Stekkerdozen/verdeeldozen

Stekkerdozen/verdeeldozen

• Gamma kwaliteit

Stemmen: 29 48,3%
  • Gamma kwaliteit met overspanningsbeveliging

Stemmen: 17 28,3%
  • Zware kwaliteit met overspanningsbeveiliging

Stemmen: 12 20,0%
  • Professionele 19" rack apparatuur

Stemmen: 9 15,0%

• Totaal aantal stemmers
    60

Otlen

Lid
Wat gebruiken jullie voor stekkerdozen voor jullie apparatuur? Ik gebruik nu van die gamma dingen zoals afbeelding 1, ik heb 1 iets betere met overspanningsbeveiliging als 1ste aansluitpunt zeg maar, maar dat is ook maar een 6 voudige. Liever had ik zoets als in afbeelding 2 die heeft tenminste ruime aansluitmogelijkheden. Ook Afbeelding 3 en 4 lijken me handig zodat je de apparatuur die je niet nodig hebt kunt uitschakelen. Verder heb je van die 19" inbouw verdelers waar die 3 polige stekkers direct in passen zoals afbeelding 5, alleen passen daar weer geen voedingen in.

Wat zijn goeie oplossingen en nog redelijk betaalbaar en waar kopen jullie dat? Of is het net zo'n zooitje als bij mij momenteel?

En de pics.

Attachments

• stekkerdoos1.jpg
    stekkerdoos1.jpg
    5,1 KB · Bekeken: 113
  • stekkerdoos2.jpg
    stekkerdoos2.jpg
    3,3 KB · Bekeken: 108
  • stekkerdoos3.jpg
    stekkerdoos3.jpg
    5,3 KB · Bekeken: 107
  • stekkerdoos4.jpg
    stekkerdoos4.jpg
    4,4 KB · Bekeken: 113
  • stekkerdoos5.jpg
    stekkerdoos5.jpg
    23,5 KB · Bekeken: 105
ik heb ook 1 groot stekkerblok met beveiliging ontstoring etc alles erop, vanaf daar ga ik met normale goedkope geaarde stekkerblokken de hele studio rond, denk dat ik er een stuk of 12 heb liggen varierend van 3 tot 5 of 6 aansluitingen.

Zoiets als foto 2 heb ik ook, maar echt handig is het bij mij ook niet want ik zal toch de hele studio rond moeten vandaar de vele kleinere stekker blokken.

Ik heb in me studiootje geen eigen groep aangelegt, maar het hoofd stekker blok gaat met een verleng kabel naar de meter kast waar hij wel in een eigen groep hangt.

Die hele beveiliging op het stekkerblok vertrouw ik trouwens niet en als ik niet in me studio ben gaat de hoofd stekker er ook gewoon uit, best wel veilig gevoel.

ja wat ik me al een tijd afvraag: als de knop van zo'n stekkerdoos uitstaat, is er dan nog altijd het gevaar dat bijvoorbeeld een blikseminslag je apparatuur om zeep helpt?

ik heb ook 1 groot stekkerblok met beveiliging ontstoring etc alles erop, vanaf daar ga ik met normale goedkope geaarde stekkerblokken de hele studio rond, denk dat ik er een stuk of 12 heb liggen varierend van 3 tot 5 of 6 aansluitingen.
Net als hier dus. Hoe groot (aantal aanslutingen) is dat grote stekkerblok bij jou?

Die hele beveiliging op het stekkerblok vertrouw ik trouwens niet en als ik niet in me studio ben gaat de hoofd stekker er ook gewoon uit, best wel veilig gevoel.
Ik ook, ik heb 1 hoofdstekkerverdeeldoos waar alles op hangt en de stekker daarvan trek ik er uit, de afstand die de vonk uit het stopcontact moet afleggen bij blikseminslag of zo is dan toch groter dan als alleen het aan/uit knopje op uit staat... ;)

gebruik meestal Brennenstuhl
Dat merk kwam ik idd ook tegen. Ziet er degelijk uit. Wel duur.

ja wat ik me al een tijd afvraag: als de knop van zo'n stekkerdoos uitstaat, is er dan nog altijd het gevaar dat bijvoorbeeld een blikseminslag je apparatuur om zeep helpt?

volgens mij heb je daar ook stekkerdozen voor die zet
je dan als eerste in de rij , ik trek trouwens altijd de hoofdstekker eruit :D

Als er een dubbel polige schakelaar opzit zou je denken van niet, maar die contacten zitten zo dicht opmekaar, ik denk dat de vonk als nog wel overspringt.

