Welke hardware synth is algemeenst te noemen of bestaat zoiets niet?

En zal volgens jou een Phatty (analoog) beter klinken als een Virus Snow (virtueel analoog) eigenlijk?

zeker weten.
virus klinkt een beetje levenloos, en de moog heeft ballen en karakter ! de basisklank is al veel dikker, ook met slechts 1 osc.

zeker weten.
virus klinkt een beetje levenloos, en de moog heeft ballen en karakter ! de basisklank is al veel dikker, ook met slechts 1 osc.

Dus je kunt al een verschil horen tussen 1 noot moog sinus en 1 noot virus sinus? Dat is iets wat ik totaal niet zou verwachten.

Dan is dat verschil volgens mij toch veel groter als dat tussen een wav bestand en een lp, want in mijn oren klinkt een lp in wav formaat op een pc identiek aan de originele plaat.

Wat een zwaar hopeloze thread is dit weer :D

Helaba, domme vragen bestaan niet eh!

Enkel domme ant...
just kidding, ik ben een n00b (en belg :D) en stel idd soms domme vragen. Maar hierdoor leer ik sneller dan altijd TFM's te readen.

greets

EDIT: Waaaaw. En ben jij legowelt? :halleluja:halleluja Extreem goede muziek!

het verschil heeft te maken met randomnes van de analoge circuits....
"foutjes" en andere continue veranderingen.

sinus heeft een Little Phatty niet denk ik maar de golfvormen zullen zeker anders klinken.

Opzich kan het ook wel digitaal maar je hebt nooit de INSTANT satisfaction als bij analoog.

Uren kutten met je vst en je fx plugs is natuurlijk nooit zo leuk als binnen 4/ 5 handelingen een sound neer te zetten die gewoon knalt....

Nou, ik moet zeggen. Ik vind mijn Ion wat dat betreft erg fijn. Klinkt vrij snel al lekker dik. :biertje:

edit: Alex, nog een Almeerder hier :)

Back