De ECHTE 909 Hihat!!!???

Humor is prima, maar er wordt vanuit gegaan dat iemand de vraag stelt om een serieus antwoord te krijgen.
Dollen en onwaarheden verkondigen als grap passen dan niet in het onderwerp. Het is wel leuk, maar doe dat dan ergens anders, dan hoeven wij niet steeds de boel op te schonen.

ik had een mc303 en nu een mc505, kan je vertellen welke HiHAt dat moet zijn dan, want dat is een 909 sample dus als t goed is is die hetzelfde op de mc505.
aleen ik heb er meerdere HIHATS samples op de 909 bank staan, welke is t die jullie bedoelen? die tssssss tssssssss tssssssss gaat?

ik had een mc303 en nu een mc505, kan je vertellen welke HiHAt dat moet zijn dan, want dat is een 909 sample dus als t goed is is die hetzelfde op de mc505.
aleen ik heb er meerdere HIHATS samples op de 909 bank staan, welke is t die jullie bedoelen? die tssssss tssssssss tssssssss gaat?

Dat schijnt Berberpercussie te zijn.

Ik heb weleens met een MC505 gespeelt maar helaas zitten er geen echte goedklinkende 909 hats in. :(
Al die 909 geluidjes klinken totaal anders dan een 909.
Wat 909 heet in de MC505 betekent volgens mij eigenlijk gewoon House/dance gericht. Mochten de samples wel uit een 909 komen dan zijn ze duidelijk zwaar bewerkt met comp. eq. etc.

Niet persoonlijk hoor moderator(s), maar ongeloofelijke acties van je/jullie.
Temeer omdat de topicstarter zelf ook niet bloedje serieus deelneemt aan
deze topic. (hopelijk blijft deze post wel staan)

Laten we wel wezen. Niemand wordt gekwets of geschoffeerd. Het taalgebruik
is netjes en iedereen beleeft lol aan deze funky topic. Partypooper is wel een
beetje op zijn plaats hier.

Zoals zonet al gezegd:
Humor is prima, maar er wordt vanuit gegaan dat iemand de vraag stelt om een serieus antwoord te krijgen.
Dollen en onwaarheden verkondigen als grap passen dan niet in het onderwerp. Het is wel leuk, maar doe dat dan ergens anders, dan hoeven wij niet steeds de boel op te schonen.

Als er net een aantal berichten verwijderd is, is het ook een beetje flauw om meteen weer een reeks offtopic berichten er onder te plakken.

Nu weer ontopic dus!

Koekebakker, je hebt waarschijnlijk nog de helft niet gezien van wat er verwijderd is.
Na een aantal klachten hebben we de boel opgeschoond tot een weer leesbaar geheel.
Zoals ik al zei, is humor prima, maar het moet niet de overhand gaan nemen als er een serieus antwoord wordt verwacht.

Bovendien verwachten we na een vriendelijk verzoek, dat iedereen het netjes houdt.
Ik vind het jammer dat daar dan op kinderachtige wijze op gereageerd wordt.

Roel, ik neem aan dat jij als jarenlang lid weet, dat het synthforum het doel heeft om mensen de mogelijkheid te bieden om informatie over synths en gerelateerde apparatuur te delen. Dit geldt voor zowel het forum als voor de wiki. De beide sites hebben alleen een andere vorm van informatiedeling. Dat er op de wiki alleen ruimte is voor feiten, betekent niet dat het discussieplatform daarmee vanzelfsprekend niet meer serieus te noemen is.

Ik vind het jammer dat daar dan op kinderachtige wijze op gereageerd wordt.

Nee, Matt. jij slaat de plank nu echt geheel mis. Als je mijn vorige mini betoogje
kinderachtig vind, kan ik jou niet serieus nemen.

En mochten er inderdaad klachten zijn geweest post dan een melding
in de trand van; opgeschoond vanwege te veel klachten over het niet serieus
nemen van deze topic. Je doet je avatar niet echt eer aan nu :)

Ik heb trouwens wel degelijk gezien welke ongein er verwijderd is, maar zoals 99%
stoor ik mij niet aan de onzinnige opmerkingen. Voor alsnog is het over grote deel van
de forum discussies erg informatief, boeiend, vermakelijk, en binnen de richtlijnen van
het voeren van een discussie.

Laatst gewijzigd:
De term kinderachtig was niet op jouw betoog van toepassing, maar op berichten die verwijderd zijn.

Hee leuk... hij is weer open! :okdan:

Goed... zal ik dan als TS maar even dit betoog doorbreken met de uiterst serieuze mededeling dat ik weer bericht terug heb gehad van een medewerker van Roland.

Ik had hem gevraagd of hij misschien in staat was mijn 'nogal ongewone' vraag door te kunnen sluizen naar meneer Tadao Kikumoto himself.
Ergens op Wikipedia stond immers dat deze ontwerper van de TB-303 en de TR-909 nog steeds werkzaam zou zijn bij de Roland Corporation.

In het antwoord kreeg ik te horen dat deze meneer helaas niet meer bij Roland werkzaam is. Wel zou hij proberen mijn 'nogal ongewone' vraag door te spelen naar een collega van hem die pendelt tussen de States en Japan.

Ach... de aanhouder wint (soms...)

ja... maar erm... wat is de functie van deze thread nu nog dan? ...personal diary?

Ehm... ja das een goeie.
We kunnen 'm gebruiken om te gaan samenscholen en zo Roland te overvallen met mailtjes en belletjes. Des te eerder hebben we het antwoord.... :maffia:

Offehm... ik hou jullie gewoon hier op de hoogte als er nieuws is, dat kan natuurlijk ook! 8)

ja, hij schijnt nu in Ibiza in de zon te liggen 8o)

Dat kan niet...ik hoorde m gisteren nog voorbij komen in een 2 Fast 2 Furious VW Golf II met allemaal kale gasten erin. Kan zijn dat ie natuurlijk een afspraak had op Dance Valley.....

Maar ff serieus...waarom is het zo belangrijk om te weten waar die HH vandaan komt?

Volgens mij moet je het gewoon zoeken in veelgebruikte hihats in studio's rond die tijd.

Het doel van de uitkomst zou voor mij zijn dat het me wel een uitdaging lijkt om je eigen '909' hihats te kunnen inspelen. En dan op een manier die met de 909 niet mogelijk is ! Dan heb je toch weer iets apparts met iets dat 'uitgemolken' is :P

Back