Fruity 8 is gereleased.

FIT is een soort van strech functie.

79pv.png

Het gaat om pijl 1

ok.
dat handmatig stretchen bij FL snap ik zowiezo helemaal niet.

Als ik iets wil strekken dan zorg ik dat het tijdinformatie heeft (kun je evt ook zelf maken), dan doet hij het verder geheel vanzelf.

@ Thompson

Dank je wel voor het supersnelle antwoord! Ik denk wel dat ik er iets mee kan, ziet er heel logisch uit. Vanavond gelijk testen als ik thuiskom en hopen dat ik de weg niet nog eens kwijtraak hihi.

Hoe doe je dat dan?
Als ik me niet vergis:
- sample laden
- channel settings window rechts klikken en in het menu kan je dan kiezen voor detect tempo

Attachments

• FL.bmp
    1,1 MB · Bekeken: 144
Het ligt eigenlijk heel voor de hand, maar ik zal het toch ff uitleggen..

Dit doe ik met loops en dergelijk waarvan ik de snelheid niet weet:

Je laat die sample in een (leeg) project (En je zet deze op 100% volume, i.v.m. kwaliteitsverlies)

Je gooit er een kick onder of je zet de metronoommeter aan. En vervolgens pas je de snelheid aan zodat ze goed bij elkaar passen.

Vervolgens exporteer je de loop (zonder andere geluiden), maar dan met de functie "acidtized" bij het renderen. Nu slaat hij hem op met tempo informatie. En kun je hem de volgende keer als sample met tijdinformatie gebruiken.

Drumloops en dergelijke kun je vaak net zo makkelijk in de slicer/slicez gooien.

weet ik niet.

Het kan ook met Edison,
en dan F2. Kun het tempo ook instellen en detecteren.
(vervolgens de sample dragen naar FL en je hebt de zelfde sample maar nu met time informatie).

Back