Fruity 8 is gereleased.

Kan al lang hoor. kwestie van enable mutliple outputs aanklikken in de wrapper van de synth (linksboven)
owja
:stupid
en dan kies je bv mixerspoor 2
dan komt VSToutput nr 2 (stereo 3/4) op mixerspoor 2+1
etc

Met de nieuwe bijgeleverde Slicex kun je loops slicen en deze slices vervolgens naar een stuk of acht verschillende effect kanalen sturen.
Dat is echt geweldig.

Alleen nog steeds geen midi effect plugins.
Zoals vsti-arpregiator. Of kan dat nu ook wel?

Laatst gewijzigd:
Ja, in de sampler en wrappers op de laatste tabblad.
Maar daar kun je alleen maar van die standaard patroontjes kiezen, maar die wil ik vaak juist niet.
Ik heb liever een arp zoals in de Albina of Sylenth1 zit, met steps.

Ja, in de sampler en wrappers op de laatste tabblad.
Maar daar kun je alleen maar van die standaard patroontjes kiezen, maar die wil ik vaak juist niet.
Ik heb liever een arp zoals in de Albina of Sylenth1 zit, met steps.
yep :)

zelf een arp tekenen

midi spoor maken
als quantisise-soort de arp kiezen
dan is alles mogelijk

bedoel je niet met choppen in de pianrol? Zo doe ik het nu ook wel eens.
Maar ik wil er juist mee kunnen spelen zoals in die synths kan die ik net noemde.
Dus gelijk vanaf m'n toetsenbord.
(verder niet echt een groot gemis, ik pak wel een synth die het wel kan).

bedoel je niet met choppen in de pianrol? Zo doe ik het nu ook wel eens.
Maar ik wil er juist mee kunnen spelen zoals in die synths kan die ik net noemde.
Dus gelijk vanaf m'n toetsenbord.
(verder niet echt een groot gemis, ik pak wel een synth die het wel kan).

choppen bedoel ik idd

kijk, das mooi :koffie:

vanavond eens uitproberen :dj:

omg, hoe heb ik dit niet kunnen weten! :stupid
vanaaf eens even snel binnen halen en lekker fruitig aan de gang gaan. :mega:

ipv slap lullen wil ik nou eens bewijs horen!
en dan het liefst in dit topic;
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=937913

dat jij het kinderspeelgoed vind is jouw mening, maar je maakt er in deze topic geen vrienden mee
hoezo vind je het kinderspeelgoed?
omdat je met de stepsequencer makkelijk drumpatterns kan programmeren?

Iemand op z'n zere teentjes getrapt.
Jij mag mij het tegendeel bewijzen met jouw slap gelul Ramoonus.
Kan het niet vergelijken want heb FL al een tijd geleden verwijderd en ben ook absoluut niet van plan het ooit nog aan te schaffen. Voor mij dus geen FL meer want ben het vertrouwen in dit product kwijt. Ik baseer dit trouwens op de vorige delen. De sequencer vind IK ronduit bagger en heeft niet de flexibiliteit van bijvoorbeeld Ableton. Ben vroeger ook begonnen met FL maar weet nu wel beter.

Enfin ik zal er niet verder over uitwijden om verdere discussies te voorkomen.

Ik geef de voorkeur aan Ableton. That's it!

Laatst gewijzigd:
Iemand op z'n zere teentjes getrapt.
Jij mag mij het tegendeel bewijzen met jouw slap gelul Ramoonus.
Kan het niet vergelijken want heb FL al een tijd geleden verwijderd en ben ook absoluut niet van plan het ooit nog aan te schaffen. Voor mij dus geen FL meer want ben het vertrouwen in dit product kwijt. Ik baseer dit trouwens op de vorige delen. De sequencer vind IK ronduit bagger en heeft niet de flexibiliteit van bijvoorbeeld Ableton. Ben vroeger ook begonnen met FL maar weet nu wel beter.

Enfin ik zal er niet verder over uitwijden om verdere discussies te voorkomen.

Ik geef de voorkeur aan Ableton. That's it!
waarom begon je dan uberhaupt
:bekdicht:

ik moet beginnen te bewijzen dat het niet zo is?
dacht het even niet!

Ramoonus ik geef een mening, zonder dat ik met bewijzen moet komen. Kom zeg! Ieder zijn ding. :okdan:

De sequencer vind IK ronduit bagger en heeft niet de flexibiliteit van bijvoorbeeld Ableton.

Ik zie (puur ter informatie) dat het sequencer gedeelte (playlist) ernstig vernieuwd is in FL 8. Misschien wel interessant om even naar te kijken.

Ergens vind ik het wel oneerlijk dat je FL Studio afkraakt terwijl je vergelijkt met een oude versie. Aan de andere kant is dat ook puur jouw pakkie an. Maar kijk voor de gein is naar die sequencer (en de rest van de changelog) en je zal je oordeel wellicht een klein beetje aan moeten passen.

Maar de boodschap is duidelijk; mario vind FL Studio niks. En daar kan ik helemaal in komen.

Ik vind FL Studio iets hebben, maar er knaagt iets aan me.. wat zegt, het is amateuristisch. Ik weet niet waarom. Want stiekem vind ik het wel een hele vette DAW :bekdicht:

Er zijn altijd mensen die hun ongezoute en ongevraagde mening
moeten spuien zonder het duidelijk te beargumenteren.

Hij valt in dit rijtje :

Dell computers zijn kut
Botehammen met pindakaas zijn lekker
Sasha de Boer is een mooie vrouw
Fl Studio is speelgoed

De playlist is qua uiterlijk en fucntionaliteit niet zo veel veranderd ten opzichte van 7. De twee velden zijn omgedraaid. Maar dit kun je ook terug zetten bij view.

Dat wat aan jou knaagt is misschien het oude imago van Fruity loops. Het begon ook als een speeltje.

FL studio is in eerste instantie bedoelt voor elektronica producers die veel gebruik maken van virtuele instrumenten. En dat past perfect in de trend van de toenemende populariteit van VST's (wat volledig terecht is overigens gezien de ontwikkelingen van VST's). VST's hadden eerst ook een matig imago, maar ik zie nu vaak posts van mensen die hun hardware te koop zetten omdat ze voor vritueel kiezen.

De playlist is qua uiterlijk en fucntionaliteit niet zo veel veranderd ten opzichte van 7. De twee velden zijn omgedraaid. Maar dit kun je ook terug zetten bij view.
Ah oke, alleen screenshots gezien.. dus..

Dat wat aan jou knaagt is misschien het oude imago van Fruity loops. Het begon ook als een speeltje.
Ja precies.. ik denk dat dat het is. Ik bedoel, ik kan me niet voorstellen dat ik trots tegen iemand kan zeggen dat ik FL Studio gebruik (laat staat Fruity Loops uitspreek :P). Ik ben in elk geval blij dat Fruity uit de naam weg is.

kijk maar op het plaatje, op zijn site, op zijn Youtube kanaal.

Oja idd... Nouja, hij schreeuwt in elk geval niet van de daken dat hij FL studio gebruikt... Maar in zijn geval wil ik het wel graag Fruity Loops noemen (met de verwijzing naar het niet fruitige engelse woord Fruity).

Back