Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

• Totaal aantal stemmers
    163

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha!

Ik vond hier in't forum nergens een degelijk sequencer poll en vandaar...
Vroeger wat met fast- en digitracker geprult op Amiga, en derna nog effe met Rebirth en Reason geprult, ma niet echt veel of lang. Ik ben nog enkele maanden (stuk of 4) bezig met Ableton Live.

Zalige software vind ik persoonlijk.

Greets

Nu nog live 6, vanaf morgen live 7..

met daarbij een electribe R om de airbase te sequencen...

Geen SONAR in de lijst?

SONAR is zo compleet als wat. Voeg daaraan toe het feit dat het ook 64-bits is.

Live 7, waarom?

Omdat het doet wat ik wil zonder al teveel toeters en bellen, stabiel isen Ableton een uitstekende support heeft.

Cubase 4.
Ik werk al meer dan 12 jaar met Cubase. Vanaf 1.01 voor PC. Vanaf Score 2.0 met legale versies. Ik heb nooit de drang gevoeld om met een ander pakket te werken. Met Cubase kan ik 100% doen wat ik wil, ik ben het gewend en vindt het heel intuitief werken. Wel eens in het verleden Logic gekregen bij hardware, en ook geprobeerd. Maar als Cubase gebruiker vond ik het veel te gebruikers-onvriendelijk.
Reason is wel aardig via ReWire in Cubase. Maar eigenlijk doe ik daar ook niets mee.

Ik gebruik op dit moment alleen maar hardware sequencers. Belangrijkste zijn de Sequentix P3 en MPC2000XL, met daaraan gekoppeld nog wat andere stepsequencing-apparaatjes.

Ik heb eigenlijk altijd met Cubase gewerkt maar nu dus even niet :)

Logic, Live via rewire , MPC derachteraan en verder het liefst alle hardware intern(RY30, 606, 101, EX800)

Zijn der eigenlijk nog sequencers waarbij ge zoals in ableton niet vast hangt aan uw sequencieële tijdslijn.

Ik ben java developer van beroep en vind net ableton zo vet omdat het mij aan O.O. programmatie doet denken. (ge kunt ook blokjes muziek van zelfs meerdere sporen naar uw hd slepen om later te hergebruiken) Werken met een tijdslijn doet me dan eerder denken aan...hoe noemt het...iteratief programmeren ofzo.

Alleen hardware; de sequencer van de SX-1 schaar ik daar ook onder. Daarnaast de Akai MPC-4000 en ASQ-10, E-mu E4XT Ultra, Ensoniq ASR-10R, TS-10, SQ-80, Korg Triton, SQ-10 en T-3EX en de Yamaha EX-5, De MC-500Mk2 en de sequencer van de SH-101 niet, die van de Andromeda wel. Binnenkort komen er misschien nog twee workstation sequencers bij en op lange termijn nog een of twee analoge sequencers. Ik hoef nooit 16 midikanalen tegelijk door een kabeltje te jagen.
De ASQ-10 is de laatste openbaring: superstrak en professionele mogelijkheden. De MPC heeft de hoofdklok en synchroniseert de sequencers, de mengtafels en eventueel de TR-707.
De sequencers van de Gem S-2 Turbo en van de Kurzweil K-2500S waren ook erg goed. De Gem had een groot geheugen en je kom er makkelijk dubbele noten mee wissen. Met de Kurzweil kon je snel controllernummers veranderen. Handig als je bijvoorbeeld besloot i.p.v. aftertouch breath control te gebruiken.

Cubase omdat ik al vanaf versie 1.0 op de atari er mee werk en het pakket redelijk van binnen en van buiten ken.
Zelf begonnen met sequencen op Pro24 !!!

Ik zit de hele dag al achter een computer op mijn werk.

Daarvoor(oa) dus een Mac gekocht, voelt een beetje of je na de hele dag automaatkoffie eindelijk een heerlijk koel biertje openritst :)

Momenteel Renoise, want dat is het leukst.

Dr. Drane: Vroeger wat met fast- en digitracker geprult op Amiga

Met Fasttracker op Amiga geprult ???

Momenteel Renoise, want dat is het leukst.

Met Fasttracker op Amiga geprult ???

Euhm...als ik het mij goed herinner toch...
of was fasttracker al voor pc en digitracker op Amiga?
Of kan ook C64 geweest zijn... :D (lang geleden en ik was nog maar een klein menneke)

Ik gebruik de sequencer van Reason, maar fruity loops(dat ik aanzie als een grote sequencer) is ook niet verkeerd;)

is een harware sequencer wel hanidg?

Logic all the way. Fantastische effecten/schitterende workflow etc......Love it!

Maar allez, Ableton live heb ik ook veel gebruikt en is erg leuk voor snelle dingetjes.

Back