Kurzweil PC3x iemand?

Nog een interessant filmpje, ik moet zeggen dat er te gekke geluiden uit de PC3 komen hoor!

Laatst gewijzigd:
Ik heb m'n pc3 net binnen. Vette synth!! Ik heb op het net een paar *.pc3 files gevonden die ik in de editor wil laden.
Wie weet hoe dat moet? Ik zie namelijk het formaat *.pc3 nergens staan?
Het zal vast iets simpels zijn.

Moeten die niet direct de synth in? via usb of xdcard?

Idd...Via de usb heb ik ze nu in de synth. Maar ik snap niet waarom de editor deze files niet rechtstreeks kan lezen.

Zou er nog een update komen van de PC3X met nog wat meer sounds??
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de bestaande sounds best goed maar er mogen wel wat meer "bread & butter" sounds bijkomen want de sound designers zijn toch wel de reden tot het succes van de Kurzweil (die qua technologie wel enigszins gedateerd is...). Het aantal sounds is nou niet echt imponerend en momenteel voelt ie een beetje als half af...(veel rare sounds en bijbehorende volume verschillen in de sounds etc.)

Ik neem aan dat je de draad over de komende release van de PC3K gevolgd hebt? Zoniet, dat wordt de ge-update versie van de PC3X. Voor de specs gewoon even googlen, op de website van Kurzweil kijken, Youtube bekijken of het draadje hier op SF nalezen. Mooie bak; ik kijk er al naar uit.

Alle extra software features die de pc3k krijgt zal de pc3x waarschijnlijk ook wel krijgen, maar het sample gedeelte wordt exclusief voor de pc3k.

Kurzweil PC361

Kurzweil PC361

Hé, hé.......mijne komt er "waarschijnlijk" volgende week aan....:okdan:
Besteld op 7 mei....
Nu is het schip aangekomen en wordt de boel "ingeklaard".....
(ik had overigens een PC3LE, maar die van mij had een hardware gebrek en is terug gegaan....vervolgens dus de 361 besteld)

Klanken zijn mij dus bekend, hoewel ik begrijp dat de 361 er wat minder heeft, komen misschien ooit in een update erbij.

Nog eventjes wachten dus....

gegroet,:doei:

robbie

Ik heb een Nord Stage maar baal ervan dat er geen mellotron in zit. Daarom vanmiddag even een PC3x getest.

Wat mij opvalt is dat alle pianosounds na een seconde niet mooi meer zijn. De eerste seconde na de aanslag van een noot is ie wel mooi. Daarna houdt de originele sample blijkbaar op en wordt de noot alleen maar uitgerekt.

Dat is nu precies waar de Nord Stage wel uitstekend is. De klank blijft mooi, ook na ettelijke secondes.

Is niemand dit opgevallen? Iedereen praat maar over die mooie pianosounds van Kurzweil, maar ik vind dit zwaar tegenvallen. Voorlopig toch nog maar even verder met mijn Stage....

foto:

attachment.php

attachment.php

Wat een lelijk ding, zeg!

Kwa uiterlijk vind ik de pc3le wel meevallen. Wat wel extreem tegenvalt is dat je totaal geen edit-mogelijkheden hebt in die synthengine. Ze hebben bijna alle parameters gestript zodat je alleen maar met voorgeprogrameerd cc's op de controlers parameters kan veranderen.

Ik kon dus niet eens dat vervelende tikje uit die rhodes weghalen met de attack.

Het wordt echt vreselijk tijd dat ze eindelijk eens een keer die rack-versie op de markt brengen.

Hé, hé.......mijne komt er "waarschijnlijk" volgende week aan....:okdan:
Besteld op 7 mei....
Nu is het schip aangekomen en wordt de boel "ingeklaard".....
(ik had overigens een PC3LE, maar die van mij had een hardware gebrek en is terug gegaan....vervolgens dus de 361 besteld)

Klanken zijn mij dus bekend, hoewel ik begrijp dat de 361 er wat minder heeft, komen misschien ooit in een update erbij.

