Stekkerdozen/verdeeldozen

Stekkerdozen/verdeeldozen

• Gamma kwaliteit

Stemmen: 29 48,3%
  • Gamma kwaliteit met overspanningsbeveliging

Stemmen: 17 28,3%
  • Zware kwaliteit met overspanningsbeveiliging

Stemmen: 12 20,0%
  • Professionele 19" rack apparatuur

Stemmen: 9 15,0%

• Totaal aantal stemmers
    60
geloof het maar, ik heb mij al ingekocht.
alle synth's de deur uitgedaan , in ruil voor een ticketje tibet, first class mega ark5 !

:okdan:

:kimono:

Ik gebruik sinds kort deze:

Superhandig met afstandsbediening! zo hoef ik niet voortdurend onder mn tafels te kruipen! Alle kabels zitten mooi weggewerkt.

conserveSurge_w_lines.jpg

Voor de liefhebbers: http://www.belkin.com/nl/conserve/features/

Bij dat ding zit apparatuurgarantie tot € 150.000. Wat betekent zoiets? Geldt dat ook voor blikseminslag?

Ik heb allemaal van die grote HEMA verdeeldozen, waar je tenminste een paar adapters in kwijt kunt. Alles in ster naar 1 blok dat aan 1 WCD zit. Als ik klaar ben zet ik alle apparaten uit, stekkerblokken uit, en als laatste de stekker uit de WCD.

Als het bliksemt ga ik met een biertje en de lichten uit naar buiten kijken.

Laatst gewijzigd:
Bij dat ding zit apparatuurgarantie tot € 150.000. Wat betekent zoiets? Geldt dat ook voor blikseminslag?

Ja, dit geldt ook voor blikseminslag.
In principe is het zo dat als het toestel niet werkt zoals het hoort en toch een spanningspiek doorlaat (die je niet zelf veroorzaakt hebt!:D) waardoor de aangesloten toestellen stuk gaan, dan betaalt Belkin deze terug, tot maximum €150.000.

Er zijn wel strikte voorwaarden, zo moet elk aangesloten toestel geaard en goed aangesloten zijn. Ook zijn er een hele hoop uitzonderingen: als je bijvoorbeeld je tv hebt aangesloten, maar de bliksem treft je tv via je coax-kabel (die dus niet via de stekkerdoos gaat), dan vervalt de garantie. (omdat dan niet je stekkerdoos aan de oorzaak ligt) Hetzelfde bij de netwerkkabel voor je pc, etc... Dit kan je vermijden als je tussen al je andere soorten kabels ook een spanningsbeveiliger aansluit.

Bovendien moet je natuurlijk ook de waarde van de toestellen kunnen aantonen, facturen en bonnetjes bijhouden dus.

Overstroming, aardbeving of een kudde hooligans die door je studio stormt zijn uiteraard niet voldoende. Het moet gaan om het onvoldoende opvangen van spanningspieken.

Nu ik er eens over nadenk:
Stel dat het onweert, en je in je studio alle stekkers lekker hebt uitgetrokken behalve de netwerkkabel van je pc.
Lightning strikes, alles mooi beschermd, behalve je netwerkkabel, waardoor je pc bijgevolg ogenblikkelijk gefrituurd wordt. Nu komt the fun part: langs de audiokabels wordt je patchpanel en of mixer gefrituurd, en vervolgens ... al de rest!

Laatst gewijzigd:
je kan ook je studio op zijn Faraday's bouwen in een oude bankkluis met daarin een eigen stroomgenerator op diesel.
Het valt te overwegen.

Ach de zuurstof zal snel op zijn in die kluis ( de airco valt ook uit) .. dus het brandje blust zichzelf ;)

Garantie vervalt ook voor geaarde apparaten als er een niet geaard apparaat tussen zit?

Excuus, heb de kleine lettertjes eens nagelezen; de stekkerdoos zélf moet op een geaard stopcontact zitten, over de aangesloten toestellen wordt niks vermeld. Het opvangen van een spanningsverschil moet ook gebeuren vóór de aangesloten toestellen, dus of deze aarding hebben of niet speelt volgens mij geen rol.

Excuus, heb de kleine lettertjes eens nagelezen; de stekkerdoos zélf moet op een geaard stopcontact zitten, over de aangesloten toestellen wordt niks vermeld. Het opvangen van een spanningsverschil moet ook gebeuren vóór de aangesloten toestellen, dus of deze aarding hebben of niet speelt volgens mij geen rol.

Bedankt.

Vandaag heb ik er ook een Brennenstuhl bijgekocht. Ik heb achter mijn APC Surge Arrest een stekkerdoos met schakelaar zitten. Daarachter zitten dan weer een aantal verdeeldozen. Echter als ik de schakelaar van de verdeeldoos wat langzaam schakelde, trok deze een vonk en maakte sluiting, Dan klapte meteen de aardlek eruit. Zo zat ik dus afgelopen weekend ook weer eens in het donker na het uitschakelen(!) van de studio (+30 apparaten, nog ex. de PC).

Nu heb ik ervoor gekozen de studio nogmaals in tweeën te verdelen. Achter de APC zit nu de Brennenstuhl met 2 groepen van 4 stekkeraansluitingen, elk van de 4 achter 1 schakelaar. Nu heb ik én nog wat stekkeraansluitingen vrij, én schakel ik na de PC de studio in 2x in, in plaats van in 1x. Hopelijk gaan we nu niet meer 'door het donker'.

Back