Origineel geplaatst door Prophet
als je het kent is alles kinderspel Gitaar!
Maareuh over die highend kabel gekte onder sommige hifi freaks nu;
En maar superveel geld uitgeven aan supersonische kabels en dat terwijl in de studio's waar de muziek opgenomen is waar ze gaan naar luisteren, ze nog nooit zo'n kabel gezien hebben van dichtbij. Laat staan gebruik van maken. Hoogstens Neutrik jack/xlr met copper cable.
It's a strange world, isn't it?
ik snap het!!
eerst denk je als muziekant : (chronologiesche volgorde)

:confused:

:confused:
dan denk je : OK :confused:
haha,
het is absoluut een verschil.. je mag het NOOIT door melakar gaan halen. het zijn 2 aparte werelden. veel high-end frezaks zijn af en toe te ver weg van de realiteit, maar veel ook niet.
Het opnemen is minder baat bij dan bij het afspelen zo gezegd. Een studio mag ook geen groot geluidsbeeld in zijn monitoren hebben etc etc etc.. bij high-end wil je dat juist wel.
de kabels ' doen' wat met het geluid, positief (zo natuurgetrouw mogelijk weergeven) met ALLE invloeden weg te houden.
fase verschillen ALTIJD, maar als je gaat praten over de voedingskabels, afschermen die boel, twisten zodat er geen invloeden meer over blijven!.. gewoon omdat dat werkelijk invloed heeft op het geluid.
Dat ga je echt niet zo goed horen op een synth opname, maar wel op een rustigere viool opname, een pat metheny group muziek
ik kan het wel vertellen, maar je zal er geen zak van geloven (deed ik tot voorheen echt dus ook niet!! ik dacht.. jullie praten

, maar ik mocht het zelf horen en vergelijken.
mijn speakers hoor ik dus niet meer staan, het geluid zweeft ertussen, omringt je, betrekt je!.. jemoet er van houden , en echt voor gaan zitten.. ik denk niet dat super veel mensen dat gaan doen. zowieso is muziek maken zowel luisteren heel belangrijk voor me,.. dus uiteraard ben ik nu ook een ' audiofiel' maar geworden.
zodra audiofielen gaan praten over geleidingssnelheid tot lichtnselheid van het geleiden.. gaat dat onzin worden.. dat begrijpt iedereen wel
laten we het erop houden : prefer kabel is perfect voor in de studio.. dropveters zijn perfect voor de sony componentjes, (niet ES serie) dikke kabels voor high-end !
verder moet je het zelf luisteren en neit van mij aan gaan nemen!