Otlen
Lid
Daarom schreef ik ook gamma kwaliteit, mag hema, trefcenter, obi, praxis, aldi etc. zijn.Mijn andere stekkerdozen zijn geen Gamma trouwens, maar Hema
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daarom schreef ik ook gamma kwaliteit, mag hema, trefcenter, obi, praxis, aldi etc. zijn.Mijn andere stekkerdozen zijn geen Gamma trouwens, maar Hema

Stroom is gewoon stroom
Dus...![]()
..........16a stroom door een slecht gestript draadje is ook gewoon stroom, maar op den duur ook een goed voor een fijne bbq.
Wat bedoel je met een slecht gestript draadje...?

Bedankt Kraan, da's duidelijk.
Nog een paar concrete vragen eraan geknoopt:
Ik moet volgende week een aparte groep voor de studio op de kast (laten) aansluiten. Ik heb nog van die stugge, dikke grijze (grond?)kabel liggen die ook buiten gebruikt kan worden. Ik neem aan dat het goed is om hiermee vanuit de kast een dubbele contactdoos (ook zo'n grijze met klepjes) de studio in te brengen?
Als ik dan daarop bijv. 1 meervoudige Brennenstuhl doos met beveiligingen prik (zie onderaan bericht voor de specs.) en dan in elk van de punten daarvan een andere verlengdoos steek (bijv. van die witte Praxis en Hema dingen) met de gear erin is dan alles toch goed beschermd door die Brennenstuhl? Die kan trouwens 16 Ampere en max. 3680 Watt aan, en daar kom ik zeker niet aan.
(Ik bedoel in elk van de Brennenstuhl contactpunten 1 witte verlengdoos met daarin in de gear. NIET witte verlengdoos in witte verlengdoos in witte verlengdoos etc.)
De kast heeft trouwens ook aardlekschakelaar en ik kan er ook een automatische zekering in zetten.
In het kort:
Kast > 1 groep met een dikke kabel en een goede dubbele contactdoos de studio in > daarin een meervoudige Brennenstuhl doos > daarin per contactpunt een goedkopere contactdoos > daarin de gear.
De specs van die Brennenstuhl zijn:
Master/Slave-functie (WAT IS DIT?)
Stabiele behuizing van geëloxeerd aluminium
Stopcontacten in 45°-opstelling
Voedingsspanning 230 V~
Nominale stroom 16 A
Max. belastbaarheid 3680 W
Automatische beveiliging 16 A
2-polige, verlichte netschakelaar
3 m hoogwaardige netkabel 3G1,5 (vervangbaar)
Overspanningsbeveiliging
4 stopcontacten met permanente voedingsspanning
"Geniet van het goede gevoel dat u uw computerapparatuur optimaal heeft beschermd. Want deze stekkerdoos biedt u niet alleen perfect beveiligde voedingsspanning. Ook analoge en digitale communicatiekabels en coaxiale antennekabels zijn met deze stekkerdoos uitstekend beveiligd. Zelfs gigantische ontkoppelingsstromen tot 120.000 A worden door uw Premium Protect Line probleemloos verwerkt. Niet alleen op het werk, maar ook thuis biedt de professionele bliksembeveiliging een perfecte beveiliging voor uw hoogwaardige TV- en HiFi-componenten."
Kost bij Conrad 133 Euro, maar goed, een enkele opdonder door een synth., module of monitor etc. levert natuurlijk al snel veel meer schade op.
Lang verhaal, sorry daarvoor. Uitleggen en compact formuleren zijn niet m'n sterkste punten.![]()

master slave = het apparaat wat je in de master heb zitten schakelt bij inschakeling de rest van de stop contacten aan.
Dus heb jij je pc in het master contact zitten, dan zodra jij je pc aanschakelt, schakelen de overige contacten mee aan. Ik zou dit zelf niet willen hebben ik zet liever alles 1 voor 1 alles aan (synths > mixer > monitoren) Dat kun je natuurlijk als nog doen nadat alle slave contacten aanspringen maar dan is het een beetje overbodig.
Je stugge kabel (vmk nog wattes) is oke om spanning binnen je studio binnen te halen. in feite kun je dit gebruiken als oplossing voor de normale 3x spannings draden die je door een 3/4 kwarts buis zou trekken.
Ik weet niet hoe je die stugge kabel je studio in wil krijgen ?
Maar als je dit door een bestaande buis in de muur wilt trekken (bijv een stopcontact wat je niet gebruikt) dan kun je beter 3x normale spannings draad er door heen trekken (blauw bruin aarde) want zo'n stugge kabel trek je 2 a 3 meter door een buis heen en daarna is het een hel en verder kom je niet (die kabel is dus ook inderdaad bedoeld als isolatie voor waar je geen 3/4 kwarts buis hebt) tenzij je die stugge kabel over de vloer in het zicht naar je studio wilt hebben lopen ?
succes
Wat ik zo'n ellende vind is dat apparatuur met externe voedingen vaak een voedingsblok met stekker in één hebben. Vaak is dat ding zo lomp dat je in jer verdeeldoos niets naast zo'n voedingsblok kunt steken. Zijn er geen verdeeldozen die iets meer ruimte hebben zodat je geen stopcontacten verliest?
ik gebruik alleen nog maar deze
![]()
Surge Guard PW-3100
kost me 5 euro / stuk
zelfde prijs als een 6-aansluitingen zonder overspanningsbeveiliging