Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en dat is dan weer jouw'n opvatting...
dus Roland heeft ineens gedacht "ach we gaan maar wat aankloten vanaf nu, geen vette bakken meer" :D

inderdaad, kwantiteit over kwaliteit, max omzet :)
en om hun geschiedenis wat verder uit te melken plakken ze op veel producten de legendarische 3 nummers

maar goed, of iets vet is of niet is natuurlijk ook weer subjectief..
genoeg mensen die de grooveboxen super vet vinden :)

Wat was eigenlijk de prijs van een 909 toen ie oorspronkelijk op de markt kwam...

@6-trak: inderdaad was het de bedoeling om 'echte sounds' te krijgen en niet om vette drums te krijgen voor electronische muziek.
Electronische muziek stond toen nog min of meer in de kinderschoenen.

als Roland echt een goede stap had willen zetten qua drumcomputer destijds had ie wel 'echte sounds' gehad

waren er dan geen drumcomputers met echte sounds in die tijd? zoals bijv. de bakken van linn en die was vast niet de enige in die tijd ..
volgens mij waren er al heel wat drumcomputers op de markt..

waren er dan geen drumcomputers met echte sounds in die tijd? zoals bijv. de bakken van linn
pcies, en die waren daarmee ook ff een aanzienlijk stukje duurder...
daarbij in vergelijk mag je toch wel ff stellen dat de 909 behoorlijk een flop was...

volgens mij waren er al heel wat drumcomputers op de markt..
meerendeel was toch nog veelal *bop tzzz bop tzzz ploep ploep ploep*

meerendeel was toch nog veelal *bop tzzz bop tzzz ploep ploep ploep*

Mja wat dat betreft was de 909 dus niet echt een flop, t had inderdaad beter gekund maar ze waren dan ook 10 x (als t niet meer is) zo goedkoop als een linn .. maar goed, t leuke is en dat is wat veel mensen nou juist jammer vinden, is dat het toch nog zo goed heeft uitgepakt :)

Mja wat dat betreft was de 909 dus niet echt een flop, t had inderdaad beter gekund maar ze waren dan ook 10 x (als t niet meer is) zo goedkoop als een linn
maar dus wel voor de doorsnee sjonnie bedoeld...

die *bop tzzz bop tzzz ploep ploep ploep* bakken moet je in het verlengde zien van ritmeboxen die men 'er ff bij had' voor de toetsenist qua begeleiding... datzelfde gold ook voor de 303 en 606 destijds...

Ach...een Sequential Drumtraks werkte ook met samples, kan meen ik zelfs direct de roms van een linn erin hebben en kost in 1984 slechts een luizige 5000 gulden.
Oow...en klinkt realistischer dan een 909....en is ook goed bruikbaar voor dance

Hmm...ik heb al ergens een flop met drumkits voor de Mirage...
En de onboard sequencer is natuurlijk ook uniek ( zo onbruikbaar kom je namelijk maar zelden tegen)

333 events met 1 sporen...en niet te syncen aan midi voor zover ik weet...
dat heeft dan weinig zin om daar eventueel wat mee te gaan doen idd...
maar goed, over de ensoniq activiteiten praten we wel verder in de daarvoor bestemde thread :)

het is qua dit topic ook wel weer mooi geweest overigens...

idd.. kan een mod er misschien een cijferslotje opgooien met iets anders dan 909 als geheime code, dan zijn we er voorlopig weer even klaar mee. (tot iemand de geheime code uitspreekt, dan begint alles weer van voren af aan.)

Wat uiteraard gaat gebeuren nutuulk.. ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back