stimuleren zodat ik betere tracks maak.. Maar mja.. eerst maar eens zonder proberen nog.. :)

Sinds ik gestopt ben met blowen een paar jaar geleden is er niet echt veel goeds meer uit mijn vingers gekomen qua producties. Dat komt nu langzaam weer steeds meer terug, maar ik merk duidelijk verschil.

Alcohol werkt bij mij heel slecht; na 2 bier ben ik te lui en tegelijk chaotisch in m'n hoofd om nog maar iets nuttigs te doen hehe..

Ik heb wel gemerkt dat als ik heel erg moe ben - als ik niet kan slapen om een uur of 5, 6, 7 bijvoorbeeld - ik creatiever word en beter muziek maak. In zekere zin ben je dan ook een soort van stoned denk ik..

..ik heb serieus overwogen om weer te gaan blowen om mijn creativiteit wat te stimuleren zodat ik betere tracks maak.. Maar mja.. eerst maar eens zonder proberen nog.. :)

Dit had ik dus precies, ik begrijp je verhaal echt compleet.
Maar ik zou het idd nog even proberen zonder blowen.
Het heeft mijn zo´n 4 jaar geduurd tot om de rust in mezelf terug te vinden.
En dat ik gestopt ben met blowen is echt de beste beslising die ik ooit heb gemaakt, en ben nu op het punt dat ik mijn nieuwe dingen stukke beter vind dan mijn oude. Eindelijk weer vrijheid in mijn hoofd na al die jaren.

:okdan:, Maarten.

carvan cevitan , lekkerste is aardbei en framboos in een glas met ijsblokjes:verkoght:

Blowen brengt bij mij eerder de deejay naar boven dan de producer...

Ik vind tracks zo schoon als ik stoned ben dat ik liever naar goede muziek luister (en mix) dan zelf te klooien met de knoppen. Kom waarschijnlijk omdat ik dat nog niet goed kan.

Ik heb me hier in ieder geval wel een breuk gelachen. Mijn collega snapte niet waarom mijn werk ineens zo leuk leek...

.

Uiteraard kan een beetje jammen met flink wat alcohol op wel tot leuke resultaten leiden. Maar dan vooral als je ook een microfoon gebruikt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back