Telefoonstem plugin

Laandodeman

Symfomaan
Wie weet er een mooie (liefst gratis) plugin die je kunt gebruiken om zo'n trendy telefoonstem in je mix te krijgen?

Zelfs met mijn leken verstand zou ik met een bandpass of highpass filter gaan klooien voor ik uberhaupt ook maar zou gaan denken om een er een plugin voor te gaan zoeken. :)

De basis is inderdaad zo alles onder ongeveer 300 Hz en alles boven ongeveer 3400 Hz weg te filteren, maar daarmee ben je er nog niet.
Om een echt 'authentiek' telefoongeluid te krijgen moeten er nog extra typische "telefoon-harmonischen" in toegevoegd worden. Deze kan je misschien benaderen met een soort lichte distortion en/of klein beetje bitcrushen.
Als je toevallig AltiVerb of een andere convolution plugin hebt met de impulse response van een telefoon ben je meteen al klaar. Dat is een behoorlijk verschil met alleen wat EQ.

De hardwaremodellen TC Voiceworks Plus en de TC Voice Pro (preamps) hebben trouwens ook heel veel modellingmogelijkheden waaronder telefoonstem, cockpitstem in een vliegtuig, megafoon, etc. Heel gaaf, maar mij te duur. Een convolution plugin is wel het makkelijkst denk ik.

Speakerphone kende ik trouwens nog niet! Klinkt ideaal voor wat de topicstarter zoekt! (Ook van Audio Ease zie ik, net als AltiVerb)

klopt, ik heb hem inmiddels bij een paar klanten geinstalleered en was erg onder de indruk, als je zoiets zoekt is dit echt super.

Maar inderdaad het kost wel wat

Thanx for the response. Ik heb al wat geprobeerd met eq-en, maar dat is het toch net niet. En zo'n dure plugin als speakerphone, is me toch ook weer wat overdreven. Ik ga toch nog es verder zoeken.

http://www.rocksonics.com/FreePlugs.htm

"Telephone" - Telephone Audio Emulator - FREE!
Telephone is a simple yet highly realistic telephone audio simulator. This plug-in uses very steep, 6 pole high-pass and low-pass filters to create the telephone audio bandwidth of 350Hz - 3KHz. A granulizer reduces the resolution to 8 bits just like the phone company! Works with both mono and stereo signals.

je kan deze plug gebruiken of de info eens goed doorlezen.

Ziet er idd erg mooi uit Grooveron. En ook een overtuigende demo op hun site. Maar niet echt goedkoop zeg!

zijn er dan nog mensen die betalen voor plugins!? 8o)

vette shit! dus zoiets als z3ta/albino3 zou jij zelf ook kunnen maken? of is dat net iets TE?

heb je ergens voorbeelden staan van sounds die je met je zelfgemaakte pluggzz hebt gemaakt? ben wel erg benieuwd nu!

tjuuss!

In Logic 6 is het gewoon een setting van één van de EQ plug-in's.

Back