klaus schultze >>> synth R us

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
eheehe ja, ach ja Klaus word natuurlijk ook een dagje ouder, zn ogen zullen ook wel minder worden :)

heel erg gaaf, mischien een tikkie te, maar erg gaaf!
kom ik aan met 2 monitors :D

overigens ook een erg nette studio, we hebben het hier natuurlijk ook niet
over de eerste de beste, maar het oogt allemaal erg aantrekkelijk.

klaus schulze :halleluja
op die site staan ook nog leuke foto's uit de jaren 70 enzo:
7601.jpg

hehe heb liever wat er achter het scherm staat !!! maarja daar is zoals bambam al aangaf al een thread van !
Hoewel zo'n scherm echt ontiegelijk vet werken is ljikt me !!!! Zet gewoon lekker videootje aan dan krijg ik zeker wel zin , neeeeeeeeee !!!!!!!!! Ik bedoel gewoon een house feesie op video dan krijg ik zin om lekkere springerherrie te maken :)
hmmm krijg je trouwens geen last van je nek als je zo omhoog kijkt de hele tijd ??

Ach ja, met een beetje geluk koop je een oude beamer voor weinig en heb je ook zoiets.
Als je niet zo'n klein klotekamertje hebt waar je niet eens de ruimte hebt om ergens te kunnen projecteren.

Maar dat Klaus eigenlijk niet zo superveel hardware heeft vind ik wel opmerkelijk. Want wat hij allemaal gehad heeft en weer weggedaan is veel interessanter. Misschien dat hij zich ook meer met software bezig houdt.

Origineel geplaatst door Mstudio1
hmmm krijg je trouwens geen last van je nek als je zo omhoog kijkt de hele tijd ??

Dien is dat immers gewoon - heb je die foto hierboven gezien in de 70's ? Dien heeft al zijn hele leven lang met die modulaire systemen liggen sounddesignen en weirdo stuf producen in de hoogte, dat die zijne nek er al naar staat!!

Het is misschien daarmee dat hij zo'n scherm aangeschaft heeft! :D :D :D

yep, ik heb een 'klein klote' kamertje waar ik ook slaap [maar best wel aardig] ; maar voor een [projectie]scherm heb ik alles over.

De foto's van die studio vind ik trouwens super; heel ingetogen bijna, zo hoort het imo! dat is echt de mooiste studio die ik gezien heb.

VISIOEN:

Een plasmascherm, of liever 2 naast elkaar, waarop de linker Cubase 2008 is geinstalleerd, met 44 instances of Reaktor 7 VSTi op het rechterscherm als synths, daarvoor een groot mengpaneel[voor de sier].
Een PC met Intel processer, die aan het brein is gekoppelt is, stuurt alles aan [ook de stoel waarin ik zit].

Eigenlijk zie ik mijn toekomst studio als de Bridge van Star Trek Voyager, maar dan groter. [en duurder].

Lekkerr dat fantaseren, erm,.. bestaat er al een thread met fantasieen van je toekomst studio ?

damn vind die muur met al die rave-o-lution dingen en die 4 virussen wel wazig , snap niet wat hioj daar mee doen?!??!

Klaus Schulze explains the new Big Wall he has been using on stage since 1996

"It's from Quasimidi, especially made for me. It's shaped like the "Big Moog". Essentially, it's seven independent Polymorphs, which is a kind of a rebuild of the old Moog sequencer: it also has eight steps in three different rows. For instance I can use one for filtering, one for the envelope and so on, whatever I want. In addition, the new Big Wall includes seven Rave-O-Lution 309 drum computers, each with five MIDI channels, the fifth being the sequencer for synth sounds.

The Rave-O-Lutions are used for rhythm: bass, drums and percussion, whilst the Polymorphs do all the real sequencer work. The whole unit is linked with a rack-mounted "Live Clock" that handles program changes and the MIDI clock to synchronize the whole unit."

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back