Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

• Totaal aantal stemmers
    163
Hardware, liefs die van de bakken zelf als het om drumcomputers gaat (tr 606/808 etc...) Voor de rest MPC lekker hands on en fijne werkwijze.
Ik wordt nogal snel "blind" van naar zo'n scherm te staren en m'n sequences zijn dan veels te "netjes" omdat ik dan zie wat ik doe.

Nog een vraagje voor de elite :geslaagd: hier: Bestaat er een extern midi clockje waarop ik, als ik met 2 of meer man wil abletonnen (of iets anders), kan midi syncen...zodat als de master midi syncing pc crashed de rest kan ver doen adh van die externe midi clock?

Ik neem aan dat het met meerdere devices zoiets kan maar wat zou de goedkoopste oplossing zijn?

Heeft zo'n ding een bepaalde naam?

Thx!

ps: Ik dacht dat mijn audio interface zo'n midi clock had maar dat is blijkbaar een andere (word)clock.

Fruity Loops all the way!!! Het lijkt op het eerste zicht redelijk simpel, maar ben me door de 'FL studio bible' aan het werken op het moment en je kan er toch een HELE hoop meer mee :)

Verder nog een Ableton Lite versie lopen die ik gratis kreeg bij m'n M-Audio Axiom 61 controller en een gekraakte (ja sorry, ff proberen) versie van Cubase SX3. Die 2 laatste worden amper gebruikt omdat ik er eerlijk gezegd de ballen van versta haha...

Nog een vraagje voor de elite :geslaagd: hier: Bestaat er een extern midi clockje waarop ik, als ik met 2 of meer man wil abletonnen (of iets anders), kan midi syncen...zodat als de master midi syncing pc crashed de rest kan ver doen adh van die externe midi clock?

Ik neem aan dat het met meerdere devices zoiets kan maar wat zou de goedkoopste oplossing zijn?

eender welke device die midi clock stuurt
een goedkope drumcomputer of synth of sequencer dus...
voor <50 euro kan je al een oplossing vinden..
natuurlijk raad ik wel aan om iets te nemen die een Tempo dial heeft, zo kan je live je tempo aanpassen.. (vb TR-626)

eender welke device die midi clock stuurt
een goedkope drumcomputer of synth of sequencer dus...
voor <50 euro kan je al een oplossing vinden..
natuurlijk raad ik wel aan om iets te nemen die een Tempo dial heeft, zo kan je live je tempo aanpassen.. (vb TR-626)

zoek eens een MC50 MKI of MKII van Roland , dan heb je direct twee midi outs. oja en een goede hardware sequencer.

Aha, weet ge mss ook of die MK1 zo'n tempo dial heeft?

Zoja, dan heb ik binnekort ook hardware gelijk de pro's. :okdan::D

Thx en groeten!!

Aha, weet ge mss ook of die MK1 zo'n tempo dial heeft?

Zoja, dan heb ik binnekort ook hardware gelijk de pro's. :okdan::D

Thx en groeten!!

ja, de MC serie heeft een alpha dial...
maar of je de tempo kan aanpassen in real time, dat heb ik vergeten.
deze is NIET aan te raden vind ik, aangezien je daar een track moet in maken met een einde.
best koop je iets die oneindig doorloopt (alhoewel de MC serie ook te loopen valt, maar dat was niet ideaal denk ik, ben alleen vergeten waarom)
de gemiddelde drumcomputer kan dit dus.

tuuurlijk eeft da spel een tempoknop.

:eureka:

ja, de MC serie heeft een alpha dial...
maar of je de tempo kan aanpassen in real time, dat heb ik vergeten.
deze is NIET aan te raden vind ik, aangezien je daar een track moet in maken met een einde.
best koop je iets die oneindig doorloopt (alhoewel de MC serie ook te loopen valt, maar dat was niet ideaal denk ik, ben alleen vergeten waarom)
de gemiddelde drumcomputer kan dit dus.

w000t! :halleluja

Dus beter een TR-626 pakken voor €100 als die MC50 mk1 voor €50?

w000t! :halleluja

Dus beter een TR-626 pakken voor €100 als die MC50 mk1 voor €50?

alst enkel maar voor midi clock is, zeker
bovendien is de 626 een heel handige stepsequencer om externe dingen mee aan te sturen

maar er bestaan vast nog goedkopere alternatieven hoor. hoeft geen roland te zijn, maar een tempo knop is gewoon leuk en handig.

Er is ook een versie van de MPC zonder sampler(variant van de MPC60), komen vaker voorbij en zijn niet duur ;)

niet zo goedkoop als een 626 oid, maar goed. je hebt wel meteen een dijk van een machine derbij

Er is ook een versie van de MPC zonder sampler(variant van de MPC60), komen vaker voorbij en zijn niet duur ;)

echt vaak komen ze niet voorbij en de prijs dat je ervoor betaald is een beetje overkill als je enkel maar midi clock nodig hebt

ttz, ik heb het geld er nog niet voor over gehad...

check even de korg electribes, EA-1, ER-1
leuk speelgoed, spotgoedkoop.

RS7000, waarom? Heb nog geen computer in m'n studio. Eigenlijk heb ik wat tegen computers...al zijn ze wel verekkes handig...
En ALS ik er een zou gaan plaatsen zou 't voor opname zijn (dan gebruik je waarschijnlijk ook wel een sequencer van 't programmaatje, maar goed)

Cubase 4 en Ableton Live 7.

Ik gebruik Cubase vanaf 2.1 voor Atari en ben dat tot 2003 blijven doen (met hardware kan dat). Toen overgestapt op Cubase VST 5.1 voor pc. Een paar jaar - 2005-2006 - is Ableton Live mijn hoofdsequenser geweest. Mee gestopt omdat die in live-situaties niet betrouwbaar was. Cubase is altijd stabiel!

Nu gebruik ik Live om snel ideeën neer te zetten en Cubase voor het afmixen en live-optredens.

Logic wel geprobeerd omdat anderen zeiden dat het zo geweldig is. Ik vond het moeilijk, niet logisch voor mij. Fruity Loops liep ook niet lekker.

Logic he!

Ben altijd een Cubase-mannetje geweest, vanaf de Atari St af aan al!
Totdat ik Logic ontdekte en stond te kijken van de workflow.

Er is gewoon geen andere sequencer met zo'n LOGICa!!! 8) (Voor mij dan).

ach die lijst trekt op deballen ....rebirth staaat ertussen ..:stupid
en uhh.......
protools , digital performer , reaper , RENOISE ????

Och, die rotzooi staat toch onder "overige" (ofwel kliekjes)? :duivels:

Back