Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hier: Bestaat er een extern midi clockje waarop ik, als ik met 2 of meer man wil abletonnen (of iets anders), kan midi syncen...zodat als de master midi syncing pc crashed de rest kan ver doen adh van die externe midi clock?
Nog een vraagje voor de elitehier: Bestaat er een extern midi clockje waarop ik, als ik met 2 of meer man wil abletonnen (of iets anders), kan midi syncen...zodat als de master midi syncing pc crashed de rest kan ver doen adh van die externe midi clock?
Ik neem aan dat het met meerdere devices zoiets kan maar wat zou de goedkoopste oplossing zijn?
eender welke device die midi clock stuurt
een goedkope drumcomputer of synth of sequencer dus...
voor <50 euro kan je al een oplossing vinden..
natuurlijk raad ik wel aan om iets te nemen die een Tempo dial heeft, zo kan je live je tempo aanpassen.. (vb TR-626)
zoek eens een MC50 MKI of MKII van Roland , dan heb je direct twee midi outs. oja en een goede hardware sequencer.

Aha, weet ge mss ook of die MK1 zo'n tempo dial heeft?
Zoja, dan heb ik binnekort ook hardware gelijk de pro's.
Thx en groeten!!
tuuurlijk eeft da spel een tempoknop.
![]()
ja, de MC serie heeft een alpha dial...
maar of je de tempo kan aanpassen in real time, dat heb ik vergeten.
deze is NIET aan te raden vind ik, aangezien je daar een track moet in maken met een einde.
best koop je iets die oneindig doorloopt (alhoewel de MC serie ook te loopen valt, maar dat was niet ideaal denk ik, ben alleen vergeten waarom)
de gemiddelde drumcomputer kan dit dus.

w000t!
Dus beter een TR-626 pakken voor €100 als die MC50 mk1 voor €50?
Er is ook een versie van de MPC zonder sampler(variant van de MPC60), komen vaker voorbij en zijn niet duur![]()
(Voor mij dan).