yamaha ex5

RZB

Ingeburgerd
Ik ben van plan om een yamaha ex5 (nu nog met ouwde os) te kopen en hem te gebruiken als masterkeyboard (maar niet de sequencer). Nu las ik wat over midi problemen in het ouwde OS. Alleen kon ik niet vinden wat de problemen precies zijn. Zou iemand mij hier wat over kunnen vertellen.

Die problemen met midi is met timing. En dat de sequencer niet zo strak is. En nog wat dingen bij het editten van voices.
Als je presetjes aan't skippen bent merk je er niets van.

Maar als je een OS upgrade wilt zul je iets van 360 euro moeten dokken want die homo's van Yamaha willen er nu geld voor.

Bedankt voor de antwoorden. De problemen in de timing, is dit als hij een externe sequencer moet volgen?

Die problemen met midi is met timing. En dat de sequencer niet zo strak is. En nog wat dingen bij het editten van voices.
Als je presetjes aan't skippen bent merk je er niets van.

Maar als je een OS upgrade wilt zul je iets van 360 euro moeten dokken want die homo's van Yamaha willen er nu geld voor.
Misschien heeft Boemtsjak de laatste versie 1.14 wel in bezit. Las ergens dat hij een heel archief heeft. Ik heb 1.07 main en 1.06 TG, maar ik heb tot nu toe de sequencer nog niet gebruikt.

De laatste keer ben ik bij MSC in Beegden geweest waar ze het laatste OS ook hebben.
Eproms kan je wissen met UV en weer programmeren.

De laatste keer ben ik bij MSC in Beegden geweest waar ze het laatste OS ook hebben.
Eproms kan je wissen met UV en weer programmeren.

En wat kostten ze daar?

Back