Fruity 8 is gereleased.

Verklaart waarom ik niet op google kon vinden dat het ook zo zijn. :D

Maar fruity is goed bezig, al heel lang.

inderdaad

de enige functie die ik nogsteeds mis is de freeze functie
maar de edison engine in v7 en de overige smart disable functies brengen je systemload toch flink omlaag

maar de edison engine in v7 en de overige smart disable functies brengen je systemload toch flink omlaag

Euhh, ja, mits je die opties gebruikt (wat ik meestal niet doe..). Heb sinds ik een snelle dualcore pc heb ook vrijwel geen last meer van cpu overloads gelukkig

EDIT @ Ramoonus: Zou kunnen, geen idee.

Hopelijk wordt met deze release FLstudio toch wat meer gewaardeerd door de grotere namen..

Euhh, ja, mits je die opties gebruikt (wat ik meestal niet doe..). Heb sinds ik een snelle dualcore pc heb ook vrijwel geen last meer van cpu overloads gelukkig

smart disable staat tegenwoordig standaard aan dacht ik

ik begrijp die functies nog steeds niet als je een wav opslaat. je hebt bepaalde opties die je kan kiezen voor het opslaan...

markers etc.

Die Sysex CC's en NRPN's werden lange tijd ondersteund, iig ik kon in FLStudio 6 al m'n synth via m'n scherm controllen of een VST via m'n synth..

Er staat dat het nu SYSEX input ondersteunt... Da's wat anders dan MIDI CC's en NRPN's hoor...

Er staat dat het nu SYSEX input ondersteunt... Da's wat anders dan MIDI CC's en NRPN's hoor...

Sorry, was even met iets in de war inderdaad.

Sonja Bakker beveelt juist veel Fruit aan.

maar ontopic..
Ik heb zojuist het knopje delay compensation ontdek op de rendering. Waarvoor is dat precies?
Om de delay te compenseren :P

volgens de manual:
Delay compensation - Applies only to WAV files. ON: Strips any PDC delay from the rendered WAV. Use this when start/end-timing is critical in the rendered WAV (when making loops for example). OFF: An amount of silence equal to the Master channel PDC will be added to the start of the WAV and the same again removed from the end.

Ik had graag gewild dat je de envelop's van de fruity sampler wat nauwkeuriger zou kunnen instellen.

Jazper bedoeld waarschijnlijk de envelope voor de volume en filter instellingen op de sampler zelf niet de automation events.

Is het nu in Fruity 8 EINDELIJK mogelijk om meerdere outputs te gebruiken van vst synths en samplers? Of nog steeds niet :(

Jazper bedoeld waarschijnlijk de envelope voor de volume en filter instellingen op de sampler zelf niet de automation events.

Is het nu in Fruity 8 EINDELIJK mogelijk om meerdere outputs te gebruiken van vst synths en samplers? Of nog steeds niet :(

staat niks van in de changelog :(

Kan al lang hoor. kwestie van enable mutliple outputs aanklikken in de wrapper van de synth (linksboven)

Super. Ja ik ben ook geen FL Studio gebruiker maar een vriend van me die ik help met zijn muziek klaagde hier steen en been over en ik vond het zelf ook lastig als we bij hem muziek maakten. Dit is fijn om te horen.

Back