Daarom trek ik ook altijd de hoofdstekker eruit, en die leg ik dan zelfs nog een 50 cm van het stopcontact vandaan, een beetje paranoide ik weet het, maar toch veilig gevoel :D

Daarom trek ik ook altijd de hoofdstekker eruit, en die leg ik dan zelfs nog een 50 cm van het stopcontact vandaan, een beetje paranoide ik weet het, maar toch veilig gevoel :D

nee hoor helemaal niet paranoide :D die hoofdstekker vanmij
verdwijnt in een kluis :dubbel:

Dit lijkt me ook wel handig en niet al te duur. Scheelt iig een aantal kabels door je kamer en heeft nog een ingebouwde lamp voor je rack.

Of deze.. met filter etc...wel duur..

trouwens , soms heb je ook dat er meer dan 220 door
het stopkontakt gaat en dat kan ook schade veroorzaken ;{

zelf heb ik een phonic ppc9000e power conditioner (wil er nog een bij)
en daar aan twee stekkerdozen (conrad, kunststof, stevig, 12 uitgangen, veel ruimte tussen de uitgangen)

stekkkerdozen met schakelaar vertrouw ik niet meer sinds zo'n ding voor mijn neus wegsmolt en alles uitviel (okee, het was een goedkoop ding, maar toch)

Ik heb een APC Surge Arrest.
5 aansluitingen en een overspanningsbeveiliging met grote switch.
Daarop zit mijn PC met 2 TFT's en 1 schakeldoos met switch. Achter die schakeldoos zitten dan weer meerdere andere. Op deze schakelaar schakel ik in 1x mijn hele studio uit (behalve de PC dus).

Mijn andere stekkerdozen zijn geen Gamma trouwens, maar Hema. Met schakelaar en een aantal ronde en platte stopcontacten. Daar heb ik er in totaal 4 van, en die zitten bijna allemaal helemaal vol.

Totale afgenomen vermogen van de studio is circa 500W.

Attachments

• APC surge arrest.png
    APC surge arrest.png
    40,2 KB · Bekeken: 107
Heb hier 2 stekkerblokken met 6 uitgangen, schakelaar en overspanningsbeveiliging van ongeveer 15 euro p/s als ik t me goed herinner. Ik vraag me wel eens af hoe goed die overspanningsbeveiliging werkt. Zit ook nog een 'reset' knop op, die eigenlijk niets doet (maar misschien werkt dat alleen als ie daadwerkelijk een keer een spanningspiek heeft opgevangen).

Opzich doen ze het prima, en op dit moment denk ik ook niet dat het heel zinvol is om duurdere aan te schaffen, aangezien ik verder toch geen randaarde heb op mn stopcontacten waar deze stekkerblokken ingaan. (misschien een gekke gedachte, maar toch ;))

alles hangt hier aan een ongeaard stopcontact met n stuk of 5 verdeeldozen.... moet toch maar eens een goed geaard stroomnet aanlegen in mn hok...
als ik niet in mn hok ben gaat de stekker eruit iig... :)
owja, als ik mn ouwe 19 inch crt met de vlakke hand van mn handen aanraak krijg ik me soms dikke opdonders... :peukie:

in de meeste huizen heeft niks overspannigsbeveiliging..... alle tv's , radios, enz hebben er nooit last van gehad

was n periode hier dat met de minste bliksem alle tv's en radio's en alles in de straat kapot gingen, elke keer raak in dezelfde 3 straten..

Back