opnemen

Fokke

Ingeburgerd
Hallo, kan iemand mij helpen met het zoeken naar het meest perfecte
opname apparaat?
Ik ga helemaal uit mijn dak met het editten/freaken/tweaken
van geluiden op mijn synths (met mijn Ensoniq Sq80, SqR, Vermona MKIII,
Korg Electribe EMX, Kawai K1, K4, Yamaha cs2x, an1x en andere speledingetjes)
Ik componeren/arrangeer met een gekraakte Cubase Vst (ik geloof 3.2)
op een ouwe powermac, werkt als een speer, staat als een huis.
Van mijn Cubase doet het audio gedeelte het niet, alleen midi, maar crashed nooit. Ik ben erg blij dat alles werkt dus dit zou ik graag zo houden.
Alleen het opnemen doe ik erg omslachtig, ik neem alles op een DCC-recorder op of op een DAT-recorder en heb weer conversie-verlies bij het branden naar CD of i.d.
Nu is mijn vraag: Wat is voor mij het snelst/makkelijkst/best om aan te schaffen? Bijvoordeeld een Labtop met een harddisc recorder a la Protools,
of Reason of Ableton. Of bestaat er een losse HD-recorder die gewoon goed is met CD brander erin (die van Boss vond ik niet goed klinken, koud en ielig). Ik zoek iets wat makkelijk en goed werkt en niet te duur is natuurlijk, heeft iemand suggesties?

Hij heeft het over Cubase VST man dat is wel een oude versie hoor...bijna net zo oud als Cubase voor Atari en daar zeurt niemand meer over.

Over die gekraakte Cubase, het zit me ook niet helemaal lekker, maar dat komt omdat ik van iemand een Ouwe Mac kreeg met daarop die Cubase. Ik stam uit de tijd dat ik met een Atari werkte en die liep optenduur voordurend vast, vandaar. Oké ik ben een heler, maar ik ben zo verknocht met mijn ouwe Mac en dito Cubase, die loopt dus nooit vast! Kan iemand met nog steeds helpen met mijn vraag wat ik het best kan aanschaffen als opnametool of programma? Ik ben van plan een labtop aanteschaffen, nu zoek ik nog het beste Hardisc Recorder programma of iets dergelijks.
Voordat ik naar een winkel stap hoor ik het liefst wat onafhankelijke suggesties van iemand hier.

Back