Sampler advies gevraagd

Frankie_pankie

Nieuwkomer
Hallo!

Naast dat ik in een band zing start ik vanaf het podium ook enkele samples/intro's tijdens de set.
Dit doe ik tot nu toe nog met een harddisk recorder, iets dat niet erg handig is.

Daarom wil ik nu een (eenvoudige/ 2e hands) sampler gaan kopen.
Dit zou ik graag willen dat hij kon:
*Ik wil er tot ongeveer 10 samples in kunnen zetten (van max. ongeveer 1 minuut).
*Graag niet al te kleine knoppen om samples mee te starten (echt groot hoeft nu ook weer niet).
*Voor de rest hoeft hij helemaal niks te kunnen, de geluidsfragmenten hoeven niet door het ding bewerkt te worden oid. Ik wil er gewoon een aantal geluidsfragmenten in kunnen zetten, en deze kunnen starten tijdens een set.

Heeft iemand tips voor me?
Alvast bedankt!

Akai MPC 500 of een SP404 van Roland? je zou ook nog een ES1 of ESX van Korg kunnen overwegen.

succes!
Daan

ja de korg es..zou ik zeker s tjekken...goedkoop bakkie en je kan er echt leuk mee aandebak..(en lekker portable)

Is een Boss SP303 dan niet gewoon een handig en leuk bakje?

Moet je voor ergens tussen de 160 en 200 wel kunnen vinden.

.

.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Op het moment neig ik het meeste naar de Boss sp303, ookal kan deze flink wat meer dan waar ik hem voor wil gebruiken.

Heeft iemand ervaring hoe snel het switchen tussen de banks gaat?

Je kunt er een 64mb aan samples in zetten, ik neem aan dat ik hier m'n 5 a 6 minuten aan samples goed op passen.

Back