Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

Polleke: Welke sequencer gebruik je? (en waarom?)

• Totaal aantal stemmers
    163
Ik gebruik momenteel Cakewalk Sonar 7 Producer Edition en Ableton Live Suite 7. Beide legaal *D.

Hoe kan het dat er maar 1 stem voor Sonar is, terwijl meerdere mensen in de comments aangeven dat ze Sonar gebruiken?

Sequencers zijn trouwens voor mietjes. Ik speel alles in realtime.. met 1 hand. Voor stereo tracks heb ik 2 handen nodig.

Tracker era is over.

Ik gebruik FL (wie schrijft daar nog Fruity Loops?) omdat dat het snelste werkt. Maar misschien dat ik op den duur Cubase er bij ga nemen omdat ik meer grip wil krijgen op de ge-exporteerde Wave-files en afmix.

Jaaarenlang FT2

Toen ff cubase, dat was niks voor me!

Sindsdien Renoise :luv::halleluja:okdan:

Sinds een jaar ook een MPC, lekker voor beats en jams, maar toch iets minder voor hele uitgewerkte tracks

En sinds dit weekend ook een doepfer Maq16/3 erbij. Daar kan ik nog niet veel over zeggen.

Trackers blijven gewoon heerlijk werken vanwege de snelle manier van programmeren en het makkelijke editten van zaken. Een groot nadeel van trackers is nog steeds dat je je grid/resolutie niet makkelijk kan vergroten (inzoomen dus), zodat je hele kleine steps hebt. Dit kan wel door je patterns te vergroten en je snelheid te verdubbelen, maar toch is het ergens halverwege de track niet echt gemakkelijk om te doen.

Verder :okdan:

Dan zou ik die andere thread sluiten om verwarring te voorkomen.

B.t.w. FL bestond toen (en in die andere thread) ook al ;)

Hoe kan het dat er maar 1 stem voor Sonar is, terwijl meerdere mensen in de comments aangeven dat ze Sonar gebruiken?

Alles onder "other" is naderhand toegevoegd. Jammer wel dat ik die van het begin vergeten ben evenals protools en dat de resultaten beetje krom getrokken zijn.

Sequencers zijn trouwens voor mietjes. Ik speel alles in realtime.. met 1 hand. Voor stereo tracks heb ik 2 handen nodig.

Bij het maken van stereo tracks, als je beide handen nodig hebt...welke hand steek je dan in je broek?

Niet erg handig terug te vinden onder termen als "sequencer".
En aan "Welke tools voor uw shit" had ik niet direct gedacht. :D

Is er niemand die mij kan confirmeren dat de sound engine van Cubase beter is als die van Ableton?

Groeten

Voorheen FL Studio, maar na een tijdje wilde ik gewoon andere sequencers proberen waarbij ik gewoon helemaal verliefd werd op Cubase SX3. Het voelt gewoon het beste voor me :luv:
Ik gebruik nu nog die H2O versie, maar ik ga hem zeker gewoon aanschaffen als het er vanaf kan (Cubase 4 dan wel!).

Back