Fruity 8 is gereleased.

Dat doet hij wel.
kijk maar op zijn banner op z'n youtube kanaal

AARGH.. shit ja... Op dat filmpje lijkt het of hij nog best kan spelen.. dat wel.. Maar.. is dat wel echt? En die kop man... Pff :W

En dat nu ik serieus aan het denken ben FL 8 te kopen...

[EDIT]

Ik denk eigenlijk (pas NA het zien van de filmpjes) dat dit toch wel positieve publiciteit is. De sukkels denken dat FL Studio makkelijk is om goede muziek te maken, en de meer ervaren kijkers zien dat hij wel degelijk weet hoe je dingen moet doen.

Geen idee of het ooit mogelijk is in FL. Maar ik mis een beetje dat ik de play/stop/pauze/rec/rewind knoppen niet kan assignen op me cme uf.
Alleen de start en stop werken op het moment. Dat is natuurlijk omdat fruity m'n apparaatje niet ondersteunt of iets dergelijks. afijn, hoop dat het er ooit komt als het mogelijk is

Dat is natuurlijk omdat fruity m'n apparaatje niet ondersteunt of iets dergelijks. afijn, hoop dat het er ooit komt als het mogelijk is

Of iets dergelijks, want aan Fruity zou het niet moeten liggen.

Ofwel je bedient de transportknoppen via het koppelen van controllers aan de desbetreffende transportknoppen. (Zoals de pads van m'n MPD24 voor play/stop/rec etc)

Ofwel je gebruikt Midi Start/Stop messages (MME) om het transport te besturen (zoals de transport knoppen op de MPD24). Dat laatste ondersteund FL pas sinds versie 8.

De standaarden die dit regelen zijn niet door de makers van Fruityloops bedacht, maar bestaande protocollen waar zij (FL, Akai, CME) voor kiezen om die te ondersteunen. Aangezien de MPD24 en FL8 nu opeens hetzelfde protocol ondersteunen, werkt het ook opeens.

Maar het staat of valt soms wel bij het feit of het protocol volledig wordt ondersteund. Als het op de CME niet, of half werkt, dan lijkt me eerder dat CME de kantjes je eraf loopt om het toch vooral allemaal zo goedkoop mogelijk te houden. (ja clichee, maar uiteindelijk krijg je toch altijd wat je wilt of kunt betalen. Verder niets mis mee als je daar rekening mee houdt.)

En ja, ik had liever gehad dat de MPD24 de transportknoppen als gewone midi messages zou uitsturen want dan was ie veel breder inzetbaar, maar ik ben allang blij dat ik niet meer naar de spatiebalk hoef te reiken en/of fl8 zo in record modus kan floepen.

L56 Floeping Out...

Geen idee of het ooit mogelijk is in FL. Maar ik mis een beetje dat ik de play/stop/pauze/rec/rewind knoppen niet kan assignen op me cme uf.
Alleen de start en stop werken op het moment. Dat is natuurlijk omdat fruity m'n apparaatje niet ondersteunt of iets dergelijks. afijn, hoop dat het er ooit komt als het mogelijk is

Het is al een hele tijd mogelijk, heb voor mn Axiom 61 een preset die die knoppen wel aanstuurd. Ik kan die transport knoppen met die Tascam controller aansturen.

Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het kan dus al wel een hele tijd. Het moet iig vanaf de midicontroller komen, dus je zult een CME preset moeten zoeken.

Het is al een hele tijd mogelijk, heb voor mn Axiom 61 een preset die die knoppen wel aanstuurd. Ik kan die transport knoppen met die Tascam controller aansturen.

Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het kan dus al wel een hele tijd. Het moet iig vanaf de midicontroller komen, dus je zult een CME preset moeten zoeken.

Dan werken de knoppen van de Axiom of Tascam waarschijnlijk NIET met MME Wordt pas sinds v8 ondersteund. Zie release notes. ;)

L56 Out...

Dan werken de knoppen van de Axiom of Tascam waarschijnlijk NIET met MME Wordt pas sinds v8 ondersteund. Zie release notes. ;)

L56 Out...

inderdaad
hier doen de startknoppen het zowel via MTC als MMC

Alleen start/stop? want die deden had al bij eerdere versies.
Of ook Rewind, record, loop, en dat soort knoppen?

