Yamaha Motif ES6

Beatbakker

Stamgast
ik heb net een Yamaha Motif SE6 gekocht..
alles aangesloten enzo, nou wil ik dus in FL bezig met wat maken..
maar ik krijg alleen de geluiden van FL als ik op een toets druk van de yamaha dus de kick en snare etc..
nou wil ik dus ook de geluiden van de yamaha in FL kunnen gebruiken wat mogelijk moet zijn..?

ik heb de Yamaha nu via een usb kabel naar de pc lopen..
misgien heb ik nog een kabel nodig ofzo..?
hoop dat iemand me hiero kan helpen..

Ik weet niet of die USB aansluiting op de Yamaha ook Audio verstuurt ,
zo niet dan moet je dit met 2 audio kabels doen
Yamaha audio out naar PC audio in:)

Hoe dat verder in FL gaat zou ik niet weten maar er zijn genoeg leden
op het synthforum die je hierbij kunnen helpen.

dat weet ik ook niet precies..
maar ik zal wel ff kijken of ik nog audio kabels heb..

als iemand me verder kan helpen hoe het in FL gaat..?

Heb je ook de software geïnstalleerd? Naast een USBMIDIdriver is er een multiparteditor en Studioconnections. Ik gebruik het zelf voor mijn MO6, maar ik heb de indruk dat deze software universeel is voor de Motif/MO/S serie is.

Check onderstaande link:
http://www.yamahasynth.com/download/motif_series.html

Succes!

Volgens mij heeft de USBpoort alleen de MIDI functie en geen audio. Tenminste zo is het bij de MO6. Voor audio zul je dus gebruik moeten maken van je (digitale) audiooutput.

Laatst gewijzigd:
ik heb hem gwoon in de winkel gekocht en er zaten 3 cd's bij..
die heb ik allemaal geinstalleerd dus ik neem aan dat die 3 cd's voldoende moeten zijn voor de installatie..?

ik moet nu idd alleen nog ff een audio kabel van de yamaha naar de pc fixen..

maar dan kom ik op probleem 2 denk ik..
voor mijn geluid gebruik ik gwoon nog een oude stereo
die van een jack met 1 plug de pc in gaat en aan de andere kant rood en wit gaat in men stereo..
nou heb ik ook nog wel een mengpaneel misgien dat ik alles via dat moet laten gaan..?

ben inmiddels al wat verder heb alles aangesloten via mengpaneel en heb nu wel geluid alleen ruist een beetje..
alleen kom ik er in FL nog nie egt uit..
want als ik dus op men yamaha toets krijg ik allebij de geluiden dus de Kick en snare enzo plus de yamaha sounds..?

Dat ligt misschien aan je midi-instellingen? Als je motif midi zendt op kanaal 1 en FL heeft drums ook op kanaal 1, dan hoor je die geluiden waarschijnlijk om die reden tegelijk.
Ik denk dat bij het maken van een midi-seqence het handig is de verschillende gebruikte instrumenten een apparte midi of audiotrack toe te wijzen. Als je jezelf aanwent dit in een vast patroon te doen versnelt dat je workflow.

Succes

Back