Nog eventjes wachten dus....

gegroet,:doei:

robbie

Robbie,

Al nieuws van je PC361?

Wat me heel veel geholpen heeft met de werking van de PC361 zijn deze video's op de site van Kurzweil : http://www.kurzweilmusicsystems.com/Product.php?id=196 Even doornemen en je kunt direct aan de slag! ;)

Peter.

Robbie,

Al nieuws van je PC361?

Wat me heel veel geholpen heeft met de werking van de PC361 zijn deze video's op de site van Kurzweil : http://www.kurzweilmusicsystems.com/Product.php?id=196 Even doornemen en je kunt direct aan de slag! ;)

Peter.

Peter,

Klopt, die video's heb ik gedownload.....
Mijn PC361 is binnen, maar....C3 werkt niet en er zit een whoos, whoos en hoge piep in;{....( ik kijk of ik hier een MP3'je kan neerzetten.....)
Raar weer, maar jammer genoeg weer problemen....ik zal strakjes de dealer even bellen.....
Heb hierover wel kontakt met Jean en Dave van Kurzweil....zij zijn héél behulpzaam!!:okdan:

Wordt vervolgd...

groet,

robbie

Attachments

• after update 2.mp3
    929,8 KB · Bekeken: 80
Blijkbaar loopt er veel mis met het transport.
Bij mij zat het schermpje van het display los en klikken de drukknoppen rond de 'Edit'-knop niet zoals de andere drukknoppen, heeft volgens mij dus een serieuze slag gekregen tijdens het transport!

Als het gemakkelijk op te lossen is, zal Jean je wel kunnen helpen, anders vrees ik dat hij terug moet.

Peter.

Blijkbaar loopt er veel mis met het transport.
Bij mij zat het schermpje van het display los en klikken de drukknoppen rond de 'Edit'-knop niet zoals de andere drukknoppen, heeft volgens mij dus een serieuze slag gekregen tijdens het transport!

Als het gemakkelijk op te lossen is, zal Jean je wel kunnen helpen, anders vrees ik dat hij terug moet.

Peter.

Ohhh, ook al problemen......
Hoe hebben ze dat opgelost?
Heb je een andere gekregen?:)
Herken jij mijn probleem qua geluid?

groet,

rob

Nee, ik kan er mee werken. Het beschermkapje van het display kan ik gewoon terug vastlijmen en die paar drukknoppen werken ook, je hoort alleen geen 'klik' als je er op drukt.

Ik heb je mp3 beluisterd en ik moet zeggen, ik hoor ook zoiets op mijn PC361 als ik mijn monitors volledig open zet, maar dit is wel niet hoorbaar op normaal volume. Ik had dit toevallig gezien in een frequency analyzer in Cubase, anders zou ik het niet geweten hebben.

Helemaal niet normaal dus dat het bij jou zo luid is!

Peter.

Nee, ik kan er mee werken. Het beschermkapje van het display kan ik gewoon terug vastlijmen en die paar drukknoppen werken ook, je hoort alleen geen 'klik' als je er op drukt.

Ik heb je mp3 beluisterd en ik moet zeggen, ik hoor ook zoiets op mijn PC361 als ik mijn monitors volledig open zet, maar dit is wel niet hoorbaar op normaal volume. Ik had dit toevallig gezien in een frequency analyzer in Cubase, anders zou ik het niet geweten hebben.

Helemaal niet normaal dus dat het bij jou zo luid is!

Peter.

Oké...dus het geluid zit er eigenlijk in, wat volgens mij niet hoort....maar bij jouw heel zacht hoorbaar.
Bij mij dus niet.
Raar......
Maar die C3 toets....werkt bij mij aleen bij HELE HARDE aanslag......ik hoor wel wat ze eraan gaan doen...:engel:
Kost tenslotte aardig wat $$$

groet,

rob

Back