Home studio

mathijsluijten

Nieuwkomer
Hallo,

ik ben een singer/songwriter en ik ben de laatste 2 jaar bezig geweest met opname apparatuur te verzamelen.

Ik heb op het moment:
-Apple Macbook
-Roland Juno D synthesizer
-Samson G-track usb microfoon
-Alvarez PD-85SC AV
-Marshall Valvestate s80 ( met stereo output):mega:

Met deze apparatuur kan ik voorlopig vooruit. Ik ben nu aan het oefenen met logic studio alleen voor opnamens met mijn microfoon heeft mijn kamer niet de juiste akoestiek... en ik heb nou niet echt het budget en ruimte voor een kamer in kamer studio...;{ Dus wilde ik vragen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik zat zelf te denken een hoek van mijn kamer te bekleden met geluids dichte platen en vloertapijt zowel op de vloer als muur als plafon.

Maar ik weet niet of dit zal zorgen voor een goede droge opnamen. Ook staat er een verwarming op mijn kamer. Hoe kan ik zorgen dat deze te weinig meetrilt? moet ik deze afdekken? Ik hoop echt dat er iemand mij hiermee kan helpen want ik kan niet wachten de laatste stap te zetten naar een eigen homestudiotje! :halleluja En als iemand zoiezo nog tips heeft i.v.m. het bouwen van een eigen homestudio, ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,
Mathijs Luijten :okdan:

Dag Mathijs,

Voor een isolatie , ik weet niet of he echt gaat helpen maar ik kan toch maar proberen :p

Mss moet je een hoekje in je kamer maken waar je micro enzo kan staan goed izoleren dat hoekje en dan afsluiten meet een matras (gewoon om op te slapen )
Heb het ooit eens bij mtv crips gezien , was nogal raar maar hij beweerde dat het zeker zo goed isoleerde als al dat isolatie materiaal...

dus moest je nog een oude matras hebben :p kan je het mss eens proberen.

Groetjes

Bericht door een moderator:
even wat leesbaarder gemaakt, je mag aan het einde van het tekstvak gewoon doortypen ;)

Akoestiek, daar hebben we al een aantal threads over gehad. Hoe gek wil je het maken qua budget?

Wat je zou kunnen proberen in ieder geval zijn basstraps en dingetjes als deze: http://www.realtraps.com/products.htm - da's wat goedkoper - maar gewoon maar dingen gaan bouwen is ook niet echt nuttig, er komt wel wat rekenwerk bij kijken. Maak anders ook even een schets van je ruimte.

Zoek even rond op "akoestiek" hier en je zult vast een hoop materiaal vinden :).

haha toeval matthijs, ik woon kleine 10 km van je vandaan, loon op zand om precies te zijn. Misschien is het handig op de SM Pro Audio Mic Thing te kopen en die om je mic heen zetten. Dan ist zoiezo droger en geen last van reflecties als je hem goed in een hoek zet en misschien je kachel afdekken is geen slechte zaak misschien oud laken bijvoorbeeld.. succes

Back