Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hardware sequencer is nou juist alsof je het glas uit je scherm haalt en direct de knoppen gaat bedienen. Je kan nog net de legoblokken niet zelf herschikken, maar het is allemaal lekker fysiek.
MPC als main en Ableton als slaaf.
Ableton voor de diepere edits en de MPC voor de rete strakke timing.
Met welk voordelen dan tov Ableton als slaaf?
(of is het een gewoonte om met de MPC te werken waardoor het sneller gaat? (buiten het fysieke aspect))
greets
feit dat hardware STRAKKER is dan ableton in 99.9% van de gevallen
minder latency dus?
hmmm...maar ik neem aan dat dat enkel een voordeel is als je hardware gebruikt, of?
En nog een vraagje ivm midi timing...(ja sorry ben een n00b en kan dat niet eeuwig blijven (tis toch te hopen))...ik gebruik de midi clock van mijn ableton momenteel. Als ik met 2 man ga abletonnen via midi sync...kan ik dan mss de interne clock (als die er is) van mijn fireface best gebruiken om alles strakker te timen of is dat bullshit?
Thanks!!
interne clock van je fireface heeft niets met audio te maken maar het syncen van het digitaal signaal om glitches te voorkomen(om het even heeeel kort door de bocht samen te vatten).
ik vertik me, wat ik bedoel is dat de interne clock van je rme niets met midi of latency van doen heeft
heeft ableton niet iets als VSL(system link) zoals cubase?

nope, maar voor een goede uitleg geef ik even het woord aan wiki voor ik kul ga tikken
http://en.wikipedia.org/wiki/Word_clock
Dan zat ik der idd volledig naast. Merci voor de info!Latency, voor mij maakt dat niet echt uit, tenminste heb er nog nooit echt last van gehad in een goed geconfigureerde setupminder latency dus?
hmmm...maar ik neem aan dat dat enkel een voordeel is als je hardware gebruikt, of?
Sinds kort ...'renoise' ...ideaal voor vage shit ( en minder vaag nat. ook )
same here... geen latency probs dus dat willen we en tevens is werken met trackers gesneden koek door de jaren heen...Sinds kort ...'renoise'