Dr.Drane
Darkpsy Vertegenwoordiger
Bedankt voor de reacties!!
Ik dacht dat een virus analoog was natuurlijk. Of op zijn minst de belangrijkste onderdelen ervan. (en hij klinkt toch effectief beter als de meeste softsynth (lees als: mijn maat krijgt er klanken uit die ik nog niemand met softsynths heeft kunnen maken))
En domme vragen bestaan niet!
Neenee, die bestaan zeker, ma ik ben echt ne n00b eh.
Jamma ik heb een remote 25sl midicontroller (+ TI = ook veel knopkes en toch redelijk portable! (wat ik wel een groot + punt vind gezien ik vanwege mijn beperkte kennis als n00b veel mensen anderen wil samenwerken))
Awel ik heb het ook al op een ander forum gepost gehad maar het echt borrelend virus geluid (hoor je in het begin en einde van deze sample: www.musickmind.com/nazidax.mp3) mis ik in alle vst producties. Ik zie het als de afstand tussen 2 punten die ge naar oneindig projecteerd en terug haald en toch continu hetzelfde blijft. Digitaal gaat ge bij projecties en terughalingen (weet niet hoe het anders te noemen) op oneindig precies duidelijker afwijkingen horen. Uiteraad kun je met software even goed muziek maken e. d., dat wil ik niet beweren.
Ik heb pas een fireface 400 gekocht. En vorig weekend (omdat ik nog geen analoog toestel had om aan te sluiten) een rode nt-1A microfoon gekocht om te checken hoe goed die AD convertors nu echt zijn.
Bwa, zolang niemand mij het borrelend virus geluid uit software synths kan halen vind ik dat ik me nog niet al te hard moet schamen. (zie sample hierboven)
Ja tis idd een matter of time. Maar ik ben nu in die grote wereld die voor mij is open gegaan volle bak aant exploreren, zodat ik weet dat ik me op het juiste ga focussen binnenkort als ik nog intensiever dermee bezig zal zijn. (heb het druk gehad en nog zeker tot eind februari zo)
Ik ben als n00b al redelijk veel met EQ's en compressorkes aant prullen. Heb ook al veel thinking inside the box gedaan en tutorial video's bekeken. Buiten EQ en compressorkes wel nog niet al te veel VST fx gebruikt.
Dan zit ik met mijn Remote SL25 toch alvast goed.
Mijn eerste gedacht was trouwens om als software programmeur enkel met een softsynths + midi controller met automapping naar een liveset toe te werken, maar sommige echt lekker hardware klanken (bv. acid en 303) die ik dan soms mis werken mijn streefdoel wel serieus tegen.
Merci voor alle info gasten! (en evt dames, ma daarvoor leek me dit toch al te technisch)
...
-> ik heb je toen ook gezegd dat je computer identiek dezelfde manier van klank opwekken heeft dan de Virus TI en dat er geen enkel verschil is.
waarom geloofde je me niet?
Ik dacht dat een virus analoog was natuurlijk. Of op zijn minst de belangrijkste onderdelen ervan. (en hij klinkt toch effectief beter als de meeste softsynth (lees als: mijn maat krijgt er klanken uit die ik nog niemand met softsynths heeft kunnen maken))
En domme vragen bestaan niet!
Neenee, die bestaan zeker, ma ik ben echt ne n00b eh.Niks, maar als je je dat moet afvragen is investeren in zo'n dure bak misschien niet zo'n goed idee. Koop dan liever een 2ehands Virus B, die kan ook een hele hoop - meer knoppen, meer fun.
Jamma ik heb een remote 25sl midicontroller (+ TI = ook veel knopkes en toch redelijk portable! (wat ik wel een groot + punt vind gezien ik vanwege mijn beperkte kennis als n00b veel mensen anderen wil samenwerken))
Dat ligt allesbehalve aan hard- of software en je zult verstelt staan als je ziet hoeveel mensen die langer in het vak zitten bij een A-B test de mist ingaan. Hardware is nergens garantie voor; genoeg spul dat net zo klinkt als een natte krant.
