Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

• Totaal aantal stemmers
    163

Dr.Drane

Darkpsy Vertegenwoordiger
Aloha!

Ik vond hier in't forum nergens een degelijk sequencer poll en vandaar...
Vroeger wat met fast- en digitracker geprult op Amiga, en derna nog effe met Rebirth en Reason geprult, ma niet echt veel of lang. Ik ben nog enkele maanden (stuk of 4) bezig met Ableton Live.

Zalige software vind ik persoonlijk.

Greets

Nu nog live 6, vanaf morgen live 7..

met daarbij een electribe R om de airbase te sequencen...

Geen SONAR in de lijst?

SONAR is zo compleet als wat. Voeg daaraan toe het feit dat het ook 64-bits is.

Live 7, waarom?

Omdat het doet wat ik wil zonder al teveel toeters en bellen, stabiel isen Ableton een uitstekende support heeft.

Cubase 4.
Ik werk al meer dan 12 jaar met Cubase. Vanaf 1.01 voor PC. Vanaf Score 2.0 met legale versies. Ik heb nooit de drang gevoeld om met een ander pakket te werken. Met Cubase kan ik 100% doen wat ik wil, ik ben het gewend en vindt het heel intuitief werken. Wel eens in het verleden Logic gekregen bij hardware, en ook geprobeerd. Maar als Cubase gebruiker vond ik het veel te gebruikers-onvriendelijk.
Reason is wel aardig via ReWire in Cubase. Maar eigenlijk doe ik daar ook niets mee.

Ik gebruik op dit moment alleen maar hardware sequencers. Belangrijkste zijn de Sequentix P3 en MPC2000XL, met daaraan gekoppeld nog wat andere stepsequencing-apparaatjes.

Ik heb eigenlijk altijd met Cubase gewerkt maar nu dus even niet :)

Logic, Live via rewire , MPC derachteraan en verder het liefst alle hardware intern(RY30, 606, 101, EX800)

Zijn der eigenlijk nog sequencers waarbij ge zoals in ableton niet vast hangt aan uw sequencieële tijdslijn.