Martin Peters
Stamgast
Ik gebruikte tot een paar jaar geleden Cubase. Laatste versie was 5.1. Maar toen deed ik alles met MIDI omdat mijn PC niet echt audio aankon. Voor MIDI is Cubase een wereld pakket. Toen ik een betere PC kreeg wilde ik audio op gaan nemen maar kwam erachter dat het heel lastig is om in Cubase met audio te werken. Ik had een M-Audio Delta-44 kaart. Ik was veel te veel bezig om in Cubase alles goed te zetten dan dat er ook daadwerkelijk muziek gemaakt werd. Ik zocht naar een ander pakket en kwam uit op een demo van Tracktion versie 2. Voor audio is dit echt een heel snel en makkelijk pakket; geen gezeur meer met audio instellingen zoals bij Cubase. Ik zat eigenlijk te wachten tot Tracktion versie 3 uitkwam om aan te schaffen toen ik door een collega enthousiast gemaakt werd voor een MBox2 met ProTools LE. Toen een 2e hands setje gekocht en er ging een wereld voor mij open. ProTools is eigenlijk net zo makkelijk als Tracktion maar met veel meer mogelijkheden. Nu heeft Pro Tools en de LE versie wel zijn beperkingen maar ik vind dat beperkingen niet altijd een slecht iets is. Het dwingt je om met de aanwezige middelen iets goeds te maken. Voor mij dus ProTools.

hier: Bestaat er een extern midi clockje waarop ik, als ik met 2 of meer man wil abletonnen (of iets anders), kan midi syncen...zodat als de master midi syncing pc crashed de rest kan ver doen adh van die externe midi clock?
.