Voedingen-stroomsterkte

Otlen

Lid
Hoi,

Hoe zit dat ook alweer met voedingen.. ben geen electrotechnicus... :stupid

Als ik een apparaat heb dat bij 9V en 200mA moet hebben, mag je dan een voeding gebruiken van 300mA of juist niet?

ik ook niet maar volgens mij is hogere mA geen punt. je apparaat trekt gewoon wat hij nodig heeft en meer niet. lagere mA moet je niet doen, dat is niet goed dacht ik...

ik ook niet maar volgens mij is hogere mA geen punt. je apparaat trekt gewoon wat hij nodig heeft en meer niet. lagere mA moet je niet doen, dat is niet goed dacht ik...
Zoiets heb ik ook eens gelezen of gehoord. Maar ik weet het niet zeker. Wie weet het wel zeker. Hoe zat dat met P=U*I en I=U*R.. dat heeft er iets mee te maken.. dacht ik...

Hoger amperage mag, het apparaat gebruikt dan idd gewoon wat ie nodig heeft. Te laag niet, dan loop je de kans dat je adapter het begeeft omdat ie meer moet leveren dan waarvoor ie gebouwd is.

Voltage moet gelijk zijn. Is het voltage te laag, dan gaat je apparaat waarschijnlijk niet aan, of kan vreemd doen. Is het te hoog loop je de kans dat je je apparaat ermee stuk maakt (en die kans is heel groot).

En let er ook even op of het Wisselspanning of gelijkspanning is en, in het geval van gelijkspanning, of de plus op de juiste plaats op het stekkertje zit.

En let er ook even op of het Wisselspanning of gelijkspanning is en, in het geval van gelijkspanning, of de plus op de juiste plaats op het stekkertje zit.

Ok, dat is me wel duidelijk... het ging me even alleen om het amperage.

is er ook niet een factor: gestabiliseerd/ongestabiliseerd?

meen ik me iets van te kunnen herinneren

Back