Ligt eraan welk apparaat je gebruikt.

De MPD24 doet het met de dedicated transport knoppen (nou ja, knoppen....eerder knopjes) sinds versie 8. De knoppen van de MPD24 werken met MMC (en niet MME zoals ik hierboven volhou ;)) en daarmee doet alles het. Ook rewind en record. Voor versie 8 deed geen enkele transport knop op de MPD24 het.

Als een ander apparaat het wel deed, dan werken die knoppen waarschijnlijk met MTC.

Als een apparaat nog maar half werkt.....tja.....misschien zijn de overige transport knoppen te koppelen? Zo koppelde ik voorheen een aantal pads van m'n MPD24 aan de transport knoppen.

Ik geloof dat de nieuwere leden van de MPD serie ook geen MMC meer ondersteunen. Eigenlijk was de enige software die ik kon vinden en out of the box MMC ondersteunde loop Guru van fxPansion. Reason kan het b.v. ook niet.

L56 Out...

En waar kan je fl6 updaten naar fl8????????

Iemand toevallig een weet:confused:

Ja je hebt 2 soorten originele met licentie :P
Heb je hem in de winkel gekocht (dus in een doosje, met CD, etc) of heb je hem van flstudio.com gedownload, met my-flstudio blabla?

Uit een doosje bij een aankoop geluidskaart de phase88.

Nou, ik heb een vraag en hou er aub rekening mee dat ik nog steeds een absolute n00b ben :P. Ik begin FL8 steeds intensiever te gebruiken en loop nu tegen een probleem aan die ik in FL7 niet had (voor zover ik weet). Of het aan m'n instellingen ligt of mijn eigen domheid weet ik dus niet :dubbel:.
Ok, here goes...voorbeeld: In pattern 1 open ik bv. kontakt2, maak iets en zet dit op mixer track 1, dan begin ik in pattern 2, open ook weer kontakt2, doe m'n ding en zet deze op mixer track 2. Maar dan merk ik dat m'n pattern die ik op mixer track 1 gezet had ook opeens in mixer track 2 staat. En wat ik ook doe, alle kontakt2 patterns volgen elkaar naar dezelfde mixer track.
Dit kan toch niet normaal zijn? Als ik een baslijn in mekaar knutsel en een lead met dezelfde VST moet het toch mogelijk zijn om die aparte mixer tracks toe te wijzen om daarna de nodige effecten (eq, comp., etc) toe te voegen eigen aan het karakter van een baslijn of een lead?
Ik ben het even helemaal kwijt, help?!

Wat je in Fruity 4 nog had, de functie Fit, is deze nog weer aanwezig in FL 8 of is daar een goede vervanging voor in de plaats voor gekomen?

Een vriend van me werkt nog steeds met 4.5 en ik probeer hem er van te overtuigen dat ie moet upgraden maar hij kan niet zonder de fit functie.

@AngeFragile

Ik begrijp je niet helemaal zoals je het uitlegt.
In een pattern verwijs je namelijk niet naar een mixerkanaal, maar dat doe je in de wrapper/het instrument. Een instrument kun je dus gebruiken op ieder pattern.

Maar begrijp ik wel goed dat je twee verschillende NKI-files/(multi)samples wilt gebruiken in Kontakt?

Dat kan maar dan moet je "enable multiple outputs" instellen voor die VST (staat onder het 2e driehoekje in de wrapper).

Ook moet je een extra midi-outs aanmaken voor het tweede instrument (channel 2 en het midi port nummer moet overeen komen met de ingestelde poort van Kontakt).

@metatron
Wat deed die functie?

In Kontakt moet je dan de output toewijzen aan de verschillende loads...
De lead bv. output 1, de bass output 2..
De lead komt dan op het mixerkanaal dat ingesteld is in de wrapper, zoals bij elke vsti het geval is.
De bas, output 2 komt in dit geval in het volgende mixerkanaal.

Dit kan met alle VSTi met meerdere outputs.

Laatst gewijzigd:
Back