midi database

thx, maar eigenlijk zoek ik specifieker dan google mij op het eerste zicht kan bieden. Voornamelijk riffs van strijkers, bas, sax etc. Midifiles genoeg idd.Maar zo een specifieke database. Daarom de post hier omdat het hier toch met ervaren mannen (en vrouwen?) zit.

Van bekende songs is vaak wel een MIDI-tje te vinden. De kwaliteit is vaak niet zo heel best en vaak vooral bedoeld om met een GM soundset af te spelen voor het beste resultaat. Maar met wat nabewerken kom je vaak een heel eind en het scheelt vaak een boel uitzoekwerk (op gehoor). Het zijn dan wel gelijk hele songs. Losse riffs ben ik eigenlijk niet tegengekomen, maar die zijn toch niet zo lastig om zelf in elkaar te zetten?

Zelf heb ik soms zo'n MIDI nodig om bladmuziek mee te maken en dan is het nog redelijk veel gemieter (alles quantizen, performance-specifieke tracks combineren, etc.), dus vaak genoeg transcribeer ik rechtstreeks vanaf een mp3'tje direct naar een bepaalde bezetting.

Op Marktplaats staat een ad voor 58382 MIDIfiles voor 37,50. Zal toch wel een sax tussenzitten? Advertentienummer 144859731

Bedankt, maar misschien toch iets te veel van het goede ^_^. Gaat ook niet dienen voor mijn Tyros (die ik (gelukkig) niet heb). Ik dacht in een song een stringsloop te plaatsen, zo een aanloop naar boven. In mijn SRX kaart zitten wel wat stringloops maar niet echt mijn goesting. Inspelen is onmgelijk, dus dacht ik aan midi of sample. Maar voordeel aan midi is dat je het gemakkelijk kunt aanpassen nietwaar.

Ik dacht in een song een stringsloop te plaatsen, zo een aanloop naar boven. In mijn SRX kaart zitten wel wat stringloops maar niet echt mijn goesting. Inspelen is onmgelijk, dus dacht ik aan midi of sample. Maar voordeel aan midi is dat je het gemakkelijk kunt aanpassen nietwaar.
Maar, dat kun je toch makkelijk in een (computer-)sequencer zetten en dan als MIDI of sample exporteren? Moet je wel een stuk of wat keer doen, voor elke toonsoort die je gebruikt minstens 1x ;)

Ik neem aan dat je bedoelt met "zetten", zelf de loop noot voor noot plaatsen in de sequencer of traag inspelen met midi en aanpassen. Nou daar ontbreekt het me aan muzikaal talent dan. Ben geen violist ^_^. En ik hoef dat ding niet te exporteren eigenlijk. Gaat gewoon de song in met de rest via de sequencer.

Ik neem aan dat je bedoelt met "zetten", zelf de loop noot voor noot plaatsen in de sequencer of traag inspelen met midi en aanpassen. Nou daar ontbreekt het me aan muzikaal talent dan. En ik hoef dat ding niet te exporteren eigenlijk. Gaat gewoon de song in met de rest via de sequencer.
Dit heeft niks met muzikaal talent te maken, gewoon met even de moeite nemen om uit te zoeken hoe je dat in een sequencer doet. Natuurlijk moet je ook bedenken op welke noot je wilt beginnen en eindigen en in welke toonsoort de loop moet, maar om zo'n database te kunnen gebruiken, moet je dat ook al doen/kunnen. Als je dat niet kunt, dan heb je ook weinig aan zo'n database: ja, je kunt natuurlijk van alles in zo'n database proberen of het past, maar ik weet wel wat minder tijd en moeite kost ;)

Ben geen violist ^_^.
Tsja, dat overkomt de besten -waarmee ik mezelf als zodanig diskwalificeer ;)

Inderdaad ik ben me hetzelfde aan het afvragen of het nu niet vlugger zou gaan om zelf een loop in elkaar te steken als uren zitten zoeken naar een goeie riff. En zo leer ik nog dingen bij ;). Als de song af is zeker komen luisteren op de myspace ^_^. Cheers

Cheers!

en de ervaring leert dat zoeken , zoeken, zoeken de oplossing is !

heb zelf ook menig uurtje op google gespendeerd en heb toch wel degelijk her en der midi-bass-lijntjes, midi-percussie-lijntes, e.d. (is dit nederlands ?) gevonden, helaas weet ik nu niet meer waar tuurlijk :stupid

suc6 & grtz!

:mega:

Back