Bovenburen hebben last van onze muziek, wat nu?

Je kunt er overigens ook 'officieel' je beroep van maken via de KvK en de belastingdienst. Dan wordt het namelijk al een heel ander verhaal juridisch gezien. De herrie die je dan maakt is in het kader van uitoefenen van je beroep i.p.v. zogezegd je eigen plezier.

Je kunt er overigens ook 'officieel' je beroep van maken via de KvK en de belastingdienst. Dan wordt het namelijk al een heel ander verhaal juridisch gezien. De herrie die je dan maakt is in het kader van uitoefenen van je beroep i.p.v. zogezegd je eigen plezier.

Inderdaad, dan moet je een hinderwet vergunning aanvragen die je niet krijgt omdat het niet de bedoeling is bedrijfsmatige activiteiten van uit je huis te plegen waarbij je overlast veroorzaakt aan je woonomgeving.

Overigens maakt het tijdstip niets uit. Geluidsoverlast is geluidsoverlast.

Dat ligt meer genuanceerd. Het is een heel verschil of je afspraken hebt met buren, zodat je bijvoorbeeld weet dat je bijvoorbeeld na 22:00 geen last meer zult hebben/maken. Of dat je geen afspraken hebt en maar moet hopen dat die buren (of jijzelf) zich aan bepaalde fatsoensnormen zullen houden. Dan heb je dus sowieso nooit rust in je donder omdat je er nooit van op aankan wanneer de "rust-uurtjes" zijn. Iedereen heeft rust nodig, gewoon omdat het gezond is. En omdat zoveel mogelijk voor iedereen acceptabel te maken zijn er de algemene normen van "niet na 22:00 uur" en "niet op zondag" etc. etc. Als iedereen zich daar een beetje aan houdt dan heb je weinig wrijvingen, denk ik.

ikzelf ben al bij de woningbouw-vereniging moeten komen,met mijn boven-buurman.Ik doe s'nachts geen oog dicht,omdat zijn wasmachine en centrifuge combinatie staat te denderen.de hele woning trilt bij mij.dit heb ik nu toch zeer goed terug weten te dringen.wat de woningbouw-ver.wel zei,is,dat ze niets tegen LEEFGELUIDEN,kunnen doen.daar moest ik maar mee leren leven.
ik heb nu de afspraak met boven -buurman,de sloffen aan,en s'avonds na 22.00 rustig zijn
maar het blijft irritant,dat constante gedreun

Nou ik heb ooit wel eens last gehad van de bovenburen. Bij ons hier in de stad heb je een Geschillencommisie.

Na een melding waarbij vervolgens een brief werd gestuurd van de Commissie is het direct opgehouden. Maar je moet wel natuurlijk pogingen hebben gedaan om tot een (eventueel) akkoord te komen met de desbetreffend persoon. Zelf heb ik 4 keer moeten aanbellen en bij de laatste keer gezegd dat ik iemand zal in schakelen, een geschil.

Succes!

Back