ditto.. ik heb helaas sinds 1 jaar ook tinnitus. mensen, kijk uit met die levels als je zit te freaken!Maar wat zou ik het fijn vinden om die piep kwijt of zachter te horen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ditto.. ik heb helaas sinds 1 jaar ook tinnitus. mensen, kijk uit met die levels als je zit te freaken!Maar wat zou ik het fijn vinden om die piep kwijt of zachter te horen
Dat zou kunnen wijzen op iets anders dan gehoorbeschadiging. Het gehoor is namelijk meer dan alleen maar een stel oren: normaal gezien wordt alles wat onze oren opvangen gefilterd door het brein, waardoor alleen zinvolle informatie aankomt in ons bewustzijn. Sommige ontwikkelingsstoornissen (ADHD, Asperger, ...) zorgen er echter voor dat die filter te veel doorlaat, dus ook zinloze details. In dat geval kan het wel eens moeilijk worden om in lawaaierige omgevingen een gesprek te voeren: het lawaai komt namelijk even hard door als het gesprek.
Hiermee geef je zelf eigenlijk al aan dat er met je oren niks mis is. Integendeel, je gehoor is buitengewoon gevoelig. Ga asjeblieft nooit denken dat je je iets inbeeldt... Dit is een bekend fenomeen en je bent zeker niet de enige die hier last van heeft!![]()
je brein filtert, niet je oren. dat filteren gaat fout in het brein door onbalans van bepaalde chemische stoffen in het brein.Alle info komt even belangrijk door, zonder selectie waar je op wilt toe spitsen.
is dus wel anders dan het beschadigen van gevoeligheden van geluidsbanden.

Dus de bus die buiten rijdt hoor je met net zoveel impact als de tv en radio die aan staan én bovendien het gesprek met je buurman, waar je eigenlijk op wilt focussen.
Ik lees dit op die site:
Klopt dat? Want volgens mij geeft het toch meer effect als ik oordoppen in heb en dan mijn koptelefoon met 30dB demping opzet, dan als wanneer ik alleen mijn oordoppen in hebHet is zinloos om meerdere beschermingsmiddelen tegelijk te dragen omdat het effect niet vergroot wordt.

Ik lees dit op die site:
Klopt dat? Want volgens mij geeft het toch meer effect als ik oordoppen in heb en dan mijn koptelefoon met 30dB demping opzet, dan als wanneer ik alleen mijn oordoppen in heb
Ik vraag me af of iemand me kan bevestigen of dit een vorm van gehoorbeschadiging is:Als ik me in hele stille omgevingen begeef, waar dus vrijwel niets te horen is, hoor ik zeer zacht op de achtergrond een piep.. Maar het is geen piep als in een piep die je hebt als je net uit een discotheek stapt, maar hij is echt ongelofelijk hoog (Hztje of 15000/19000). Is dit een gehoorbeschadiging, en zo nee, wat is het dan wel?

Deze subjectieve tinnitus is zelden te behandelen met geneesmiddelen of een medische ingreep.Tinnitus gaat vaak samen met een gehoorverlies.
Soms kan de tinnitus ook worden gehoord door anderen. In dat geval spreken we van 'objectieve' tinnitus.

Tja, dat is een oude discussie...
Gewoon onwetendheid en ook onwetendheid omtrent hun eigen domheid
Waar ik me meer over verbaas en zelfs boos over word is het feit dat zaaleigenaren wel hun personeel oordopjes geven, dus zij zijn wetend, maar hun publiek onbeschermd laten. Dat is naar mijn mening misdadig. Dat geldt ook voor DJ's! Zelf oorpluggen in en het publiek laten lijden...
Wout

Het is toch allemaal gewoon te hard, man!Bij een concert en in een bar/club kan ik daar nog enigszins inkomen, maar het is natuurlijk van de gekke dat je tegenwoordig overal oordopjes mee naar toe moet nemen. Ik doe dat standaard wel en heb ze ook ingedaan de laatste twee keer dat ik de bioscoop bezocht. Het is toch compleet gestoord dat mensen met de vingers in de oren naar een film zitten te kijken...En dan bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.