Awel ik heb het ook al op een ander forum gepost gehad maar het echt borrelend virus geluid (hoor je in het begin en einde van deze sample: www.musickmind.com/nazidax.mp3) mis ik in alle vst producties. Ik zie het als de afstand tussen 2 punten die ge naar oneindig projecteerd en terug haald en toch continu hetzelfde blijft. Digitaal gaat ge bij projecties en terughalingen (weet niet hoe het anders te noemen) op oneindig precies duidelijker afwijkingen horen. Uiteraad kun je met software even goed muziek maken e. d., dat wil ik niet beweren.
...je zou beter kunnen investeren in een rme geluidskaart dan in een virus ...
Ik heb pas een fireface 400 gekocht. En vorig weekend (omdat ik nog geen analoog toestel had om aan te sluiten) een rode nt-1A microfoon gekocht om te checken hoe goed die AD convertors nu echt zijn.
(sorry Drane, maar voor die opmerking zul je je gaandeweg wat leesvoer nog diep gaan schamen)
Bwa, zolang niemand mij het borrelend virus geluid uit software synths kan halen vind ik dat ik me nog niet al te hard moet schamen. (zie sample hierboven)
Een belangrijk punt blijft trouwens hoe dan ook dat het soundverschil tussen softsynths en digitale synths zit in kwaliteit van de outputs, de gebruikte algoritmes en gebruikersgemak. Met een goede geluidskaart, goede (en goed gebruikte!) softsynths kun je hetzelfde maken als met hardware - als je net zo lief via je scherm werkt als via de interface van een hardwaresynth. Maar één hindernis lijkt me al om "VSTs met hopen" te hebben. In plaats van een willekeurige enorme verzameling bij elkaar te looien (of kopen, maar dat gebeurt minder vaak...), kun je beter een paar synths nemen die je bevallen of nodig hebt, en die tot op de bodem uitpluizen. Bij een massa zut kom je er zelden toe dingen goed te proberen, en als je blijft steken in presets tweaken, dan is er weinig te vinden dat écht gaaf klinkt... (maar excuses als dit verhaal helemaal niet op jou van toepassing is)
Ja tis idd een matter of time. Maar ik ben nu in die grote wereld die voor mij is open gegaan volle bak aant exploreren, zodat ik weet dat ik me op het juiste ga focussen binnenkort als ik nog intensiever dermee bezig zal zijn. (heb het druk gehad en nog zeker tot eind februari zo)
Mijn vijf centen: ik heb jarenlang lopen grutten met slechte en goede synthesizers, en het klonk nooit profi. Totdat ik er achter kwam wat effecten met je geluid doen. Natuurlijk zijn effecten geen vervanging van een goed basisgeluid, maar ze voegen aan een goede patch wel het professionele gevoel toe.
Ik ben als n00b al redelijk veel met EQ's en compressorkes aant prullen. Heb ook al veel thinking inside the box gedaan en tutorial video's bekeken. Buiten EQ en compressorkes wel nog niet al te veel VST fx gebruikt.
Een tweede observatie is "hoe meer knoppen, hoe meer lol". Dus je kunt best computer/vst based werken, maar zorg voor een controller met veel knoppen, faders en pots. Die makkelijk aan je software synths te knopen zijn. Dan wordt geluiden maken een stuk makkelijker en ga je veel meer dingen uitproberen.
Dan zit ik met mijn Remote SL25 toch alvast goed.
Mijn eerste gedacht was trouwens om als software programmeur enkel met een softsynths + midi controller met automapping naar een liveset toe te werken, maar sommige echt lekker hardware klanken (bv. acid en 303) die ik dan soms mis werken mijn streefdoel wel serieus tegen.
Merci voor alle info gasten! (en evt dames, ma daarvoor leek me dit toch al te technisch)

)
.