13,5V adapter op 12V?

Resonance

Turn up the reso!
Ik heb een adapter te kort nu heb ik een adapter gevonden met 13,5V
Kan ik dit veilig gebruiken op een 12V gitaar pedaaltje?

Heb ff snel gekeken of t werkt en dat doet t, maar als ik m lange tijd 13,5 voed kan dat kwaad?

Vaak heeft een pedaal nog een eigen regeling voor de voedingsspanning ingebouwd. Het verschil tussen 13.5 en 12 is dan te verwaarlozen.
Als het functioneert, kun je als check alijd nog voelen of het pedaal abnormaal warm wordt, als het een tijdje aanstaat.

ja, 1.5 volt is echt te verwaarlozen.
Meestal geven de wat oudere orginele voedings adapters zelfs nog een stuk meer af.
Dus een adapter wat bij het pedaaltje hoort.
Na belasting zakt de spanning daarna weer een stuk terug.
Dit komt door de [brakke] opbouw van de gelijkrichting in deze adapter.

Pas wel op voor grote voedingen [ met meerdere Ampere's] en een te grote voltage.

ok bedankt, hoop dat jullie gelijk hebben :)

Als een pedaaltje echt te veel stroom krijgt wat gaat er dan kapot, en is t makkelijk te repareren?

Dat hangt van het pedaaltje af natuurlijk, misschien kun je ons deelgenoot maken van je kennis omtrent het type en merk. Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je er altijd nog twee dikke diodes tussen solderen om zodoende 1.5 volt kwijt te raken...

Dat hangt van het pedaaltje af natuurlijk, misschien kun je ons deelgenoot maken van je kennis omtrent het type en merk. Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je er altijd nog twee dikke diodes tussen solderen om zodoende 1.5 volt kwijt te raken...

een pedaal gebaseerd op de ibanez ts-808

ik durf t eigenlijk toch maar niet aan ..

binnekort maar ff wat adapters bij kopen

Laatst gewijzigd:
Back