Is de tr-909 echt zo onvervangbaar?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
SOEKIakaDRC(foto1).jpg

Ik had de TR-909..
Ik had hem ingeruild ( FL.450 ) voor een CASIO RZ-1
Het doet me nog steeds zeer..
Auw!Auw!Auw!

tuulk, ik snap alles... :P dat heeft nix met een algoritme te maken... eerder met de snelheid van de engine die op sommige punten drukker is dan andere en daardoor dus wat strakheid mist... het is er dus niet bewust in verwerkt...

uhhhh hij heeft het over de shuffle .. dat heeft in principe niks met meer of minder cpu belasting te maken maar met een verschuiving van de timing van bepaalde noten.

En je kan dan natuurlijk wel over een algoritme spreken. :eureka:

Of lullen wij niet echt langs elkaar heen ?

Trouwens 808/606 gesynced aan de 909 blijft me fav. Instand Bassline van Kevin 'master Reese' Saunderson :mega:

uhhhh hij heeft het over de shuffle .. dat heeft in principe niks met meer of minder cpu belasting te maken maar met een verschuiving van de timing van bepaalde noten.
shuffle kan je op alles toepassen dus zo speciaal is dat niet... ook niet voor de 909...

daar heb je geen algen-ritme voor nodig...

shuffle kan je op alles toepassen dus zo speciaal is dat niet... ook niet voor de 909...

daar heb je geen algen-ritme voor nodig...

Je bedoeld dat een shuffle algoritme in principe op bijna elke machine met het zelfde principe werkt? Echter je kan hem wel een soort van dezelfde uitkomst laten generen met een totaal ander algoritme.

Oftewel een algoritme klinkt natuurlijk heel spannend maar dat is natuurlijk niet ..

zoals :

function ggd(a,b)
if a = b
return a
else if a < b
return ggd(a, b-a)
else
return ggd(a-b, b)
end

bijv ... van http://nl.wikipedia.org/wiki/Algoritme staat

Je bedoeld dat een shuffle algoritme in principe op bijna elke machine met het zelfde principe werkt? Echter je kan hem wel een soort van dezelfde uitkomst laten generen met een totaal ander algoritme.

Oftewel een algoritme klinkt natuurlijk heel spannend maar dat is natuurlijk niet ..

zoals :

function ggd(a,b)
if a = b
return a
else if a < b
return ggd(a, b-a)
else
return ggd(a-b, b)
end

bijv ... van http://nl.wikipedia.org/wiki/Algoritme staat

En toch heb ik de indruk dat hetzelfde amount shuffle van een 909 anders klinkt dan die van een MD of van een commandstation. Vandaar dat ik denk dat daar andere algoritmes voor gebruikt worden. Maar goed, gelukkig weet 6 alles, dus die mag het haarfijn uitleggen :)

de 909 is mijn vriend, mijn creatieve held! draai ik aan zijn knoppies geeft ie me 'juice' love m. Heb ik nog niet met een plugin gehad ;)

TR-909 onvervangbaar?

TR-909 onvervangbaar?

ja dit is weer zo'n onderwerp...na 24 jaar domineert deze drumdoos nog steeds de scene .. wat maakt de 909 zo bijzonder dan?

er zijn idd genoeg alternatieven voor een goeie kick .. als je een beetje creatief bent en durft te pionieren kun je ook muziek maken zonder de bekende roland bakken. ken ishi zei t al ; "veel mensen denken dat techno/house alleen maar 303 en 909 is" als je dan jelly tones luistert van ken ishi .. helemaal digitaal, wow vet hoor!

maar :d ik kan niet ontkennen dat als ik een 909 hoor hoor of een 808 enz.. dan gebeurt er iets..dat geluid van die drums...de hoge, midden en lage tonen .. hard, heftig diep ..zwaaaaaar analoog! en de interface is vet simpel..je maakt een groove en je t zwingt meteen, geen gezeur met menu;s enz...gewoon real-time knoppendraaien, zo hoort t!
waarom maken ze niet een digiloge drumdoos op dat concept? ik snap ook niet waarom niemand met een drumcomputer komt die nét zo goed en heftig kan klinken als de roland bakken.
nou je de machinedrum is komt wel erg in de buurt. dat durf ik wel een nieuwe klassieker te noemen. ik hoor steeds meer tracks waar deze bak in voorkomt. (Y)
maar goed zo lang niemand met een goed klinkende drumbak komt zal men tot in de eeuwigheid het klassieke TR-geluid gebruiken!

dus neem een lening, koop een 808, 909 en een machinedrum .. en t is rammen en rammelen geblazen :d

Ik heb sinds kort een 909.
Nu had ik wat vragen.

1.Aan de linkerkant (waar die 6 knoppen met lampjes zitten bij die shift knop) branden die lampjes niet
Hoort dit? Het zijn immers dezelfde knoppen als die andere en die branden wel.
Inmiddels van Hooihuis vernomen dat er geen leds inzitten daar

2. De bpm vermelding in het display zie ik alleen wanneer ik op measure klik.
In patternplay zie ik niets in het display. Hoort dit?

3. Wat is de funktie van de ENTER knop

groet Erik

Laatst gewijzigd:
Hoe klinkt die emulatie van de 808/909 op de MV 8800 eigenlijk?
Komt die een beetje in de buurt van een echte 808/909?

Negers zweren er bij! ;););)

Overigens is de 808 weliswaar incompleet maar wel erg lekker op een simpele BOSS DR-660. Wat schetste mijn verbazing toen bleek dat de al redelijk lange 808 kick nog bijna een seconde langer kon door het aanpassen van de DECAY parameter :)

Heerlijk als je merkt dat er soms ook gewoon niet beknibbeld wordt :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back