CosmicDreamer
Sonic Passionado
welja, maar ik zie het verschil tussen al die anderen dan lang niet altijd als "slechter dan": 't is dat wat ik bedoel he.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wie herinnert het nummer "poing" uit 1992 ?
Een grote hit met enkel de 909 en een poing-sample
Helemaal mee eens. Niet lang nadat ik met de 909 van D16 aan de slag ben gegaan heb ik mijn airbase verkocht. Ook in de oversturing op mijn mengtafel doet hij het netjes. Ik gebruik die uitgespaarde knaken ook liever ergens anders voor. Als je dan toch hardware wilt gebruiken kan je beter een oude EMU sampler voor weinig op de kop tikken en deze volknallen met echte 909 samples.

Heb van het weekend nog een TR-909, en een 9090 naast elkaar gehad, vond persoonlijk de 9090 nog beter klinken zelfs.........![]()
stel, iemand laat een tandenborstel doorgaan voor een bezem... en 25 jaar later komt er iemand met een full size bezem dan blijf je toch ook niet de vloer aan vegen met die tandenborstel omdat ie zulke lekkere feeback geeft... ja tog!?

Beter? wat bedoel jij precies met beter klinken?
Je hebt misschien meer mogelijkheden en hij zou misschien iets minder gruizig zijn
die 9090, maar of dat nou beter klinken is?
En je mist de groove van de sequencer.
Heb je toevallig wat opgenomen? Dan zou iedereen hierover een oordeel kunnen vellen.
Heb van het weekend nog een TR-909, en een 9090 naast elkaar gehad, vond persoonlijk de 9090 nog beter klinken zelfs.........![]()
Beter? wat bedoel jij precies met beter klinken?
Je hebt misschien meer mogelijkheden en hij zou misschien iets minder gruizig zijn
die 9090, maar of dat nou beter klinken is?

En je mist de groove van de sequencer.
maar de 9090 klinkt misschien wel zoals de 909 eigenlijk bedoeld was destijds...
als er toch nu een 303 achtig iets zou worden uitgebracht die een bassguitar WEL goed na doet is ie toch ook beter dan waar de originele destijds voor bedoeld was...
stel, iemand laat een tandenborstel doorgaan voor een bezem... en 25 jaar later komt er iemand met een full size bezem dan blijf je toch ook niet de vloer aan vegen met die tandenborstel omdat ie zulke lekkere feeback geeft... ja tog!?

Heb je toevallig wat opgenomen? Dan zou iedereen hierover een oordeel kunnen vellen.
Gaf iets meer laag weer waardoor de 9090 iets "voller" klonk. En vond hem tevens wat helderder klinken, ook is de ingebouwde distortion erg bruikbaar imao. 9090 bied meer mogelijkheden wat betreft de instellingen. Maargoed ik vind de TR-909 dus wel vervangbaar, dit is natuurlijk een mening en een kwestie van smaak..
Klopt Kalusi daar heb je gelijk in. Hoeft echter geen probleem te zijn, ligt eraan wat je ermee wil natuurlijk.

Ik heb m'n gemodde 909 na een jaartje ofzo stof happen weer eens aangesloten en je staat meteen door de kamer te springen als je een patern maakt. Ik heb een tijd gedacht dat ik zonder 909 door het leven kon, maar nu denk ik daar weer anders over.
Er is een mod voor de 909 die de volume envelope vlakker maakt, zodat de kick nog meer beukt. Zal eens zoeken of ik die kan vinden, effe geduld daarmee.